Puławska

Tu siedzi człowiek, który musi doprowadzić do tego, że będzie czwarty pas na Puławskiej!

W styczniu Gazeta Wyborcza poinformowała, o tym że ZTM „zamraża” prace nad projektem buspasa na Puławskiej.

Jak donosi portal Haloursynów.pl artykuł wywołał niepokój wśród mieszkańców zielonego Ursynowa, którzy liczyli na spełnienie obietnicy przez ZTM w czerwcu 2015.

Przypominamy, że na początku ubiegłego roku obiecywano zmianę organizacji ruchu do końca wakacji 2014. Na szczęście pojawiło się kolejene światełko w tunelu, które zapalił szef ZTM – czy tym razem dotrzyma obietnicy ?

Wiesław Witek, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego poinformował, że projekt nie odszedł w niepamięć :

-Obecnie przygotowujemy dokumentację do zlecenia analizy ruchu, czyli badania, które da odpowiedź na pytanie, jak wytyczenie buspasa wpłynie na funkcjonowanie komunikacji na obszarze z nim sąsiadującym

-Tu siedzi człowiek, który musi doprowadzić do tego, że będzie czwarty pas na Puławskiej! To jest moją ambicją. Zrobiliśmy projekt, określiliśmy koszty, przygotowaliśmy wniosek, żeby ta inwestycja znalazła się w planowaniu na 2015 rok – mówi Wiesław Witek w rozmowie z Haloursynow.pl

Wytyczenie buspasa będzie wymagało poszerzenia pobocza, przebudowy 12 sygnalizacji świetlnych, zmiany lokalizacji 110 latarni – łączny koszt przebudowy 18 mln złotych.

Wypowiedzi dyrektora ZTM ukazały się 27 stycznia 2015 na portalu Haloursynow.pl

Więcej na temat buspasa na Puławskiej :

Buspas na Puławskiej już po wakacjach – 17.02.2014

Jest projekt buspasa ! – 9.06.2014

ZTM jeszcze nie podjął ostatecznej decyzji o buspasie -9.09.2014

Drogą rowerową z Piaseczna na Ursynów i Mokotów – 1.10.2014

Podoba ci się:

Komentarzy (9)

  1. Łączny (JEDNORAZOWY) koszt bus-pasa – 18 mln.
    Łączny codzienny koszt stania w korkach i spóźnień do pracy BEZCENNY.

    • Dodam tylko, że to cena 2 tramwajów PESA. Proszę sobie teraz spróbować przyrównać do komfortu jazdy pasażerów kilkudziesięciu autobusów, które rano toczą się puławską…

  2. Co to jest 18 mln? Przebudowa samego SMYKA na rogu Al. Jerozolimskich i Brackiej to… 400 mln!

  3. Przedstawiliśmy zarządowi miasta Warszawa realne koszty BUSPASA wynoszą grubo poniżej 10 mln, zarząd dostał opracowanie że musi przestawiać latarnie. My proponujemy wzmocnić pobocze i przewymiarować ulicę jak to robią prywatni inwestorzy tworząc prywatne wjazdy do siedzib swoich firm.

    Wg nas to kwestia tylko i wyłącznie chęci, bo to wymaga dużo pracy a projekt malutki niecałe 8-10 mln zł w porywach może na przestawienia kilku latarni 800 tys zł.

    • Na Świątynie Opatrzności kasa się znajduje co roku.
      Na poprawę życia dziesiątek tysięcy ludzi już nie bardzo.

      • ‘Na Świątynie Opatrzności kasa się znajduje co roku.’ Słaby argument, bo chyba skąpimy tej kasy skoro budowa świątyni trwa już 250 lat.

        wikipedia :
        ‘Historia budowy Świątyni Najwyższej Opatrzności liczy ponad 200 lat i wiąże się z Konstytucją 3 maja z 1791, kiedy to uchwałą posłów Sejmu Czteroletniego podjęta została decyzja o wybudowaniu świątyni jako wotum wdzięczności za Konstytucję.’

        • Maść

          • Szyna???

  4. Z tego co ja rozumiem, to mają koncepcję na podstawie któej, oszacowali
    koszt i dopiero mogą zlecić wykonanie pojektu budowlanego, jak będą
    mieli finansowanie.