Urząd Miasta i Gminy Piaseczno

Nadzwyczajna sesja dotycząca trasy S7

Dzisiaj o godzinie 16.00 W SALI KONFERENCYJNEJ URZĘDU GMINY – odbędzie się nadzwyczajna sesja Rady Miasta i Gminy Piaseczno w sprawie podjęcia uchwały wyrażającej nasz sprzeciw wobec wstrzymania budowy odcinka południowego wlotu do Warszawy trasy ekspresowej S7 Warszawa – Grójec (t.zw. Puławskiej-bis).

Władze Państwa, rzucając Ursynowowi „kiełbasę referendalną”- zaprzepaszczą grube miliony, które zostały już zaangażowane w przygotowanie projektów, warunków i planów niezbędnych do rozpoczęcia budowy trasy S7. Nasza społeczność od lat oczekuje na ułatwienia komunikacyjne w tej części województwa mazowieckiego. Wygląda jednak na to, że to zaawansowane przedsięwzięcie polegnie w walce politycznej.

MIESZKAŃCY, KTÓRZY DYSPONUJĄ CZASEM PROSZENI SĄ O PRZYBYCIE NA SESJĘ I POPARCIE SWOJĄ OBECNOŚCIĄ STANOWISKA RADY MIEJSKIEJ.

Hanna Krzyżewska, radna,

wiceprzewodnicząca Rady Miejskiej.

Uchwała w sprawie oprotestowania przez Radę Miejskiej w Piasecznie deklaracji Prezesa Rady Ministrów o odłożeniu budowy południowego wlotu do warszawy trasy S7 na odcinku Warszawa-Grójec.

Na postawie art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym Rada Miejska uchwala co następuje:

§1

Rada Miejska w Piasecznie wyraża stanowczy protest wobec publicznej deklaracji Prezesa Rady Ministrów Pana Donalda Tuska o odłożeniu w czasie – w związku z planowanym przyspieszeniem realizacji Południowej Obwodnicy Warszawy – budowy odcinka południowego wlotu do Warszawy trasy ekspresowej S7 Warszawa-Grójec.

Rada Miejska popierając budowę Południowej Obwodnicy Warszawy jako potrzebną i korzystną także dla mieszkańców Piaseczna, protestuje jednak przeciwko realizowaniu jej kosztem w/w odcinka trasy S7. Rada Miejska w Piasecznie podnosi, iż przedmiotowy odcinek trasy jest od lat oczekiwany przez społeczność lokalną jako niezbędny dla udrożnienia obsługi komunikacyjnej naszej gminy i powiatu piaseczyńskiego. Ponadto trasa S7 ma znaczenie strategiczne dla całej Europy Środkowej, jako część trasy NS komunikującej Morze Bałtyckie z Państwami Bałkańskimi. Rada Miejska w Piasecznie podnosi, iż przedmiotowy odcinek trasy S7 uzyskał w dniu 21 grudnia 2011 roku decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach dla realizacji przedsięwzięcia, a w dniu 31 grudnia 2012 roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad udzieliła zamówienia na opracowanie koncepcji programowej, której prace są zaawansowane. Rada Miejska w Piasecznie apeluje o zaniechanie nieprzemyślanych działań, gdyż przerwanie prac w tak zaawansowanych momencie skutkować będzie ogromnymi stratami finansowymi związanymi z dotychczas poniesionymi już wydatkami publicznymi. Dlatego Rada Miejska apeluje, by niezależnie od działań związanych z budową Obwodnicy Południowej, przedmiotowy odcinek trasy S7 został utrzymany w zaktualizowanym Krajowym Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014 – 2020.

§2
Wykonanie uchwały, polegające na przesłaniu uchwały Prezesowi Rady Ministrów, powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Piaseczno.

§3
Uchwała wchodzi w życie w dniu podjęcia.

Podoba ci się:

Komentarzy (16)

  1. Proszę mi powiedzieć o jaki fragment mowa S7 ? Jak by to miało pomóc w Józefosławiu wel. Piaseczno ?

  2. widzę kolego, że nie jesteś za bardzo w temacie i chyba raczej rano nie jeździsz Puławską. Nic Ci nie mówi nazwa Puławska – bis, nic kompletnie i jak by miała przebiegać?

  3. Wychowałem się na mokotowie , a w józku mieszkam od niedawna … więc Puławską jezdziłem przeważnie od Rakowieckiej do centrum :) a sprawy obecne są dlamnie priorytetowe :)

    dzięki

  4. Już wszystko wiem….. ta droga to PRIORYTET! 80% mieszkańców będzie śmigało do S7, pózniej aż do skrętu przy LUXmedzie do obecnego zjazdu z” obwodnicy” oszczędzenie czasu , nie stania na światłach , i rozkorkowania puławskiej o conajmniej 50% obecnego ruchu….

  5. Puławska-bis przejęłaby ruch ze wszyskich wsi za Piasecznem, z Lesznowoli, byłaby szybką alternatywą dla Józka i Piaseczna na dojazd części Warszawy leżących na zachód od Puławskiej. Puławska-bis (S7) ma być ekspresówką z węzłami a nie miejscką ulicą z dziesiątami skrzyżowań – będzie dużo szybsza.

