Fot. opis techniczny PC PROJEKT dla ZTM

Drogą rowerową z Piaseczna na Ursynów i Mokotów

Prezentujemy projekt koncepcji budowy drogi dla rowerów na ul. Puławskiej. Połączy ona Piaseczno i Ursynów z Mokotowem, tworząc jeden z najdłuższych korytarzy rowerowych w aglomeracji warszawskiej.

Puławską z Piaseczna na rowerze

Koncepcja została opracowana na zlecenie Zarządu Transportu Miejskiego przez biuro PC Projekt. Zakłada budowę dróg dla rowerów po obu stronach ul. Puławskiej od granicy z Piasecznem do ul. Domaniewskiej. Razem z istniejącymi odcinkami w Piasecznie i na Mokotowie stworzy korytarz o długości ponad 11 km. Na całym projektowanym odcinku droga rowerowa powstanie po obu stronach jezdni. Tam, gdzie to możliwe, szerokość została zwiększona do 2,5 m. W ramach budowy drogi dla rowerów wyremontowane zostaną również chodniki.

Na szczególną uwagę zasługują rozwiązania zaproponowane na węźle Wyścigi. Dziś to miejsce skrajnie nieprzyjazne rowerzystom – można je pokonać tylko po schodach i kładce lub wąskim i ciasnym przepustem przy Potoku Służewieckim. Koncepcja zakłada przebudowę tunelu pieszego po południowej stronie węzła – powstaną tam łagodne i szerokie rampy wjazdowe. Na zejściu z kładki nad ul. Rzymowskiego zaprojektowana została pochylnia. W połączeniu z trwającą modernizacją przepustu pod ul. Puławską stworzy to dogodne warunki dla pieszych i rowerzystów w tym rejonie.

Cała inwestycja została wyceniona na ok. 14 mln zł. Koszt jej realizacji ma być w znacznym stopniu pokryty ze środków Unii Europejskiej w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.

Projekt koncepcji (do pobrania poniżej) jest publicznie dostępny. Wszyscy zainteresowani mogą zgłaszać uwagi do 15 października – pisemnie na adres ZTM (ul. Żelazna 61, 00-848 Warszawa) lub mailowo: rowery@um.warszawa.pl. Spotkanie informacyjne oraz prezentacja koncepcji odbędzie się w środę 1 października o godz. 17.00 w siedzibie ZTM na ul. Żelaznej 61 w sali 214.

Ostateczna wersja koncepcji, po rozpatrzeniu zgłoszonych uwag, będzie gotowa w listopadzie br. Na jej podstawie zostanie zlecone opracowanie projektu budowlanego. Rozpoczęcie budowy jest planowane na 2016 r.

Pełny opis techniczny PC PROJEKT dla ZTM

Trasa rowerowa Piaseczno – Ursynów – Mokotów

Źródło : Miasto Stołeczne Warszawa

Zobacz więcej :

Ścieżka rowerowa petycja

Ścieżka rowerowa i wypożyczalnia Veturilo

Podoba ci się:

Komentarzy (19)

  1. Taka scieżka zrealizowana przez Warszawę to prezent dla Piaseczna i Lesznowoli. Obie gminy teraz powinny zaplanować swoje ścieżki, tak by połączyć je w jedną sieć z tym planowanym ciągniem wzdłuż Puławskiej. Plus stacje Veturilo i jest jakaś alternatywa przy sprzyjającej aurze dojazdu do pracy do Warszawy. A w weekendy świetny i bezpieczny ciąg rowerowy zarówno dla mieszkańców Lesznowoli i Piaseczna, jak i dla Warszawiaków.

