fot. Tak dla S7

Pierwsze firmy dopuszczone do II etapu przetargu na wykonanie drogi S7

Znamy już wykonawców, którzy zostali zakwalifikowani do II etapu przetargu na wykonanie dwóch odcinków drogi S7 łączącej Warszawę z Grójcem: odcinek B od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn oraz odcinek C od węzła Tarczyn Północ do obwodnicy Grójca. Na te wiadomości z niecierpliwością czekali wszyscy mieszkańcy południa aglomeracji warszawskiej.

18 września 2016 roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na projekt i wykonanie południowego wylotu z Warszawy drogi ekspresowej S7. Całość 29 kilometrowej inwestycji podzielono na 3 odcinki: odcinek A od węzła Lotnisko do węzła Lesznowola o długości 6,64 km; odcinek B od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn o długości 14,8 km oraz 7,9 kilometrowy odcinek C od węzła Tarczyn Północ do południowej obwodnicy Grójca w ciągu istniejącej drogi S7.

18 lutego 2016 roku poznaliśmy listę wykonawców, którzy spełnili warunki udziału w postępowaniu i tym samym mają możliwość złożenia ofert w II etapie przetargu na odcinek B łączący węzeł Lesznowola z węzłem Tarczyn Północ. W postępowaniu udział wzięło 18 podmiotów i wnioski wszystkich z nich, zostały dopuszczone do udziału w przetargu. 14 marca 2016 roku GDDKiA ogłosiła listę wykonawców zaproszonych do składania ofert na realizację odcinka C od węzła Tarczyn Północ do obwodnicy Grójca. Podobnie, jak w przypadku fragmentu B, wszystkich 20 wykonawców spełniło warunku udziału w postępowaniu przetargowym. Z niecierpliwością oczekiwane są wyniki I etapu przetargu na odcinek A trasy ekspresowej S7.

Ogłoszenie wykonawców, którzy będą mieli możliwość złożenia ofert na realizacje poszczególnych odcinków poprzedza ogłoszenie przetargu na wykonanie inwestycji oraz podpisanie umowy z wybranymi podmiotami. Budowa drogi S7 z Warszawy do Grójca rozpocznie się najprawdopodobniej na początku 2017 roku, a oddanie trasy do użytkowania ma nastąpić do 2019 roku.

Na realizację inwestycji z niecierpliwością czekają mieszkańcy południa aglomeracji warszawskiej, wspierający działania inicjatywy Tak dla S7. Budowa drogi S7 z Warszawy do Grójca ułatwi funkcjonowanie wszystkim kierowcom z powiatu piaseczyńskiego dojeżdżającym na co dzień do Warszawy, a także sprawi, że kierowcy jadący z południa na północ nie będą blokowali ulicy Puławskiej i stołecznych arterii.

źródło: Tak dla S7

Więcej:

Południowa obwodnica S2 w systemie „projektuj i buduj” – koniec inwestycji w 2020 roku

Podoba ci się:

Możliwość komentowania jest wyłączona.