    Nie wspominając o tym że też odkorkowałaby sporo Warszawę od ruchu który dziś z S7 wpada do miasta, a tak by przeleciał szybko ekspresowką.

    A sama Puławska też by mogła przyśpieszyć. Tu blokują światła – potrzeba takich wiaduktów jak pobudowana na Alejach Jerozoliskich w okolicach Blue City (kiedyś tam się korkowało, dziś nie ma problemów).

    Najszybszym ulżeniem nieco dojeżdżającym do W-wy byłby czwarty pas – buspas na który jest miejsce (wystarczy wyremontować i nieco przebudować pobocze, dawny pas techczniczny dla trolejbusów).

    Pomocą mogłoby być tez inteligentne zarządzanie światłami i tzw. „zielona fala” z wyświetlaniem na ekranach prędkości jaką trzeba utrzymać by łapać się na tą falę.

    Można by też zlikwidować pas-trawnik pomiędzy pasami do i z W-wy, i w ten sposób wygospodarować dodatkowy pas (lub pasy). A potem zrobić zmienny kierunek – rano więcej pasów byłoby do Warszawy (np. zamiast 3 pasów 5), po 16:00 więcej do Piaseczna.

    Świetnym rozwiązaniem byłby tramwaj (jest projekt od lat na stronach SISKOM), ale nic się w tej sprawie nie robi.

    Fatalną sprawą jest to że przy budowie wiaduktu S2 nie zrobiono bezkolizyjnego tunelu (choć częściowo fundamenty przygotowano, tylko je potem zasypano) dla Puławskiej.

    Latem mogłaby nieco pomóc ścieżka rowerowa z prawdziwego zdarzenia przy Puławskiej i stacja z wypożyczalniem rowerów (zdaje się Venturino).

    Ale pokażcie mi polityków którzy promują te rozwiązania…

  6. Może choć zaproponować Tuskowi, żeby puścić kilkaset metrów zwykłego asfaltu od węzła południowego na południe tak by połączyć ten węzeł z istniejącymi ulicami. Bo teraz węzeł południowy ma zamknięty południowy wjazd/zjazd, przez co kierowcy z południa muszą włączać się i zjeżdżać z obwodnicy przez Puławską. Również brakuje kilkuset metrowego odcinka by połączyć obwodnicę bezpośrednio z drogami Ursynowa. Dziś wszyscy kierowcy z Ursynowa chcący korzystać z obwodnicy muszą jechać przez Puławską lub Marynarską. Te drobne, jak na skalę miasta i państwa prowizoryczne ‘inwestycje’ znacznie rozładowałyby ruch na Puławskiej do czasu zakończenia budowy obwodnicy i S7, co może potrwać przecież wiele lat.

  7. Qrwa…..

    A kiedy będzie nadzwyczajna sesja, na której BANALNE , REALNE i najbardziej potrzebne sprawy będą omawiane – CHODNIKI! Od tego barany zacznijcie, bo ten marazm w tej sprawie już zaczyna co najmniej wqrwiać!

  8. Chyba dopiero wtedy gdy będziemy częścią Ursynowa.

  9. Ja bym nie kupił domu lub mieszkania bez dojazdu i dojścia suchą stopą. kto kupił i uwierzył w zapewnienia dewelopera niech go teraz zaprosi do sądu tak jak piekut GMINĘ.Ogłosił upadłość po czym odebrał z sądu pokaźną sumkę odszkodowania Z NASZYCH PODATKÓW.

  10. Panie przeca dewelopery porobiły, ja żem wierzył aparatowi państwa keremu daniny łożę regularnie.

  11. I jak ta sesja? Ktoś coś może powiedzieć jaka jest wartość dodana tej narady?

    pozdr

  12. jak to jaka ? pogadamy , pomarzymy … czas poleci… wążne ABY LUDZIE MÓWili :)

    a tak na serio… byle do wyborów… niechcsie martwi inna partia… tak to wyglada w naszym kraju

  13. zakładając nawet s7 za kilka lat – to i tak teraz winniśmy zabiegac o upłynnienie ruchu na Puławskiej, to tylko źle ustawione światła, nic więcej tamuje ruch na puławskiej.
    dlaczego nie może Piaseczno wystąpić do Inżyniera Ruchu w-wie – aby upłynnił ruch?
    światła są ustawione fatalnie, nie ma zielonej fali, byle pieszy wciśnie guzik i zaraz czerwone dla całej ul. Puławskiej.

    rozumiem prawa pieszych – ale nie może byc tak, że 1 pieszy od razu tamuje ruch na 2 minuty na puławskiej.
    sygnalizacja z POW – to odrębny temat / ruch z puw włącza się w puławska płynnie / niestety puławska na tym cierpi

  14. „Fatalną sprawą jest to że przy budowie wiaduktu S2 nie zrobiono bezkolizyjnego tunelu (choć częściowo fundamenty przygotowano, tylko je potem zasypano) dla Puławskiej.”

    otoz te tunele sa czesciowo wykonane – gdy bedzie kasa to zostana odkopane metoda gornicza, zostanie wykonana podloga i wykonczenie – a wszystko to bez rujnowania czegokolwiek na gorze

    wbrew pozorom calkiem to sprytnie wymyslili w czasach kiedy nie bylo kasy na 100% tunelu

    • aaa – paradoksalnie wykonano sciany i stropy a nie fundamenty :)