fot. Parkuj i Jedź ZTM

Parkuj i Jedź z Piaseczna, Nowej Iwicznej i Jeziorek ?

Szanowni Państwo, aby sprostać zmieniającym się uwarunkowaniom transportowym oraz wyjść naprzeciw potrzebom mieszkańców i przedsiębiorców prowadzących działalność na terenie Warszawy oraz gmin ościennych, Miasto Stołeczne Warszawa przystąpiło do opracowania Analizy możliwości rozwoju systemu parkingów „Parkuj i Jedź” dla Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego do roku 2023.

System „Parkuj i Jedź” pozwala kierowcom pozostawić swoje pojazdy w wyznaczonych miejscach, przesiąść się do komunikacji publicznej i w ten sposób kontynuować podróż do centrum miasta.

Do Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego (WOF) należy 40 gmin: Gmina Błonie, Gmina Brwinów, Gmina Czosnów, Gmina Góra Kalwaria, Gmina Grodzisk Mazowiecki, Gmina Halinów, Gmina Izabelin, Gmina Jabłonna, Gmina Jaktorów, Miasto Józefów, Gmina Karczew, Gmina Kobyłka, Gmina Konstancin – Jeziorna, Gmina Miejska Legionowo, Gmina Leszno, Gmina Lesznowola, Gmina Łomianki, Gmina Marki, Gmina Michałowice, Miasto Milanówek, Gmina Nadarzyn, Gmina Nieporęt, Gmina Nowy Dwór Mazowiecki, Gmina Piaseczno, Gmina Piastów, Miasto Podkowa Leśna, Miasto Pruszków, Gmina Radzymin, Gmina Raszyn, Gmina Stare Babice, Miasto Sulejówek, Gmina Wiązowna, Gmina Wieliszew, Gmina Wołomin, Miasto Ząbki, Miasto Zielonka, Miasto Żyrardów, m.st. Warszawa.

Rezultatem opracowania będzie wskazanie propozycji docelowych lokalizacji parkingów systemu „Parkuj i Jedź” na terenie WOF. W celu rzetelnego przygotowania tego dokumentu niezbędne jest poznanie Państwa opinii i sugestii, a tym samym przeprowadzenie badań ankietowych na parkingach, przystankach komunikacji publicznej oraz ulicach naszego miasta.

W związku z powyższym zwracam się do Państwa z uprzejmą prośbą o umożliwienie firmie Collect Consulting S.A. z siedzibą w Katowicach, przy ul. Rolnej 14, przeprowadzenia wyżej wymienionych badań i udzielenia odpowiedzi na zadane pytania, gdyż dzięki temu będą Państwo mieli realny wpływ na ostateczne treści zawarte w opracowaniu.

Źródło: Gmina Piaseczno

Podoba ci się:

Komentarzy (5)

  1. Byłoby wspaniale bo wyjazd po 16ej z p+r wilanowska, stokłosy przyprawia o palpitacje serca.

    • P+R Wilanowską i tak mają rozbudowywać o parę pięter, bo terazto już po 8 nie ma miejsc.
      Potrzebny jest P+R wielopiętrowy przy stacji Nowa Iwiczna. Oczywiście zakładając, że zostanie w końcu zmodernizowana PKP, tak aby pociągi jeżdziły w godzinach szczytu co 10 min, a nie co pół godziny jak obecnie i że nie będą się tak często psuć.
      Pomarzyć dobra rzecz. Póki co najszybciej z Józefosławia rowerem przez las i do metra Kabaty.

  2. Potrzebny jest P+R przy stacjach kolejowych, ale też, jeśli powstanie buspas (oby tylko jako dodatkowy pas, a nie kosztem istniejących pasów) stosowne P+R przy przystankach autobusowych przy Puławskiej.

    Przydałyby się też zadaszone stojaki na rowery, które pomieszczą ich większą ilość, zarówno przy dworcach jak i kilku skrzyżowaniach przy Puławskiej. Przykładowo sporo rowerów było przypinanych codziennie do płotu komisu samochodowego przy Geodetów-Puławskiej, ale ten płot właśnie skasowano. Dobrze byłoby, gdyby przy przystanku wybudowano solidny, zadaszony, mieszczący dużo rowerów system stojaków. Każdy kto by z Józefosławia przyjechał rowerem i przesiadł się na autobus, to jedno auto na Geodetów i Puławskiej mniej.

    Przy okazji – warto by uderzyć do Lesznowoli, by zabudowując tereny po KPGO Mysiadło przewidziało jakąś komunikację pieszo-rowerową przez nią. By nie powstały dziesiątki ogrodzonych i izolowanych od siebie działek, ale jakiś spójny zagospodarowany teren.

  3. P+R mógłby nieco rozładować korki. Ale i masowe używanie rowerów również, przynajmniej przez część roku. Skoro o tym wspomniano, to dlaczego w Konstancinie Jeziorna powstały stacje wypożyczania rowerów Veturilo, kompatybilne z systemem który jest w Warszawie, a w Piasecznie nie mogą powstać?

    https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=zwyyw_MvHFlk.kdOB6lqM1mI0&hl=pl

    W Warszawie z systemu Veturilo korzysta 300 tysięcy osób, jest tam 200 stacji. Działa od 2012 roku i wkrótce Warszawa będzie modernizować ten system, robić nowe przetargi na kolejne lata. Może Piaseczno by się do niego podpięło, podobnie jak Konstancin. Można by dołączyć się do warszawskich przetargów, i wynegocjować niższe ceny.

    http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/jakie-bedzie-nowe-veturilo-jest-przetarg-na-koncepcje-50096.html

    Rowerem do Warszawy planowną ścieżką rowerową wzdłuż Puławskiej, albo przez Las Kabacki do metra.

  4. P+R przydałby się w miejscu planowanych inwestycji BRW i Selgros, to jest dogodny teren aby dużą część ruchu przejeżdżającego Pułąwską ściągnąć do zbiorkomu, a kto wie nawet może pozwoliłoby na zrobienie Buspasa.