MZA

” Ludzie weźcie sprawy w swoje ręce ! Wystarczy wysłać dwa zdania w mailu…ZWIĘKSZENIE ILOŚCI KURSÓW 739 …”

Dzień dobry mam na imię Walter i też jestem anonimowym mieszkańcem Józefosławia – od wesołych 5 lat. Do pracy dojeżdżam autobusem sławetnej linii 739,a konkretnie do stacji Wilanowska.
Pomijam już w jak dogłębnym poważaniu radnych, urzędników i burmistrza jest jakość komunikacji publicznej oferowana podatnikom zamieszkującym teren Józefosławia, Julianowa i Piaseczna (Julianowska, Okulickiego).

Chciałbym przekazać państwu wyniki moich badań behawiorologistycznych, na które poświęcałem około stu minut dziennie spędzanych w wypasionych autobusach…bydłem. Obecnie też badam i robię doktorat z 739 cudu świata. Moim szczęściem jest możność rozpoczynania podróży od przystanku nomen omen Urbanistów.

Rano korzystam na przemian z pięciu kursów realizowanych po godzinie 6 co 10 minut – tutaj chylę czoła przed radną K. Nowocin-Kowalczyk i radną Hanną Krzyżewską, bo z tego co się orientuje (a orientuję) to właśnie dzięki ich staraniom burmistrz musiał wynegocjować większą ilość kursów w godzinach szczytu i nie tylko.

Od Urbanistów do Mysiadła autobus pokonuje 4,5 km, na których ma 10 przystanków. Przystanek przed Mysiadłem autobus jest już załadowany po brzegi jak kuter w Petersburgu. Tą chorą sytuację uzdrowi autobus przegubowy lub jakiś inny o poważnych rozmiarach. Niestety urzędnicy z Piaseczna twierdzą, że nie ma szans na przegubowce ponieważ autobus nie mógłby złamać się na zakręcie przy szkole (ul. Kameralna – przystanek Julianów) i na skrzyżowaniu Wilanowskiej z Geodetów.

Dlatego pytam się dlaczego jakiś dziwny barak blokuje wprowadzenie przegubowych autobusów, aby podatnicy i klienci ZTM mogli w przyzwoitych warunkach podróżować ? Od kilku lat urząd bada sprawę tego architektonicznego koszmarka i dobadać się sensu nie może. Kuropatwy ćwierkają o zasiedzeniu i rodzinie kogoś tam na szczeblu „gdzieśtam” co „cośtam” i ten.

Nie do końca chce mi się natomiast uwierzyć, że przegubowiec nie złamie się na skręcie w Geodetów. Jeśli nawet tak by było, to znowu z winy braku zainteresowania urzędników. W tym miejscu pomoże tylko wybudowanie prawoskrętu w Geodetów lub rondo, które podobno ma kiedyś być, lecz kiedy tego nie wie nikt.

To nie jest tak, że urzędnicy z Piaseczna nie myślą o piaseczynianach bądź piaseczynkach. Co to to nie. Przykładem jest autobus linii 709, który po godzinie 6-ej rano w dni powszednie oferuje 14 kursów !!! CZTERNAŚCIE !!! ( redakcjo proszę o podkreślenie ) Jak się chce to się da. Przypominam, że w tym samym czasie 739 ma 5 kursów. Dlatego serdecznie proszę nowych radnych o zadbanie o to, żeby dołożyć chociaż 3 dodatkowe kursy w godzinach szczytu.

Czy rzeczywiście pasażerom 739 nie przeszkadza poziom częstotliwości kursów ich jedynej formy komunikacji publicznej ? Wasze twarze zmęczone od stania w zaduchu mówią mi każdego dnia, że do zadowolenia długa droga. Dlatego apeluje wysyłajcie maile do radnych, urzędu, ZTM i samego burmistrza bo tylko wtedy coś ugramy. Sam buspas w niczym nie pomoże. Potrzebujemy zintensyfikowania kursów 739.

Na koniec chciałbym przedstawić sytuację, której sensu nie mogę się doszukać. Dlaczego na pętli przy Wilanowskiej i na Lotników do 739 ładują się osoby wysiadające przy przystankach zlokalizowanych wzdłuż Puławskiej ? Przecież są to dokładnie te same przystanki przy których zatrzymuje się kursujące co 5 minut autobus linii 709 – daje to 14 KURSÓW NA GODZINĘ!!! Przypominam, że po godzinie 16-ej 739 oferuje jedynie 3 kursy. TRZY !!!

