ul. Działkowa

Radny z Józefosławia wbrew burmistrzowi nie zagłosuje za projektem stacji kolei dojazdowej przy Julianowskiej

„Gmina Piaseczno od początku jest zwolennikiem uruchomienia połączenia kolejowego z wykorzystaniem istniejącej infrastruktury do Siekierek, niestety projekt nie doszedł do realizacji. Tym bardziej cieszy mnie, że w ostatnim czasie Pan Starosta wykazał inicjatywę i wspólnie z burmistrzem Konstancina-Jeziorny oraz wójt Lesznowoli postanowiliśmy temat reaktywować i przygotowaliśmy rodzaj listu intencyjnego, który przekazaliśmy Prezesowi Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.” – takie było stanowisko burmistrza Gminy i Miasta Piaseczno Zdzisława Lisa w czerwcu ubiegłego roku.

Na początku lutego bieżącego roku na lokalnym forum mieszkańców Józefosławia jeden z użytkowników zapytał o dalsze losy pięknego planu włodarzy Piaseczna, Konstancina i Lesznowoli. W odpowiedzi pojawiły się głosy popierające projekt, w tym wypowiedź lokalnego działacza PiS Sergiusza Muszyńskiego, który stwierdził, że działania związane z projektem są w toku. Na poparcie swych słów przedstawił dokument wysłany przez Mariusza Błaszczaka do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa.

Na pytanie odpowiedział również radny z Józefosławia Robert Widz, który podobnie jak burmistrz otrzymał mandat z ramienia PO. Radny stwierdził, że nic nie zrobił i nie będzie robił w tej sprawie, a jeśli dojdzie do głosowania to sprzeciwi się wydaniu choćby złotówki na ten cel. Stwierdził, że wystarczą tańsze w eksploatacji lokalne linie autobusowe dowożące do PKP Jeziorki, a także planowana (na niewiadomo kiedy) droga wzdłuż torów linii siekierkowskiej z wiaduktem nad Puławską.

Według radnego tym wiaduktem powinien w przyszłości jeździć lokalny autobus dowożący pasażerów do stacji kolejowej. Kiedy to się stanie nie wie, ale przypuszcza, że stanie się to wcześniej niż modernizacja trasy siekierkowskiej (?!).

Dlaczego radny nie sprzeciwiał się szumnie ogłaszanym planom burmistrza Piaseczna już w czerwcu 2017? Przecież już wtedy było wiadomo, czy pomysł jest ekonomiczny czy nie. Pogłoski, plany i domysły na ten temat pojawiają się od wielu lat na forach gminy Piaseczno.

Innego zdania jest sołtys Józefosławia i wieloletni starostra piaseczyński (obecnie zastępca Wójta Prażmowa) Jan Adam Dąbek :

„Wcześniej czy później to uruchomimy to jedyne rozwiązanie komunikacyjne przy tak złych MPZP. A z tą propagandą wyborczą to Państwo macie rację . Wielkie oświadczenie tuzów Piaseczna, Powiatu i Konstancina o umówieniu spotkania do którego do dziś nie doszło. My w tym czasie po cichu bez rozgłosu odbyliśmy już kilka. Robimy swoje bez politykierów.

Szanowni Państwo tak jak już pisałem szukajmy argumentów za a nie przeciw. My z grupą ludzi cały czas bez rozgłosu nad tym tematem pracujemy i pracować będziemy. Jeżeli ktoś tak jak my w ten projekt wierzy i chce pomóc bez zbędnego PR-u to zapraszam do współpracy. Chętnych zapraszam na priv podam miejsce i czas naszego następnego spotkania. Szanowni Państwo to jedno z najbardziej docelowo racjonalnych rozwiązań. Panie Michał Bukowski gwarancji wykonawczych bym się nie bał ponieważ prace przygotowawcze i zabezpieczenie finansowania potrwa kilka lat . Razem damy radę”

Cały wywiad z burmistrzem Zdzisławem Lisem – opublikowany na stronie gminy Piaseczno w 2017 roku

Panie Burmistrzu już kilkanaście lat temu mówiło się o koncepcji wykorzystania linii siekierkowskiej do celów komunikacyjnych, temat jednak gdzieś zanikł.