    Grunt by ścieżka nie urywała się tam gdzie przewiduje warszawski projekt, ale ciągnęła się dalej, i by można było rowerami dojechać z Mokotowa do:
    - Józefosławia (do szkoły w Józefosławiu, do parku planowanego na Ogrodowej, do nowo zbudowanej Cyraneczki)
    - przez Józefosław dobrze byłoby doprowadzić ścieżkę do Konstancina
    - do Piaseczna (Auchan, Decathlon, Fashion House – mogłyby się dołożyć do do nich dochodziły ścieżki rowerowe)
    - do centrum Piaseczna i najbardziej zaludnionych dzielnic (np. osiedle Słowicza), do targowiska w Piasecznie, do ośrodków zdrowia, do urzędów gminy, starostwa, do szkół w Piasecznie
    - do Mysiadła i Centrum Edukacji i Sportu
    - do urzędów w Lesznowoli
    - do Górek Szymona
    - połączony ciąg z Mokotowa ze szlakami Krainy Jeziorki (oraz tablice informacyjne na tym szlaku już w Warszawie)
    Zrealizowanie takich ciągów rowerowych dałoby zupełnie inną jakość. I byłoby przy sprzyjającej pogodzie PRAWIDZWĄ alternatywą dla auta, przynajmniej przy załatwianiu codziennych spraw. Oczywiście jeśli w kluczowych miejscach byłyby stojaki na rowery (najlepiej zadaszone).

    warto zwrócić uwagę na dwie sprawy:
    1) ścieżka w Warszawie ma być z ASFALTU a nie z kostki, co jest dużo lepszym i wygodniejszym rozwiązniem dla rowerzystów
    2) koszt ściezki rowerowej 14 milionów (z czego część sfinansuje UE) – pytanie dlaczego koszt 18 milionów miałby zablokować znacznie bardziej strategiczna sprawę jaką byłby buspas jako czwarty pas na Puławskiej, skoro można wydać podobną kwotę na drogę dla rowerów

    • „lubię rower” może wspólny wysiłek na rzecz budowy takich dróg w Piasecznie? i okolicach na drogach powiatowych, krajowych i gminnych?
      O buspas są starania już od 4 lat grupy osób mieszkających na Ursynowie/Piasecznie ii Lesznowoli. Pomysł i wstepny projekt koncepcyjny leży już od 2 lat. Realizacja za mniej niż 5 mln zł, czemu nie wprowadzany? :)

  2. Za buspas wyszło chyba ok. 18mln. i zrezygnowano, bo za drogo. Za scieżkę wychodzi 14 i jest ok. Chyba więcej skorzystałoby z buspasa, bo i jadący komunikacją i samochodami. A ścieżka zimą bedzie pusta.

    • A w jaki sposób jadący samochodami mieliby skorzystać z budowy buspasa, który pewnie będzie prowadził przez jeden z obecnych pasów???

      • Proste, że jak powsatnie dodtakowy buspas, więcej ludzi sie przesiądzie do komunikacji, a co zatym idzie zwoni sie troche miejsca na drodze. Obniżyć jeszcze bilety lub wprowadzic w Piasecznie program Warszawa+, bo ceny też nie zachęcają. Ponad 500 zł na 90 dni to rozbój w biały dzień. Jadę codziennie rano Puławska i prawie w każdym samochodzi po 1 osobie, ale widocznie i tak się opłaci autem niż autobusem.

  3. lepiej zrobic szybciutko sciezke. Wydac 14mln, potem nagle kolejna ekipa rzadzaca znajdzie kase na bus pas i rozkopie sciezke:) to juz standard w inwestycjach, ktore w wiekszosci planuje sie kilka lat wstecz. A bus pas kest niezmiernie pptrzebny. Proponuje przesiasc sie radnym do autobusu w czas korkow na miesiac i zobaczyc jak sie jezdzi. Niektorzy kierowcy autobusow i tak jezdza po poboczu aby przyspieszyc. Proponuje zbudowac sciezke rowerobus:))) gratuluje pomyslow.

  4. Zdaje mi się że ta ścieżka to projekt warszawski, a na buspasie Warszawie nie zależy.
    Choć powinno, bo więcej mieszkańców Piaseczna w autobusach to mniej aut w korkach i na parkingach w Warszawie. Ścieżkę lobbuje inna organizacja, a buspasa nikt chyba nie lobbuje. Ot co.