Gdzie szukać sensu w wybieraniu zatłoczonego krótkiego autobusu zamiast przegubowca, w którym jest dwa a nawet trzy razy więcej miejsca ?! Wielokrotnie widuję matki z wózkami, które na siłę wpychają się do dusznego 739, aby wysiąść przy Sójki, Żołny, Bogatki, Łagiewnickiej, Pelikanów, Kapeli, Jagielskiej, Karczunkowskiej czy wreszcie w Dąbrówce. Może to ja jestem dziwny i nie umiem czerpać radości z podróżowania w saunie na kółkach ściśnięty jak cytryna w natłoku ludzkich nut zapachowych ?

LUDZIE WEŹCIE SPRAWY W SWOJE RĘCE ! WYSTARCZY WYSŁAĆ DWA ZDANIA W MAILU NP „PROSZĘ O ZWIĘKSZENIE ILOŚCI KURSÓW 739 W GODZINACH SZCZYTU I WEEKENDY ORAZ WPROWADZENIE PRZEGUBOWYCH AUTOBUSÓW, PONIEWAŻ OBECNE WARUNKI OFEROWANE PRZEZ ZTM NIE SĄ ADEKWATNE DO LICZBY PASAŻERÓW”

Ze świątecznymi pozdrowieniami dla J24 i wszystkich czytelników,

Walter Zenga
[Józefosław passenger number 739]

PS. przepraszam za styl wypowiedzi- inaczej nie umiem, jestem tylko pasażerem.

Radni :

Robert Widz Platforma Obywatelska – robert.widz@piaseczno.eu

Projekt naprawy Józefosławia – Józefosław 2.0

Burmistrz :

Zdzisław Lis Platforma Obywatelska – burmistrz@piaseczno.eu

ZTM :

Formularz kontaktowy ZTM

Zobacz na Jozefoslaw24 :

Historia Józefosławia

Las Kabacki

Kościół Parafia Rzymsko – Katolicka Świętego Józefa Opiekuna Pracy

Józefosław mieszkanie

Józefosław mieszkania

Forum Józefosław

Dom Józefosław

Józefosław domy

Osiedle Józefosław

Józefosław segmenty

Józefosław segment

Józefosław kod pocztowy

Sprzedam mieszkanie Józefosław

Centrum Józefosław

Sedno

Piekut

Trio Development

Nasze Miasteczko Development

Queens Garden

Multi-Hekk

Super sam Supersam

Gmina Lesznowola

Szpital św. Anny w Piasecznie

Lidl Puławska

Rozbudowa Auchan

Kino Piaseczno w Piasecznie

Podoba ci się:

Komentarzy (44)

  1. Panie Walterze!

    Pisząc „podatników”, czy ma Pan świadomość, ilu mieszkańców i mieszkanek Józefosławia i Julianowa faktycznie jest podatnikami? Porównując liczbę mieszkańców uprawnionych do głosowania, dwa okręgi, które przypadły na sam Józefosław to np.:

    Chojnów, Pilawa, Orzeszyn, Jastrzębie, Siedliska i Żabieniec (liczba mieszkańców jak formalnie pół Józefosławia, autobusu brak, były rozmowy o linni L, ale czy jest czy nie ma nie wiem). Plus pekaes z Góry Kalwarii, może raz na godzinę w godzinach szczytu. Oraz np. Zalesie Górne wielkością jak drugie pół Józefosławia, które również dysponuje linią L. Linie tyu L obslugują busiki, na dwadzieścia, może trzydzieści osób, czasem trafi się mały autobus.

    Józefosław jest mały, a w zasadzie ciasno i gęsto zabudowany. Mieszkańców jest tam mrowie. To, że kilkadziesiąt tysięcy osób mieszka, nie oznacza od razu pożądanych wpływów do budżetu. Prosze teraz spojrzeć na nakłady inwestycyjne, od 1/3 do nawet 1/2 wydatków inwestycyjnych potrafi pochłonąć sam Józefosław. To tylko jedna z kilkudziesięciu wsi na ternie gminy.

    Jak mimo wszystko nadal jest to za mało, prosze zrobić referendum, własna gminę Józefosław i gospodarować się tylko tym, co przyjdzie z podatków od mieszkańców Józefosławia. Pozdrawiam.

    • To że nasze państwo
      nie egzekwuje płacenia podatków w miejscu zamieszkania,
      jest winą mieszkańców Józefosławia?

      Po co są
      PESELe, NIPy, PITy, meldunki, zgłoszenia, zaświadczenia,
      rejony szkół, dziesiątki formularzy i instytucji,
      oraz niezliczona liczba urzędników.