– Gmina Piaseczno od początku jest zwolennikiem uruchomienia połączenia kolejowego z wykorzystaniem istniejącej infrastruktury do Siekierek, niestety projekt nie doszedł do realizacji. Tym bardziej cieszy mnie, że w ostatnim czasie Pan Starosta wykazał inicjatywę i wspólnie z burmistrzem Konstancina-Jeziorny oraz wójt Lesznowoli postanowiliśmy temat reaktywować i przygotowaliśmy rodzaj listu intencyjnego, który przekazaliśmy Prezesowi Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Czy koleje też są równie entuzjastycznie nastawione do tego tematu i można liczyć na współpracę w tej sprawie?

– Mamy sygnały, że obecnie jest duże zrozumienie dla tej idei ze strony PKP PLK, stąd nasza wspólna deklaracja, w której oferujemy wszelką pomoc i współdziałanie w realizacji takiej inwestycji, a zwłaszcza w zakresie aktualizacji dokumentów i uzgodnień niezbędnych do uruchomienia procesu inwestycyjnego.

Co konkretnego mogą zaoferować gminy? Taka inwestycja jest z pewnością kosztowna i skomplikowana?

– Tak jak mówiłem, nigdy nie odpuściliśmy tego tematu, dlatego uwzględnialiśmy ten pomysł we wszystkich dokumentach strategicznych, m.in. w Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego oraz konkretnych planach miejscowych, w których zabezpieczyliśmy miejsce pod przystanki kolejowe oraz potrzebną infrastrukturę jak chociażby Parkingi P&R.

Gdzie takie przystanki i parkingi miałyby być zlokalizowane?

– Na terenie naszej gminy przewidzieliśmy przystanki przy ul. Mleczarskiej, planowanej ulicy Elektronicznej oraz Julianowskiej. Deklarujemy też udział finansowy w realizacji infrastruktury towarzyszącej czy organizacji systemu linii dowozowych do przystanków kolejowych.

Czy taka inwestycja ma rzeczywiście sens? Nie łatwiej i prościej byłoby uruchomić linie tramwajową wzdłuż ulicy Puławskiej?

– W przypadku linii Siekierkowskiej mamy gotową i przejezdną trasę. W 2010 roku był nawet zorganizowany pokazowy przejazd osobowy, który udowodnił, że technicznie jest to możliwe, a czas przejazdu z Nowej Iwicznej do Centrum Konstancina wynosił 12 minut. W drugą stronę linia łączyć może się z główną trasą kolejową w kierunku Okęcia. Tym samy dalibyśmy mieszkańcom północnego Piaseczna i Józefosławia alternatywne połączenie ze stolicą oraz z sąsiednimi gminami.

Jakie są więc kolejne kroki w tej sprawie?

– Poprosiliśmy Prezesa PKP PLK Ireneusza Merchela o spotkanie, chcielibyśmy aby odbyło się ono jeszcze w czerwcu, przed wakacjami. Wtedy będziemy mogli porozmawiać o szczegółach i wytyczyć jakieś ramy współpracy.

Więcej:

Od 9 lat nie mogą stworzyć warunków dla przegubowych autobusów linii 739

Burmistrz Piaseczna zabiega w PKP o stację przy Julianowskiej!

Gmina wystąpiła do ZTM z prośbą o rozważenie zagęszczenia kursów linii 739

Burmistrz dziękując za tańsze bilety ZTM, przypomniał o potrzebie udrożnienia Puławskiej

Lokalna linia L39 – PKP Jeziorki – Józefosław – Piaseczno – rozkład jazdy

Pasażerowie drugiej kate… strefy – problemy z linią 739

Więcej kursów 739 i lokalna linia L39 od 1 marca ?

ZTM wyjaśnia przyczyny wstrzymania przetargu na operatora lokalnej linii autobusowej dla Józefosławia i Julianowa

Nowa linia autobusowa w Józefosławiu ?

