739 ul. Kameralna

Nowa linia autobusowa w Józefosławiu ?

Radny Robert Widz poinformował na swojej stronie, że w projekcie przyszłorocznego budżetu zarezerwowano środki na sfinansowanie lokalnej linii autobusowej.

Uruchomienie nowej linii ma wiązać się ze skróceniem obecnej trasy autobusu 739. Ostatnim przystankiem będzie pętla przy cmentarzu. Radny uważa, że są szansę na zwiększenie częstotliwości kursów 739, ale zweryfikuje to dokładna analiza finansowa.

„Nową linię chcemy uruchomić jak najszybciej – liczę na to, że będą to ferie zimowe, to dobry moment na wprowadzenie zmian i nowych rozkładów jazdy.” – Robert Widz (Józefosław 2.0)

Trasa autobusu L39:

Puławska – Okulickiego – Julianowska – Kameralna – Wilanowska – Cyraneczki – Ogrodowa – Geodetów – Puławska – Karczunkowska – PKP Jeziorki.

Więcej na temat transportu w Józefosławiu i Julianowie :

Przegubowy 739 jednorazowym przypadkiem

Ciąg dalszy konsultacji z ZTM – oświadczenie gminy Piaseczno

Apel do Burmistrza w sprawie 739 ! Wyraźcie swoje zdanie w ankiecie -11.02.2012

Stanowisko Rady Rodziców ZSP Józefosław w sprawie 739 -15.02.2012

Konsultacje społeczne na temat komunikacji zbiorowej w Józefosławiu i Julianowie -20.02.2012

Opinia komendanta Straży Miejskiej w sprawie transportu publicznego w Józefosławiu i Julianowie- 20.03.2012

Protokół ze spotkania z mieszkańcami w sprawie komunikacji publicznej w Józefosławiu i Julianowie – nowe interpelacje radnych- 14.03.2012

„Jeśli chodzi jakość podróżowania linią 739 to naszym zdaniem szanse na poprawę są niewielkie” – na pytania odpowiadają kandydaci Platformy Obywatelskiej -11.11.2014

Stowarzyszenie NJiJ przypomina burmistrzowi, że w 2012 roku obiecał usunięcie utrudnień drogowych, z powodu których nie można było wprowadzić większych autobusów – 23.02.2015

Poprawa jakości oraz dostępności transportu publicznego na terenie Józefosławia i Julianowa – 25.02.2015

Nowa linia lokalna w Józefosławiu – Cmentarz – Szkoła … już w marcu ? 1.03.2015

Od 16 marca nowa linia autobusowa w Józefosławiu – 11.03.2015

Nowa linia jest stara. Tą właściwą pojedziemy najpóźniej w przyszłym roku – 16.03.2015

Propozycja ograniczenia liczby przystanków na Puławskiej …nie przejdzie – najnowsze wieści w sprawie komunikacji

Rzecznik Głównego Inspektoratu Drogowego głośno myśli o linii tramwajowej Warszawa – Piaseczno

ZTM odpowiada na prośbę Piaseczna i Lesznowoli

Podoba ci się:

Komentarzy (19)

  1. Najpierw mają przybyć 2-3 kursy 739, a więc już będzie częściej, (chociaż tylko do cmentarza przy Julianowskiej). Linia L będzie kursować DODATKOWO więc razem to będzie dużo częściej (tyle, że L dojedziemy nie do Wilanowskiej, a do PKP lub do Puławskiej). Nieco mniej będzie połączeń w drugą stronę, do Piaseczna. Ale z JiJ będzie można dojechać tam bez przesiadki. I co ważne – w L-kach funkcjonują wszystkie bilety ZTM, także okresowe. Liczymy na to, że nowy rozkład jazdy z nową linią zacznie obowiązywać od marca 2016.

  2. ps. Pozdrawiam, Hanna Krzyżewska, radna :-)

  3. Ta komunikacja publiczna jest dla niepracujących, tak? Wyjdę rano z domu, poczekam na Ogrodowej godzinę na L39, dojadę do PKP Jeziorki, tam poczekam 45 min na pociąg, w pracy będę na 12:00 :-) Super. Szkoda, że w drugą stronę będzie mniej połączeń, chociaż dzieciak mógłby dojechać autobusem do gimnazjum w Piasecznie, a tu i dla mnie i dla niego lipa.