      Zresztą, im wyższe wpływy z podatków tym wyższe Janosikowe,
      i tym mniej pieniędzy na inwestycje.
      Lepiej nie być bogatą gminą i powiatem.

      Welcome to POland i PSL

  2. Widzę po tonie wypowiedzi, że ma Pan/Pani coś wspólnego z lokalnymi władzami. Podatki płace w Polsce, więc jestem podatnikiem tego kraju i mam prawo wymagać czego chce w Ustce, Ustrzykach a nawet w Józefosławiu. Poza tym drogi Zorientowany pragnę nadmienić, że ja nie jeżdżę na gapę i nie korzystam aktu łaski jakim jest autobus – JA DO CHOLERY PŁACĘ 200 PLN MIESIĘCZNIE ZA BILET ZTM.

    • Czy wie Pan że te 200 zł to jedynie 1/3 faktycznego kosztu przejazdu a pozostałem 2/3 dopłaca samorząd? To tak informacyjnie, oczywiście zgadzam się ze stwierdzeniem iż należy czym prędzej coś z tym zrobić a jęczenie j.w. wcale nie zachęcą do płacenia tutaj podatków. Po za tym chciałem zwrócić uwagę że dotychczas wizyta w Urzędzie Skarbowym wywoływała u mnie gwałtowne retrospekcję do czasów dzieciństwa, czasów upadku PRL. Widząc kolejkę petentów aż po drzwi i chamskie podejście urzędników odechciewa się wszystkiego, także też tutaj proponowałbym się doszukiwać problemu – być może przeniesienie urzędu w nowe miejsce wprowadzi jako taką poprawę obsługi mieszkańców i zwiększy ilość wpływów z Józefosławia.

      • Jest trochę inaczej:
        - koszt komunikacji miejskiej pokrywany jest w 1/3
        z wpływów z biletów
        - np. mieszkaniec Pyr dokłada do tej 1/3 co miesiąc – 98 zł, a J&J 210zł
        - ostatnio to działa tak że im wyższe ceny biletów, tym niższe wpływy

        Patrząc na ceny i obłożenie, 739 to żyła złota:
        7 zł na dystansie 10km x 100 albo więcej pasażerów,
        30 zł na dystansie 350km x 40 pasażerów w Polskibus.

  3. W takim razie może czas przyłączyć nasze wsie do miasta. Przynajmniej nie będziemy w 2 strefie.

  4. @Monika, Walter. Predzej czy pozniej tak sie stanie. Podzial gmin w okolicach Jozka (Konstancin/Lesznowola/Ursynow/Piaseczno) uniemozliwia jakiekolwiek myslenie strategiczne. A to droga nalezy w polowie do Kierszka, w polowie do Ursynowa :D A to cos innego. Wszystko razem przerasta naszych samorzadowcow. Juz dwom gminom ciezko sie dogadac a co dopiero trzem. Prosze spojrzec na mape. Ustawa o samorzadzie terytorialnym stanowi ze granice powinny byc wytyczane w oparciu o naturalne podzialy. Gdzie w tym wszystkim Jozefoslaw wcisniety jak serek pomiedzy inne gminy w oparciu o sztuczne ulice. Ten podzial byl dobry w epoce upraw rolnych :D Najbardziej rozbawil mnie kiedys komentarz co zrobic aby dokonczyc Cyraneczki do Pulawskiej…..
    Trzeba przebic do Kuropatwy…. a pozniej Ursynow nie bedzie juz miec innego wyjscia To doskonale obrazuje sposob myslenia naszych elit.
    Problem wypchnac jak najdalej od siebie….
    Tak jest tez z 739
    Przypominam ze 200 PLN to tylko czesc partycypacji w kosztach – gdyby pokrywalo 100% ZTM chetnie sam dorzucilby kursy od siebie :D
    A tak w mysl rozumowania powyzej to zostaje juz tylko chyba…..
    … calkowicie zablokowac Ursynow samochodami z rejestracja WPI :D Juz teraz parkingow tam jak na lekarstwo :D

  5. ‘Dlatego pytam się dlaczego jakiś dziwny barak blokuje wprowadzenie przegubowych autobusów, aby podatnicy i klienci ZTM mogli w przyzwoitych warunkach podróżować ? Od kilku lat urząd bada sprawę tego architektonicznego koszmarka i dobadać się sensu nie może. Kuropatwy ćwierkają o zasiedzeniu i rodzinie kogoś tam na szczeblu „gdzieśtam” co „cośtam” i ten.’

    Może teraz po zmianie starosty samorządowcy już nie będą się bać i rozwiążą ten problem baraku – zawalidrogi.