Przegubowy 739 jednorazowym przypadkiem

Ciąg dalszy konsultacji z ZTM – oświadczenie gminy Piaseczno

Apel do Burmistrza w sprawie 739 ! Wyraźcie swoje zdanie w ankiecie -11.02.2012

Stanowisko Rady Rodziców ZSP Józefosław w sprawie 739 -15.02.2012

Konsultacje społeczne na temat komunikacji zbiorowej w Józefosławiu i Julianowie -20.02.2012

Opinia komendanta Straży Miejskiej w sprawie transportu publicznego w Józefosławiu i Julianowie- 20.03.2012

Protokół ze spotkania z mieszkańcami w sprawie komunikacji publicznej w Józefosławiu i Julianowie – nowe interpelacje radnych- 14.03.2012

„Jeśli chodzi jakość podróżowania linią 739 to naszym zdaniem szanse na poprawę są niewielkie” – na pytania odpowiadają kandydaci Platformy Obywatelskiej -11.11.2014

Stowarzyszenie NJiJ przypomina burmistrzowi, że w 2012 roku obiecał usunięcie utrudnień drogowych, z powodu których nie można było wprowadzić większych autobusów – 23.02.2015

Poprawa jakości oraz dostępności transportu publicznego na terenie Józefosławia i Julianowa – 25.02.2015

Nowa linia lokalna w Józefosławiu – Cmentarz – Szkoła … już w marcu ? 1.03.2015

Od 16 marca nowa linia autobusowa w Józefosławiu – 11.03.2015

Nowa linia jest stara. Tą właściwą pojedziemy najpóźniej w przyszłym roku – 16.03.2015

Propozycja ograniczenia liczby przystanków na Puławskiej …nie przejdzie – najnowsze wieści w sprawie komunikacji

Rzecznik Głównego Inspektoratu Drogowego głośno myśli o linii tramwajowej Warszawa – Piaseczno

ZTM odpowiada na prośbę Piaseczna i Lesznowoli

Wykaz uwag mieszkańców do MPZP Józefosław

Sołtys do radnych Józefosławia: „to co sobą zaprezentowaliście na sesji, jest uwłaczające pełniącej przez Państwa funkcji publicznej jako radnych! [..] uważam, że dopuściliście się perfidnej manipulacji”

1500 podpisów mieszkańców pod uwagami do nowego planu zagospodarowania przestrzennego Józefosławia

„Robert Widz wstrzymał się od głosu. Na pytanie czy poprze złożone wnioski formalne mieszkańców, radny nie udzielił odpowiedzi..” – protokół z zebrania wsi Józefosław

Szansa na sensowny plan zagospodarowania Józefosławia III

Zbieranie podpisów pod wnioskiem o zabezpieczenie terenów dla użyteczności publicznej

Przebudowa Geodetów ma się zakończyć 31 października 2018

Podoba ci się:

Komentarzy (16)

  1. Filmik z 2010r. Mija 8 rok i efektów zero. Temat tak samo realny jak metro.

    • O matko! Ale byłoby cudnie!!! Mieszkam blisko torów! Idealne miejsce na przystanek i parking na terenie zielonym na przeciwko Piotra i Pawła! Dojazd do centrum Warszawy, to masakra. Do centrum muszę jechać co najmniej trzema przesiadkami, a tak wsiadłabym w pociąg przy domu… Marzenie. Panowie działajcie proszę!!! Wszyscy już mamy dość tych zatłoczonych, wiecznie spóźniających się autobusów, czekania na nie w zimnie. Już nie wspomnę o imprezie w Warszawie, zostaje tylko taksówka. Błagam Panowie nie odpuśćcie!

  2. Ten temat jest o tyle realny, że tory istnieją, a wystarczy dobudować tory rozjadowe i perony, a także przede wszystkim dogadać się z właścicielem torów.
    Z metrem to mrzonka, bo właścicielem jest miasto W-wa, które nie będzie dokładać do komunikacji gminom ościennym po to , aby na Ursynów metro wjeżdżało zapełnione. O tym była już wielokrotnie mowa – nikt z naszej strony tego nie zmieni, no chyba, że staniemy się częścią Warszawy.
    Ale na razie przy obecnych warunkach – warto kuć żelazo póki gorące w temacie kolejki siekierkowskiej.

  3. Jak trzeba było spowolnić ruch na Osiedlowej, zaprojektować Spacerową i rondo przy szkole to argument, że tak jest na zachodzie a my nie jesteśmy jeszcze na to gotowi, był na pierwszym miejscu. A tu proszę nagle rozwiązanie, które od lat jest stosowane na zachodzie mija się z jego wizją… Brawo, panie radny gratuluję toku myślenia, czyżby nikt Pana nie dopuścił dobrej sprawy i już nie może się Pan na niej wypromować ???

