ul. Puławska

„Wtedy wyznaczymy buspas na istniejącej jezdni – w latach 2016-2017 zaplanowano modernizację sygnalizacji i wprowadzenie „zielonej fali” #Puławska

Na ostatniej sesji Rada Warszawy przesunęła środki z budowy buspasa na ul. Puławskiej na budowę przedłużenia ul. J.P. Woronicza od Etiudy Rewolucyjnej do ul. Żwirki i Wigury.

Zajmie się tym dzielnica Mokotów, w Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2016-19 przeznaczono na to
25,9 mln zł. Wstępne założenia są takie, że nowa ulica zostanie poprowadzona po śladzie ul. Wyjazd (oczywiście po jej przebudowie i dostosowaniu do obowiązujących przepisów), będzie miała jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu, chodnik i drogę rowerową.

Budowa buspasa na ul. Puławskiej, planowanego jako dodatkowy 4 pas ruchu, wiązałaby się z koniecznością pozyskania szeregu decyzji administracyjnych, w tym decyzji środowiskowej (a ze względu na możliwe przekroczenie normy hałasu prawdopodobnie konieczna byłaby budowa ekranów akustycznych wzdłuż całej ulicy), co znacznie wydłużyłoby czas przygotowania inwestycji do ok. 2019 r. Wówczas jednak na ukończeniu powinna być już tzw. Puławska-bis – w toku jest przetarg na projekt i budowę trasy od Tarczyna do Południowej Obwodnicy Warszawy (inwestycja GDDKiA).

Nowa droga ekspresowa przejmie sporą część ruchu z ul. Puławskiej i dlatego jej równoczesne poszerzanie jest nieuzasadnione. Wtedy wyznaczymy buspas na istniejącej jezdni – w latach 2016-2017 zaplanowano modernizację sygnalizacji i wprowadzenie „zielonej fali”, a układ skrzyżowań zostanie dostosowany do planowanego pasa dla komunikacji”

„Wyznaczenie w tej chwili (czyli bez Puławskiej-bis) buspasa kosztem jednego z obecnych pasów zmniejszyłoby jednak znacznie przepustowość tej ulicy. W szczycie porannym w kierunku centrum porusza się blisko 3 tys. samochodów na godzinę, a w stronę Piaseczna 2 tys. W szczycie popołudniowym te liczby wyglądają odpowiednio: ok. 2 tys. i ok. 3 tys.”

Źródło: FB Miasto Stołeczne Warszawa, 16 grudnia 2015

Więcej na temat transportu w Józefosławiu i Julianowie :

Burmistrz Piaseczna : „Cieszy mnie, że nie trzeba było iść na kompromis i nowy pas nie utrudni komunikacji samochodowej”

Nowa linia autobusowa w Józefosławiu ?

Czy ulica Geodetów udźwignie Black Red White, Selgros, PSZOK i rozbudowę Auchan ?

Parkuj i Jedź z Piaseczna, Nowej Iwicznej i Jeziorek ?

Przegubowy 739 jednorazowym przypadkiem

Ciąg dalszy konsultacji z ZTM – oświadczenie gminy Piaseczno

Apel do Burmistrza w sprawie 739 ! Wyraźcie swoje zdanie w ankiecie -11.02.2012

Stanowisko Rady Rodziców ZSP Józefosław w sprawie 739 -15.02.2012

Konsultacje społeczne na temat komunikacji zbiorowej w Józefosławiu i Julianowie -20.02.2012

Opinia komendanta Straży Miejskiej w sprawie transportu publicznego w Józefosławiu i Julianowie- 20.03.2012

Protokół ze spotkania z mieszkańcami w sprawie komunikacji publicznej w Józefosławiu i Julianowie – nowe interpelacje radnych- 14.03.2012

„Jeśli chodzi jakość podróżowania linią 739 to naszym zdaniem szanse na poprawę są niewielkie” – na pytania odpowiadają kandydaci Platformy Obywatelskiej -11.11.2014

Stowarzyszenie NJiJ przypomina burmistrzowi, że w 2012 roku obiecał usunięcie utrudnień drogowych, z powodu których nie można było wprowadzić większych autobusów – 23.02.2015

Poprawa jakości oraz dostępności transportu publicznego na terenie Józefosławia i Julianowa – 25.02.2015

Nowa linia lokalna w Józefosławiu – Cmentarz – Szkoła … już w marcu ? 1.03.2015

Od 16 marca nowa linia autobusowa w Józefosławiu – 11.03.2015

Nowa linia jest stara. Tą właściwą pojedziemy najpóźniej w przyszłym roku – 16.03.2015

Propozycja ograniczenia liczby przystanków na Puławskiej …nie przejdzie – najnowsze wieści w sprawie komunikacji

Rzecznik Głównego Inspektoratu Drogowego głośno myśli o linii tramwajowej Warszawa – Piaseczno

ZTM odpowiada na prośbę Piaseczna i Lesznowoli

Podoba ci się:

Komentarzy (7)

  1. Naturalna decyzja, no bo po co mają inwestować 20 mln w dojazd ludzi z Piaseczna?? Przecież oni nie głosują w W-wie!! A budowa jakiejś popierdólki na Mokotowie, to i owszem ma przełożenie później na decyzje wyborcze. Ale największe znaczenie miała w tej decyzji opinia burmistrza Ursynowa, który po naciskach Zielonego Ursynowa wycofał swoje poparcie dla buspasa w formie przerobienia 3go pasa. Ludzie z ZU, swoją drogą słusznie, obawiali się że ruch na tych uliczkach wzrośnie jeszcze o 50% po zrobieniu buspasa z 3go pasa Puławskiej. A koncepcja dorobienia 4go pasa upadła w momencie jak zmienił sie szef ZDMu, jakoś w ciągu roku przyszedł ten pedalarz, co to by rowerem dzieci odwoził do przedszkola nawet w lutym:)

  2. Ale o co chodzi, przecież ludzie w Józefosławiu się cieszą że nie będzie buspasa.
    A za 5 lat, mało kto tu będzie mieszkał z obecnych mieszkańców za 5 lat.

  3. powinniśmy założyć KOJJ (komitet Obrony Józefosławia/Julianowa) aby promować rozwiązania dobre dla Jozefosławian / Julianczan . Kto za ? :)

    • A może już najwyższy czas na referendum i przyłączenie J&J do Warszawy, wtedy komunikacja miejska będzie musiała się poprawić.

      • To niemożliwe. Pytałem burmistrza Ursynowa

        • A dlaczego to niemożłiwe, co burmistrz Ursynowa powiedział?
          Ja jestem za bo już gorzej być nie może teraz nic się tu nie dzieje.

          A wie ktoś jak będą przebudowane drogi do węzłów na Puławskjej bis bo co nam po niej jak nie będzie można tam dojechać;p

  4. a w dwóch – trzech zdaniach – na czym polega problem komunikacyjny oprócz oczywiście zakorkowanej Puławskiej ?