  6. Ja śmigam tym o 5:48 z Urbanistów i przy Mysiadle już jest komplet. Najgorzej droga powrotna z dworca Pdn. Od 14 w gorę 739 to jedno wielkie nieporozumienie. Pomijam fakt że czasami po prostu autobusu nie ma.

    • W kwestii nie realizowania kursów jestem ostatnio w kontakcie z ZTM. Wszystkich pozostałych również do tego zachęcam. Od pisania na forum wiele się nie zmieni, a od notorycznych skarg, a i owszem.

  7. Tutaj gadu gadu o autobusach, a dziś decyduje się sprawa rozbudowy Auchan.
    Czyli wypuszczenia na Geodetów aut klientów z wielkiego jak Galeria Mokotów centrum handlowego, które chce postawić nam Auchan.

    http://www.jozefoslaw.com.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=1554&start=60

    Mamy już leniwy okres przedświąteczny, ludzie zajęcie przygotowaniami do świąt, więc pewnie mało kto zauwazy jak, świeżo po wyborach, przegłosuje się sprzedaż brakujących Auchan do rozbudoway działek i przypieczętuje marny los Geodetów.

    Taki niewiele mówiący komukolwiek punkt z dzisiejszych obrad które wystartowały o 9:30:

    „9.22 W sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w trybie bezprzetargowym nieruchomości gminnych oznaczonych jako działki nr ew. 22/9, 22/14 oraz 22/24, obr. 2 miasta Piaseczno.”

    Nie wiadomo gdzie, co, jak, po co? Kto kojarzy numery działek z miejscem gdzie się one znajdują. Kto z takiej suchej informacji coś wyciśnie? A to jest DECYZJA O ROZBUDOWIE AUCHAN ORAZ WYPROWADZENIU AUT STAMTĄD NA GEODETÓW.

    Ale pewnie mieszkańcy Józefosławia są zdania, że przestronne Geodetów zniesie spokojnie koljene miliony aut rocznie z wielkiej galerii handlowej.

    • A co na to sołtys naszej wsi ? Co robi by uświadomić mieszkańców że to właśnie dziś zapada decyzja. Domyślam się że o tej porze 9:30 jako nowy wicewójt Prażmowa zajmuje się sprawami tamtej okolicy. Czy nie powinien teraz leżeć Rejtanem w gminie nagłaśniając wcześniej sprawę w mediach by media były dziś na miejscu ?

      • Wybrałeś swoich radnych. To oni podnoszą ręce. Sołtys to tylko chłopiec do bicia.
        Ziutek gdzie leżysz, to może do ciebie dołączę.Kiedy TY z tej choroby się wyleczysz?

        • ‘Sołtys to tylko chłopiec do bicia’ – to może przy najbliższej okazji wybierzmy kobietę, kobiety się ponoć nie bije. A może się okaże że nie ma jej za co bić szczególnie jak wykaże się przed mieszkańcami skutecznym działaniem na rzecz wsi.

          • Ziutek jesteś przeciw Gender.
            NO no no to nowość.
            A propos Sołtys to funkcja a nie płeć, mądralo.

    • Prośba do redaktorów o listę kto jak zagłosował.
      Do archiwum i do wyciągniecia przed kolejnymi wyborami.
      Jeśli są jakieś powiązania z Auchan radnych, rodzin radnych lub jakieś formy wynagradzania (nawet w jakimś łańcuszku firm) to też warto to zbadać.

  8. Mysiadło – Przystanek „granica światów” ROZBUDOWAĆ i potraktować jako przesiadkowy, ala pętla autobusowa.
    739 – skrócić tylko do trasy 2 strefy. Będzie jeździć częściej bo będzie miał krótką trasę.

    Minus – przesiadka dla nas z „drugiego świata”
    Plus – krótka trasa autobusu, punktualność, zwiększona liczba krótkich kursów.

  9. Ja widzę jedno proste rozwiązanie – BUS PAS – jeżeli podróż skróciła by się do 25/30min do Wilanowskiej (nie jak obecnie 50 / 70min rano) to byłoby coś co diametralnie zmieniłoby stan naszej komunikacji. Obecnie nawet puszczenie dodatkowych kursów nie za wiele da skoro autobus porostu nie przyjeżdża bo stoi gdzieś na puławskiej.

    Proponuję jak zrobi się Ciepło zorganizować z mieszańcami całej gminy protest na Puławskiej polegający na ciągłym przechodzeniu przez pasy w porannym korku. Niestety u nas w kraju tylko podejście siły daje jakiekolwiek rezultaty pisanie pisemek na niewiele się zda.