  4. Mieszkańcom potrzeba przede wszystkim szybkiego,częstego połączenia z centrum Warszawy i z centrum Piaseczna.Chcemy,czy nie chcemy tam codziennie musimy docierać.Te wszystkie L są zupełnie niewykorzystywane,oblężenie tych linii jest minimalne,są to tylko prowizoryczne rozwiązania komunikacyjne, a przecież nie o to chyba chodzi; szkoda czasu…

  5. Helka, wypowiadaj się za siebie!!! 739 bed,id częściej, a eLki sątez potrzebne. Na moim osiedlu (80 domów) ponad polowa zadeklarowała, ze minimum jedna osoba od nich będzie korzystać z tej eLki. Osobiście, pracując przy PL. 3 Krzyży też się zastanawiam, czy eLka nie będzie lepsza. Stad, jej kursowanie powinno być w miarę częste, aby dzisiejsi malkontci też się przekonali do ego połączenia. To będzie na pewno duuuży krok naprzód w sprawach komunikacji dla naszych okolic.
    Jasiu, eLka ma jeździć częściej w szczycie, a jak nie, to skorzystasz z częstszych kursów 739. Tak, czy siak, oby się udało!

  6. zapewne ktoś tam z tej L skorzysta, jednak musiałaby jeździć bardzo często aby stanowić sensowną, masową alternatywę dla samochodów, i dowozić do jakiegoś węzła komunikacyjnego – na stacji Jeziorki pociąg zatrzymuje się raz na godzinę; to nie jest kwestia przekonań, tylko konieczność sprawnego dotarcia do celu.

  7. popieram eLkę na tej trasie. To bardzo dobre rowiąznie,

  8. Dobre! pociąg dobijajacy z Piaseczna do jeziorek jest już tak napchany że tam nieda się wejść. Skierujcie sobie lepiej ten autobus w kosmos ☺

  9. Ma wejść ustawa o metropoliach. Dlatego, kolejnym krokiem powinno być uruchomienie częstych połączeń SKM z Piaseczna przez W-wę do Modlina, Sulejowka i Otwocka. W Berlinie S-Bany (kolej po powierzchni) są bardzo popularne, bo szybko przewożą pasażerów. U nas SKM-ki muszą też ulec poprawie.
    Uruchomienie eLki to nie tylko podjazd pod PKP Jeziorki, ale i odciążenie 739, które po korku na PUŁĄWSKIEJ bez sensu stoi w korku na Okulickiego.
    Oczywiście, nie głupim byłoby przedłużenie tej eLki ul, Jana Pawła i Dworcową pod Dworzec Pisaeczno (to tylko kilka minut dłużej). Ale pewnie pojawią się łosy o kilomero-opłacie oraz o braku miejsca na pętlę przy dworcu PKP Piaseczno,

  10. Pożyjemy zobaczymy, na razie żyjemy w PL i słyszymy tu o SKM od lat. Dopóki nie mamy SKM bez sensu jest puszczanie L39 na niewydolne Jeziorki. Jeżeli to L ma przejąć skracany odcinek 739, to musi jeździć tak samo często, bo tracimy w tym układzie cenne połączenie do Piaseczna

  11. @Jasiu,
    linie typu siedemset nie są po to, aby łączyć mieszkańców danego miasta/gminy z tym samym miastem/gminą – tylko aby z danego miasta/gminy było połączenie z Warszawą. To prioryet! Tymczasem 739 jadąc z Warszawy stoi w korku na Puławskiej, potem w korku, aby skręcić z Julianowskiej w Okulickiego i wreszcie w korku na Okulickiego.
    Skasowanie tego ostatniego korka to szybszy przejazd tą samą liczbą wozów, co daje: częstsze kursy.
    A od połączeń w ramach jednej gminy są połączenia lokalne (dobrze, że na wspólnym bilecie) – czyli linie typ „L” albo, jak przedmówcy napisali: eLki.
    Popieram częstsze kursy pociągów z Piaseczna (potrzeba SKM-ki). Nie może tak być, że SKM z W-wy kończy się już na lotnisku Chopina i nic nie jedzie prosto do Piaseczna. Nawet, jak ta linia kolejowa będzie remontowana, to i tak przejazd do centrum (W-wa Śródmieście) zabierze ok. 30 min koleją, a 739 plus metro ponad godzinę (o samochodzie osobowym nie wspomnę).
    Stąd: L jest potrzebna (jak najczęściej) podobnie, jak kursy pociągów od Piaseczna do W-wy (a może być, jak napisała @Ewa) i dalej.