    A powinno to wyglądać tak, że Piaseczno, Lesznowola i Warszawa robią jakieś cykliczne spotkania i omawiają sprawy Puławskiej, S7 i wszystko co dotyczy styku tych 3 administracji. Żeby projekty infrastrukturalne i wszystkie rozwiązania były jakoś spójne, a nie każdy sobie.

    Co do buspasa, to być może Piaseczno z Lesznowolą mogłyby się jakoś do niego dołożyć, by łatwiej ruszyć temat. Lesznowola jest na tyle bogata, że ostatnio robi darowizny dla kościoła (grunty o wartośći kilku milionów) więc pewnie ma wolne środki. A Piaseczno jedną z najbogatszych gmin jest przecie.

    • Więcej stania w korkach = podatków w spalonym paliwie.
      Buspas zdecydowanie nie jest w interesie władz.

      Zakładając średnio tylko litr dodatkowo spalonego paliwa dziennie (przez giga korki na puławskiej) i przyjmując ruch pojazdów na poziomie 40tys. dziennie, dostajemy rocznie ok 25mln zł z samych podatków (ok 2,5 zł w litrze to akcyza i podatki).

      Na taki buspas i ścieżkę rowerową sami się zrzucamy… co rok.

  5. Mógłby np. starosta zaprosić urzędników z Warszawy, burmistrza Lisa i wójtową z Lesznowoli do swojej restauracji, i tam półformalnie pogadać, co zrobić żeby było lepiej na styku stolicy z podwarszawskimi gminami, albo jak wspólnym frontem lobbować za przyśpieszeniem Puławskiej-bis.

  6. Patrzac na takie uklady to wydaje mi sie, ze tyka sie rzeczy noemozliwych. Prawda jest taka, ze powinna zostac Pulawska na 3 pasach, dodatkowo buspas i po jednej stronie chodnik ze sciezka. Koniec. I wtedy to ma sens.

  7. Szczerze to moim zdaniem szkoda obecnie kasy- potrzebna jest Puławska bis!!!-niedługo chyba nie da się tędy przejechać w godzinach szczytu,a co w zimę mam rowerem jeżdzić po wybudowanej ścieżce?Nie mówię,że nie są potrzebne bo są-ale są rzeczy ważne i ważniejsze.

    • A to juz w ogole nie podlega warpliwosci…

    • S7 (Puławska-bis) wg najnowszych wieści – zakończenie prac na Q1 2019. Jeśli nie będzie poślizgów. Czyli nie wcześniej niż za 5 lat (a pewnie później).

      Nie rozwiąże do końca problemu dojazdu autem, ale trochę ruchu zdejmie.
      Będzie trzeba dojechać do węzła Lesznowola lub Zamienie i ekspresówką wyląduje się szybciutko na obwodnicy Warszawy.

      Buspas zredukowałby liczbę aut wjeżdżających do Warszawy, S7 tego nie zrobi.

  8. śledzę sprawę pogadamy jak Puławska-bis powstanie,zaręczam Ci,że wiele problemów rozwiąże i nie będzie to trochę ruchu,którego zdejmie,ale poważna jego część a szczególnie w powrotach z Warszawy(biorąc pod uwagę,że powstanie za kilka lat,podczas których mieszkańców nam będzie ustawicznie przybywać).Co w tym złego ,że trzeba będzie dojechać do węzła Lesznowola lub Zamienie?-w końcu samochodem, a nie rowerem to i tak szybciej.
    Buspas tylko wtedy gdy ma być niezależnym pasem od tych ,które są obecnie-bo inaczej to jeszcze gorzej by było z płynnością ruchu-a to wiadomo,koszty,przebudowy itd itd.I jeszcze jedno nie wierzę,że buspas by tak strasznie zredukował liczbę aut wjeżdżających do miasta-w jakimś stopniu tak,ale ludzie lubią wygodę,niezależność i nie wiem czy tak wszyscy na hura przesiedliby się do komunikacji miejskiej pomimo swoich deklaracji na chwilę obecną-to są jedynie moje dywagacje.Dlatego nadal uważam,że priorytetem jest Puławska-bis , a nie ścieżki rowerowe przy Puławskiej zakorkowanej bo bólu w godzinach szczytu.Bo oki latem to jest alternatywa-ale zimą?