    • Już to widzę jak mieszkańcy Józefosławia czy Piasecznia tłumnie rusza protestować. Władza reaguje tylko na tych zorganizowanych (górnicy, nauczyciele, kler, rolnicy) i ci potrafią sobie wyrwać albo zmusić do działania. Józefosław przełlknie kolejne godziny w korkach więc nie ma sensu zawracać sobie nim głowy. Spokojnie też można swoje interesy robić.
      Powstanie nowe blokowisko – przełkną.
      Kolejne godziny na Puławskiej – przełkną.
      Godzinka na Geodetów – czemu nie.
      Wilanowska zapchana – jak najbardziej.

      A że właśnie po wyborach, to wróci za chwilę temat sortowni odpadów na Józefosławiu, tak jak już wraca temat rozbudowy Auchan. Tylko do wyborów odłożono te sprawy.

      Jeśli mowa o autobusach, to musiałoby być kompleksowe rozwiązanie:
      - autobusy na Józefosławiu – co najmniej wysepki na przystanki, żeby nie tamować ruchu
      - porządne wiaty (na taką pogodę jak dziś) na Józefosławiu
      - bus-pas jako czwarty pas na Puławskiej
      - opcje innego dojazdu do przystanków na Puławskiej (piesze ciągi, rowerowe ścieżki, wiaty do zaparkowania rowerów)

      Śmieszne jest to, że ma niby powstać ścieżka rowerowa z Mokotowa do Piaseczna (jak najbardziej milie widziana), a koszt jej jest taki jak mniej więcej zrobienia buspasa. Tyle że akurat rowerzyści w W-wie na tyle są zorganizowani, że to przeforsowali, a buspas nie ma wystarczająco silnego lobbingu.

      • Tu jest pies pogrzebany. Władza nic nie zrobi dopóki nie zostanie przyciśnięta. Jeżeli Ty, Ja, Sąsiad nic nie zrobicie/zrobimy nic się nie zmieni. Jeżeli te rzeczy są dla Wasi do przełknięcia to ok. Ja jeżdżę samochodem więc mam to w du%ie. Ale miło by było czasem pojechać komunikacją jakąś książkę przeczytać.

        Mieszkałem kilka lat temu przy ostrobramskiej – generalnie rano komunikacyjny paraliż do centrum to sprawa normalna była – gdy chcieli wprowadzić BUS PASy było wielkie oburzenie i protesty i wszyscy krzyczeli że dramat będzie armagedon. Jakoś udało się przeforsować temat i słuchajcie okazało się że można podróżować normalnie i w „miarę” miłych warunkach i sam czasem korzystałem z komunikacji i byłem naprawdę mile zaskoczony. Podróż do centrum skróciła się z 40 do 15min i nie było już takich dantejskich scen w autobusach ścisku/przepychania jak ręką odjął. A korki jak to korki sobie były i sobie będą aczkolwiek wydaje mi się że zrobiło się nieco lepiej przynajmniej przed mostem. Przekonało mnie to trochę do tego aby czasem wsiąść w autopek przeczytać gazetę i realnie zaoszczędzić nieco czasu.

        U nas mimo iż rano na przystanku mam szansę na 98% usiąść w autobusie bo przystanek jest na tyle wcześnie że jeszcze nie ma tłumu to nikt mi nie przekona do podróżowania 739 warunki są mega żenujące / ale nie tylko u nas ale z Piaseczna jest to samo mimo iż mają większe autobusy warunki mają identyczne aż dziw mnie bierze że ludzie jeszcze to wytrzymują.

        To taka kwestia do przemyślenia sobie – naprawdę może być normalnie – zachęcam do działania i uwierzcie samo z siebie nic się nigdy nie zrobiło – a nasi włodarze na 100% nie zrobią nic z tym.

        • „jeżdżę samochodem więc mam to w du%ie”

          Chyba jest jakiś związek między ilością osób korzystających z komunikacji publicznej a ilością aut na Puławskiej? Każda osoba w autobusie to z reguły jedno auto mniej w korku. Gdyby była konkurencyjna i szybsza alternatywa od własnego auta na dojazd do Warszawy, to by ludzie z niej korzystali. A wtedy byłyby mniejsze korki.

          Autobus to zawsze mniejsza wygoda, czasem pada na głowę, trzeba się przesiadać. Ale gdyby była opcja szybszego dojazdu niż autem, brak problemów z parkowaniem i w dodatku taniej, to pewnie wiele osób by się przesiadło. I zostawiło auta na parkingach przed domem.
          Szybki dojazd do metra, a potem w metro czy tramwaj – to by było atrakcyjne.