    • Zgadza się, problem jednak w tym, że L jeżdżą rzadko. To rozwiązanie jest równoznaczne z odcięciem odcinka piaseczyńskiego z 739 i nie daniem w zamian nic w tamtą stronę. Dopóki nie ma SKM, to odcinek L z Mysiadła do Jeziorek jest bezużyteczny, a jest to konkretny czas w korku w stronę wa-wy. Chyba celem L jest odciążenie 739, więc po co generować na linii lokalnej zbędny ruch łącząc miasto/gminę z innym miastem/gminą.
      Przypuszczam, że nawet jak ta kolej się poprawi to mało kto skorzysta z L jako podjazdu do stacji; szybciej będzie podjechać samochodem. Zobacz jak to wygląda dzisiaj w Iwicznej – na parkingu przy stacji samochodów pełno a L krąży tam prawie pusta.

      • Zwracam uwagę, że w Iwicznej jest 209 z Warszawy. Trudno, żeby mieszkańcy Ursynowa jeździli z Iwicznej. Co innego my, z Julianowskiej. Ewa ma rację: trzeba polobbować o SKMkę

  12. L-ka to będzie spore ułatwienie dla tych osób, które chcą się dostać do Puławskiej. Tam jeździ często np. 709, które będzie przez mieszkańców wykorzystywane jako alternatywa dla 739. Oczywiście wygodniejsze byłoby częstsze kursowanie 739, ale skoro nie ma co się lubi , to się lubi….

  13. 209 z Warszawy jest w Jeziorkach, nie w Iwicznej.
    W Iwicznej jezdzi rzeczywiście taka niewykorzystywana, pusta eLka.
    Też mam wątpliwość czy nasza eLka powinna jezdzić do Jeziorek czy nie zakończyć na Mysiadle, zwiększyłoby to jej częstotliwość.

    • No to mamy odpowiedź dlaczego tak mało tam osób korzysta… Do Mysiadła nie ma sensu. Uważam, że eLka powinna podjeżdżać pod PKP. Moja córka jeździ PKP pod Grójecką. Naprawdę jest szybko – jazda 739 a potem trawajem 14 do liceum Kołłątaja (Grójecka/Banacha) to 70-90 minut. Podjazd 739 plus 709 plus pociąg z Piaseczna do Grójeckiej plus tramwaj (wszystko na wspólnym bilecie) to 60 minut, a z powrotem nawet krócej. Jest to więc gra warta świeczki….

      • Ta eLka w Iwicznej podjeżdsza pod PKP ale jest niewykorzystywana jako podjazd do pociągu bo nie jezdzi często i trasę na długą.
        Naszej eLce też trasa się wydłuża a kierunek PKP Jeziorki to długie stanie w korku, są lepsze stacje, z szybszym podjazdem (Iwiczna, Piaseczno). Zobacz, że samochody też mało korzystają ze stacji Jeziorki.

  14. W przypadku dzieci dojeżdżających do szkół do rozważenia jest sprawa bezpieczeństwa. Ja chyba nie czułabym się komfortowo gdyby moja córka przesiadała się w Jeziorkach. Ten przystanek to taki samotny peron w polu, dużo bardziej uczęszczana jest stacja Piaseczno.

  15. Tymczasem, bo co będzie dalej trudno wyrokować, a mieszkam jakieś 400 m od skrzyżowania Rubinowa a Geodetów uwzględniając to, że jest to strefa druga i to,że autobusy się spóźniają szczególni gdy poda śnieg i w ogóle – jakiś taki dzień pod górkę, komunikacja ta mnie nie zadawala i gdy mam potrzebę to, idę ku Mysiadle na piechotę, bo to czekanie i opłaty – jeden przystanek a chodzi mi wówczas o kierunek warszawski. – No i ta jazda do Warszawy, ludzie spokojni jacyś, jedzie autobus jak dawniej karawana pogrzebowa w małych miastach. No szok, ja jeszcze wczoraj mieszkaniec Mokotowa z takim czy owymi doświadczeniami – no jednak szok! Przecież to aż się prosi, przedłużenie metra lub szybki czyli bezkolizyjny tramwaj łączący Piaseczno ze Służewcem! Wybudowanie ogromnych parkingów itd. Ta dalej być nie może a jak może, to ja po nabraniu sił z tond uciekam tym bardziej, że powietrze tu marne, gorsze niż na Mokotowie bo kominy nie dymią grudniową nocą! 21.12.2016