    • Niech się przesiądzie 20-30% dziś jadących autami, to już będzie duży plus.

      To kwestia tego jak szybki będzie autobus na buspasie i wystarczająco pojemny. Jeśli będzie znacząco szybszy od samochodu, i jeśli powstaną jakieś sensowne opcje dotarcia do przystanków przy buspasie (parkingi park&drive, przyzwoite stojaki na rowery, połączenia dojazdowe do przystanków na Puławskiej), to wtedy jest szansa przejęcia jakiegoś znaczącego % pasażerów.

      Jeśli byłby na buspasie jakieś dłuższe, szybkie autobusy, i przyjeżdżałyby dużo szybciej od samochodu do Metra Wilanowska, to byłaby to naprawdę opcja. Bo skoro można by Puławską przejechać dużo szybciej, a potem przesiąść się w metro i przejchać jeszcze szybciej, to po co wyciągać auto? Auto będzie się po Puławskej wlec w korku, a potem dalej w Warszawie też, a potem trzeba je jeszcze gdzieś zaparkować? Teoretycznie przy opcji – szybki autobus na buspasie + metro, to do centrum można dojechać w 2-3 razie krótszym czasie.

      Tylko musi być to zgrany system, to jest dotarcie do buspasa -> szybki autobus na buspasie -> szybkie połączenie dalszą komunikacją (metro, tramwaj) w Warszawie. I taki sam powrót. A gdyby jeszcze światła na Puławskiej były zgrane z ruchem autobusów, tak wykalkulowane, by ten dojeżdżał do skrzyżowań zawsze na zielonym, to naprawdę byłaby nowa jakość.

      • Zgadzam się śledzę sprawę-tylko to wszystko, o czym piszesz to wspaniała wizja,aż za piękna aby mogła się ziścić w przedstawionej postaci-a jeśli by się spełniła to fakt wtedy wszystko tak jak piszesz,ruch by to znacznie odciążyło.Tylko widzisz to już jakiś całokształt przedstawiłeś-żeby to wszystko grało muszą być (sensowne)buspasy i ścieżki-a jak widać jest raczej opcja albo albo.Nie wiem czy stolicy aż tak strasznie na dogadzaniu dojeżdżającym ze str Piaseczna będzie zależeć-sam projekt czy koncepcja nie jest gwarantem niczego.

  9. Dodam jeszcze jedno- wszystko pięknie i wspaniale,coś się dzieje-czytam i to ma u mnie pozytywny wydźwięk,ale jak się zastanowię to uważam,że to na zasadzie-oby zamknąć ludziom usta bo przecież coś robimy.A gdzie analiza tego,co w istocie jest potrzebne na już ,na wczoraj- to będzie,ale za kilka lat,a jak się okarze,że znowu coś wymyślą bo już ścieżki będą w planach czynawet porobione i na tę str od stolicy kasa wydana,może znowu jakieś polityczne roszady i środki trzeba będzie przerzucić na coś innego analogicznie jak ostatnio?Jestem pełen obaw i mam do tego dystans jednak.

  10. こんにちは、はい いくつブログサイト Drogą rowerową z Piaseczna na Ursynów i Mokotów | Józefosław 24.pl – portal informacyjny Józefosławia Julianowa i okolic. Obejmuje miejscowości – Józefosław Julianów Piaseczno. 、しかし I アドバイスブログサービスなしで|無料|あなたは無料のGoogleを使用することをお勧めします。
    발렌시아가 http://www.yeahrentals.com/

  11. 私は飽き瞬間午後、しかし 時私はこの%を見 Drogą rowerową z Piaseczna na Ursynów i Mokotów | Józefosław 24.pl – portal informacyjny Józefosławia Julianowa i okolic. Obejmuje miejscowości – Józefosław Julianów Piaseczno. %このブログでクリップサイト I なる新鮮に変身陽気 あまりに。
    バーバリー マフラー新作 http://www.amazon.co.jp/dp/B018O7FDSO/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1448856124&sr=8-1&keywords=バーバリー マフラー新作