          By takie rozwiązanie było atrakcyjne musiałby powstać system a nie urwane rozwiązania to tu, to tam. Szybki autobus na buspasie (bez korków) na Puławskiej, najlepiej jakiś przedłużony oraz szybkie dotarcie do przystanku na Puławskiej. Czymkolwiek – piechotą (czyli przejścia przez zamknięte osiedla), rowerem (ścieżki rowerowe i parkingi dla rowerów), samochodem (parkingi park&drive), autobusem (gęste kursowanie, zatoczki, wiaty).

          Jeśli chcemy poprawy, to trzeba Naciskak, Monitorować, Upominać się, Głosować, Pytać, Protestować.
          Pytanie kto z tu piszących wysłał jakieś pismo choćby do urzędników? Zadzwonił? Poszedł raz w godzinach urzędowania ze sprawą autobusów? Przystąpił do jakiegoś lokalnego stowarzyszenia (a jest ich trochę)?
          Wpisy na forach i komentarze nie przekładają się na reality.

          • Pytanie, kto zagłosował na naszych radnych,
            którzy przed wyborami nie ukrywali że autobusem
            nie będą się zajmować, bo już wszystko zostało zrobione.

    • Ok jest to jedna ze składowych sukcesu. Tylko ścisk i duchota pozostanie taki sam jak przy podróżowaniu 50-70 min (nawiasem mówiąc kiedy podróż trwa 70 min ???).

  10. Oczekiwać pewnych potrzeb – zgoda. Bo są one faktycznie niezbędne i tego nikt nie neguje. Za chwile przyda sie druga szkoła, chodników brak, autobusów za mało, Auchan za duże, itd. Wszystko się zgadza.

    Ale Pana podatki w Ustce i podatki sąsiada w Kozienicach nie czynią z Urzędu Gminy złotej rybki, która ma zasrany obowiązek spełnić wszystkie Panów zachcianki, czy nawet tylko potrzeby.

    Taki Złotokłos ma może połowę, może 1/3 potrzeb Józefosławia. Ale jest zamieszkany bardziej przez „starych mieszkańców”, którzy nie stanowią tak zorganizowanej grupy jak mieszkańcy Józefosławia. Państwo możecie mieć Złotokłos w głębokim poważaniu, możecie nawet nie wiedzieć, gdzie to jest. Ale gmina musi zająć się i Złotokłosem i Wami, a budżetu jak na lekarstwo…

    • Ale skoro kasy brak na infrastrukturę to władza ma zakichany obowiązek ograniczać zapotrzebowanie na infrastrukturę. To jest ograniczyć zabudowę, zarówno powierzchnię zabudowy jak i jej wysokość, uniemożliwić rozbudowę Auchan czy innego handlu (jest go już dosyć a generuje zapotrzebowanie na infrastrukturę), ściągnąć inwestycje które dadzą pracę mieszkańcom (przemysł, huby biurowe) by ludzie nie jechali za pracą do W-wy autem w korkach, tylko spacerkiem lub rowerkiem kilometr lub trzy do Piaseczna.

      Jak będzie się budowac bez opamiętania i wciskać tu coraz większe centra handlowe, to żadna kasa nie wystarczy by potem zapewnić infrastrukturę.
      Korki na Puławskiej generuje coraz to większe zagęszczenie ludności a nie za mała szerokość Puławskiej.

      Swoją drogą jednak, alternatywa na dojazd transportem publicznym jest marna.
      Rozwiązania to buspas wpięty w spójny system, lub tramwaj (mrzonka).

    • Trochę jest tak ale trochę tak nie jest. Gmina to nie tylko dystrybutor pieniędzy z lokalnych podatków. To także organ który decyduje o kierunkach rozwoju obszaru którym zawiaduje. Jest pewien związek np. z uchwalanymi przez gminę planami zagospodarowania przestrzennego a problemami komunikacyjnymi ludności. To jednak gmina ponoś częściową odpowiedzialność za politykę zagęszczania terenów nowymi blokowiskami nie zważając na poziom infrastruktury i komunikacji zbiorowej włącznie. Póki co do gminy czy powiatu nie robią łapanek tylko wszyscy samorządowcy walczą o to aby się tam dostać. Ale oprócz apanaży przyjmują na siebie także odpowiedzialność za swoje decyzje lub ich brak. Argument : dajcie więcej pieniędzy to dorzucimy parę autobusów jest niby słuszny ale nie może to być jedyna recepta. Tak to każdy potrafi. Od Was wybrańców oczekujemy jednak czegoś więcej.

