foto GDKIA

Nowy program budowy dróg krajowych

We wtorek 8 września rząd przyjął Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014- 2023. To informacja, na którą czekali mieszkańcy południa aglomeracji warszawskiej i wszyscy dojeżdżający do stolicy, zjednoczeni w działaniach na rzecz inicjatywy Tak dla S7.

Nowy Program Budowy Dróg Krajowych zakłada powstanie 3,9 tys km autostrad i dróg szybkiego ruchu oraz 57 obwodnic. Wśród nich jest szczególnie wyczekiwana przez mieszkańców powiatu piaseczyńskiego inwestycja – odcinek drogi S7 z Warszawy do Grójca, odciążający zakorkowaną ulicę Puławską oraz ułatwiający dojazd do stolicy kierowcom wjeżdżającym z południa Polski.

Budowa drogi S7 Warszawa- Grójec, umieszczanej już wcześniej w Dokumencie Implementacyjnym do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku ( z perspektywą do 2030 r) oraz w Kontrakcie Terytorialnym dla Województwa Mazowieckiego, planowana jest do 2020 roku.

O realizację tej inwestycji od wielu lat upominają się mieszkańcy powiatu piaseczyńskiego, którzy na co dzień zmagają się z dojazdami zakorkowana ulicą Puławską. Wspólnie działając w inicjatywie Tak dla S7, na stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych nagłaśniają potrzebę jej budowy oraz na bieżąco śledzą postępy. Udało im się zebrać blisko siedem tysięcy podpisów pod petycją w sprawie przyśpieszenia wykonania odcinka S7 pomiędzy Warszawą a Grójcem, które w lutym tego roku złożone zostały na ręce Wojewody Mazowieckiego.

Kiedy można spodziewać się przetargu i realizacji inwestycji? W Kontrakcie Terytorialnym dla Województwa Mazowieckiego, Strategii Rozwoju Transportu oraz Programie Budowy Dróg Krajowych rok 2015 wskazywany jest jako data rozpoczęcia inwestycji, czyli otwarcia procedur przetargowych. Droga ma zostać oddana do użytkowania przed 2020 rokiem Spełnienie tych założeń, pozwoliłoby odciążyć ulicę Puławską, jedną z najbardziej zakorkowanych ulic dojazdowych do stolicy, ułatwiłoby życie tysiącom kierowców a także wpłynęłoby na rozwój regionu wokół trasy S7, który wyróżnia się potencjałem gospodarczym i atrakcyjnością inwestycyjną.

Źródło: www.takdlas7.pl

Podoba ci się:

Komentarzy (5)

  1. A kiedy ruszy krajowy program budowy (odbudowy) dróg gminnych?
    Co do %^&^% z działkową w kierunku Konstancina?
    Kto z gminy w końcu się tym szajsem zajmie???

  2. Oczywiście, patrząc szeroko popieram tego typu inicjatywę, ale dla nas w naszej skali: ” koszula bliższa ciału, jak sukmana:” – TAK dla S79 (równoległej do Puławskiej) od węzła lotnisko na południe – aż za obwodnice Góry Kalwarii. Wtedy Puławska by choć trochę „odetchnęła”.
    Potrzeba też drogi szybkiego ruchu wschód – zachód.

  3. Na pewno powstanie szybciej Puławska bis, czyli S7 niż Działkowa!
    To zadanie ponad siły Piaseczna i Konstancina!

  4. Na poczatek warto by zsynchronizować światła na Puławskiej! Ta prosta operacja mogłaby oszczędzić nam czas spędzony w korkach, a jakoś nikt o to nie jest w stanie zadbac juz od lat. Zielona fala na Puławskiej – spróbujmy o to zawalczyć – zanim zbudują Puławską Bis czy co tam jeszcze jest planowane za x lat. Zwłaszcza patrząc na perspektywy polityczne, w nadchodzących latach nic juz nie zbudują.

    • Józka – przecież tego nigdy nie zrobią. Przez taką synchronizację świateł dozowany jest ruch w kierunku Warszawy i jej centrum.