  11. W sumie przydałaby się linia z J&J do PKP Piaseczno to na pewno odciążyłoby linie 709/739 w stronę dworca południowego

    • coś, co jest tak bezczelnie konieczne jak autobus do PKP Piaseczno, albo choćby Jeziorki jest nie do pomyślenia przez włodarzy tej gminy

  12. Józefosław dla ZTM to miejsce poza światem,ze 3-4 dni temu jak się zepsuł 739 to 2 (dwa) dni stał na przystanku Geodetów róg Julianowskiej przy Biedronce więc o czym tu mowa jak nawet pomocy do niego tyle czasu nie wysłali ,pierwszego dnia stał na światłach awaryjnych ,później chyba już mu nawet aku. padł

  13. A może niech nasi włodarze zaproponują rozbudowywanemu właśnie Auchanowi by zrobił coś pożytecznego dla okolicy i trochę nawet dla siebie i puścił lokalne Auchanowe autobusy dowożące ‘klientów’ do centrum handlowego z różnych stron. Tak by można się było dostać tam także bez samochodu (jest tyle różnych miejscowości w okolicy z których bez samochodu do Auchan nie dojedziesz). Wówczas przystanek pod Auchan mógłby się stać takim hubem przesiadkowym.

    • Jak sprzedadzą Auchan działki których pożąda, to będą mogli mu nagwizdać.
      Proponować prywatnej firmie to mogą, ale jaka prywatna firma z własnej woli zdecyduje się coś wyłożyć.
      Trzeba ją zmusić.

      A droga jest prosta:
      - plan zagospodarowania uniemożliwający rozbudowę
      - nie sprzedawanie działek
      I propozycja:
      Można to zmienić (zmienic plan i sprzedać działki), jeśli Auchan zrobi to, to i to.
      Wg mnie, mimimum to byłoby:
      - wyjazd tylko na Puławską
      - ewentualnie połączenie terenów Auchan przez teren policji z Energetyczną
      - inwestycja w modernizację Geodetów z prawoskrętem (poszerzenie przynajmniej do Tulipanów albo Wiejskiej)
      - przejścia dla pieszych nad Puławską
      - wiadukt na skrzyżowaniu Puławska-Geodetów-Łabędzia z rodnem pod spodem
      - rondo Wilanowska-Geodetów i poszerzenie Energetycznej
      - ścieżki rowerowe od Puławskiej na Józefosław i do Piaseczna, przez teren Auchan
      - wielki plac zabaw i minimalny % terenów zielonych na terenie Auchan
      - wysokie płoty wokół Auchan minimalizujące hałas
      - pieszo/rowerowe dojścia do Auchan ze wszystkich kierunków

      Taka kasa jaką trzepie Auchan na Piasecznie/Józefosławiu, to chyba żadna placówka większej nie zrobi.
      Jak zrobią galerię, będą mieli nieprzerwane dochody z niej przez dwadzieścia lat co najmniej.
      Na rozbudowę to pójdzie pewnie z miliard, i to się im zwróci.
      Wyciągnięcie od Auchan 3 czy 10 milionów na infrastrukturę, to przy tym kichnięcie, a nie sensowne dołożenie się do infrastruktury.

      Przecież wielka galeria wygeneruje tu taki ruch, że dojazd z pracy do domu z Puławskiej na Józefosław będzie trwał godzinę.

      • Pewnie, pewnie, ale Auchanowi może dalej zależeć na ‘dobrej’ współpracy z gminą. Oni nakupili sporo terenu w naszej gminie i pewnie kiedyś będą chcieli prowadzić kolejne inwestycje. W ogólnym rozrachunku autobusy o których mówię nie muszą być dla Auchan wielkim obciążeniem. To przecież reklama na autobusach + więcej klientów, którzy będą mogli dotrzeć na zakupy. Dziś zapewne wielu emerytów (mających czas) z terenów słabo skomunikowanych nie robi codziennych zakupów w CHA, ale gdyby mogli wsiąść do autobusu, który ich tam zawiezie to może by korzystali z ciut tańszych zakupów w markecie. Chodzi mi o to że można próbować nie tylko ‘ciężkich’ inwestycji typu budowa nowych dróg.

        Pewnie nie ma jednego pomysłu który rozwiązałby nasze bolączki, ani buspas, ani S7, ani poszerzenie Geodetów w pojedynkę nie załatwią sprawy. Realizacja jednego pomysłu nie musi oznaczać że z innego pomysłu rezygnujemy.

        A pomysłów może być wiele. Ja rzucam teraz nowy pomysł. Uwaga trzymajcie się stołków. Proponuję kolejkę gondolową nad Lasem Kabackim do metra na Ursynowie.
        Jak przestaniecie się śmiać to zastanówcie się, czemu nie. Myślę że postawienie 30 słupów by wystarczyło by taki cichy skrót zrobić. Oczywiście jest 100 problemów, ale może warto się zastanowić. W wielu europejskich miastach są gondole nad rzekami czy innymi obszarami gdzie ciężko poprowadzić klasyczna drogę.

        • Masz na myśli coś takiego jak MISTER?

          http://www.mist-er.com/mister-description.html

          Teoretycznie najszybszy dostęp do metra na Kabatach. Drogi przez Las Kabacki nikt nie pozwoli przebić, Puławska doprowadzi najszybciej do Metra Wilanowska, objeżdżać Konstancin też niewygodnie. A po linii prostej Kabaty ze stacją metra.
          Teoretycznie wykonalne i nawet nie powinno być drogie. Nie trzeba żadnego wykupu gruntów na drogę czy tory, a tylko na słupy i przystanki. Teoretycznie tańsze niż tramwaj, i rzeczywiście można by puścić nad lasem.

          Ale… skoro chodnik na Julianowskiej przerastał możliwości naszych władz, to takie coś to byłoby dla nich równie abstrakcyjne jak budowa Gwiazdy Śmierci.

      • Popieram, a co na to burmistrz i rada gminy?

        • Popieram komentarz od „już to widzę” . sorry Ziutek :)

          • Nie ma problema.

  14. moim zdaniem ludzie poruszający się autobusami nie mają dostępu do netu

  15. To nieprawda, że autobus przegubowy „nie złamie” się przy warzywniaku obok szkoły czy też będzie miał jakiś problem ze skrętem w Geodetów. Pewnie były to jakieś testy, ale jesienią tego roku raz jechałem 739 przegubowym. Nie wierzyłem własnym oczom jak podjechał na Lotników, ale to fakt! Co ważne – nie musiał wysadzać pasażerów przed zakrętem przy przystanku Julianowska, ale bez problemu zrobił pętlę i pojechał w kierunku Srebrnych Świerków. To chyba tylko kwestia ogarnięcia i umiejętności kierowców, technicznie na 100% jest to możliwe.

    • ‘To nieprawda, że autobus przegubowy „nie złamie” się przy warzywniaku obok szkoły’ powiem więcej nawet jakby się nie złamał i pierdyknął w ten barak zmiatając go z powierzchni ziemi to może i nierozwiązywalny od lat problem baraka zostałby rozwiązany nieubłaganymi prawami fizyki.

  16. Temat gorący, podrzucam więc informacje. Generalnie radni zgodzili się na sprzedaż…

    Głosowanie dotyczące „działek dla Auchan”:

    Przeciw radni PiS, Michał Mierzwa i Agnieszka Czajkowska, radny Zbigniew Mucha i radny Krzysztof Cieślak. I radny Józef Wierzchowski, choć system zaliczył jego głos „za”. Wstrzymały się dwie radne, Panie Krzyzewska i Krasuska.

    Za radni PO, w tym oboje z Jozefoslawia…

    Radni nie mają już więc żadnego „trzymania”, wszystko w rękach burmistrza…

    Więcej info wkrótce.

    • Chciałbym się dowiedzieć co Piaseczno/Józefosław dostanie w zamian? Skoro radni klepnęli sprzedaż działek i zgodzili się na pernamentny paraliż Geodetów, znacznie gorszy niż ma to miejsce dziś, to co w zamian? I konkretnie, oficjalną listę radnych, kto jak zagłosował. Będziemy robić copy-paste za każdym razem, a szczególnie przed następnymi wyborami. Może Auchan podpisał umowę z Piasecznem, że wkłada 30 milionów w infrastrutkurę? To że wielka galeria spoowoduje problemy i obciążenie infrastruktury to oczywiste. A co w zamian panie i panowie z PO? I panie Józefie Wierzchowski który nie potrafi zagłosowań skutecznie? Auchan zarobi na nas grube miliardy i zafunduje wielkie korki. Co mieszkańcy dostaną w zamian?

  17. Pana Józefa akurat będę bronił, „odziedziczył” niesprawne stanowisko po Mariuszu Slowiku.

    Na dzień dzisiejszy nie podano do publicznej wiadomości żadnej wymiernej korzyści ze strony Auchan na rzecz gminy.

  18. Chlopie jak Ty sobie wyobrazasz tutaj autobus przegubowy ??Troche wyobrazni….skret z wilanowskiej w geodetow przegubwcem ??Wolne zarty…