  4. Pomysł bardzo dobry przy determinacji odpowiednich ludzi bardzo realny.
    Dużo pracy. Oby politykierzy tego nie zepsuli.

  5. Zaraz bezradny napisze rozprawkę jakie to nieekonomiczne, niech pisze i do tego się nie wtrąca. Jego zdaniem autobusy i buspas wystarczą, czy w Pruszkowie, Ursusie, Otwocku, Falenicy, w innych stolicach też tak myśleli ? Taka kolejka może dojechać do centrum Warszawy bez przesiadek, trzeba to tylko dobrze rozplanować. Ale co on może w tym temacie wiedzieć?

  6. hahhha jaki wiadukt nad puławską człowieku, jak ronda przy Geodetów od 5 lat nie umiecie wybudowac hahahaahhahahahaha

  7. Radny jest mocno nieogarnięty.

    Po pierwsze do hipotetycznego wiaduktu autobus musi dojechać,
    a Lesznowola mówi że NIGDY nie dopuści do poszerzenia Kuropatwy.

    Po drugie, transport szynowy jest bardziej EKONOMICZNY od autobusów,
    pomimo początkowych kosztów.

    Po trzecie, Konstancin (pod presją właścicieli ziemi) szykuje obok nas
    (wzdłuż linii kolejowej) drugi Józefosław, parafrazując radnego – Józefosław 2.0.
    Urbanizacja Zamieniów, Zielonego Ursynowa i całej okolicy, eksploduje
    po otwarciu S7. Już teraz, koło stacji w Jeziorkach powstaje osiedle Mieszkanie+ na
    kilkanaście tys ludzi, a deweloperzy mają potężny bank ziemi.

    W dłuższej perspektywie, wykorzystanie tych torów i tego korytarza
    to jedyne rozwiązanie dla tej okolicy.

    • Amen.

    • A co ma Kuropatwy do tego hipotetecznego wiaduktu? Przecież jest napisane, że wiadukt miałby być na wysokości Puławskiej wzdłuż torów linii siekierkowskiej.

      też chciałbym, żeby ta kolejka była. Ale niby co się zmieniło przez te 8 lat (od pomysłu), że są większe szanse na jej realizację? i dlaczego temat jest tylko odgrzewany przed wyborami? Sołtys mówi, że po cichu działa….czy ta cisza wynika z tego, że nie ma żadnego urobku z tego działania? Jak jest to fajnie by było, żeby ludzie też wiedzieli…..

    • Jak Puławska-bis się sfinalizuje, to faktycznie wsie przy niej eksplodują zabudową. Deweloperzy tego nie przepuszczą. I każda droga się w końcu zapcha.

      Jedyne sensowne rozwiązania to komunikacja zbiorowa:
      - wykorzystanie istniejących torów nie byłoby głupie, ale musiałaby to robić jakaś nadrzędna organizacja z dużymi uprawnieniami – dziś to za dużo stron w sprawie, za dużo interesów, brak koordynacji
      - powrót to pomysłu bus-pasa na Puławskiej i sensowna komunikacja zbiorowa do niego z takiego Józefosławia

      Będzie przebudowywana Geodetów. Może warto zrobić to tak, by rozszerzyć możliwości komunikacyjne inne niż komunikacja samochodowa. Zatoczki dla każdego przystanku autobusowego, droga rowerowa i duże parkowisko dla rowerów przy Puławskiej, małe ronda zamiast skrzyżowań ze światłami, albo chociaż dodatkowe fragmenty pasów ruchu?

      Przy okazji. Akurat rozbudować planuje się Auchan. Gdy budowało się w Łomiankach, musiało dołożyć 90 mln do drogowej infrastruktury. Przecież nie z własnej woli – musieli zostać do tego zmuszeni. Dlaczego przy rozbudowie w Piasecznie Auchan nie miałoby dołożyć porównywalnej kwoty (+ inflacja). Zarobi na wielkiej galerii więcej niż Łomiankach. Tak ze 100-120 milionów powinno się od niego wymagać. Byłoby na rondo i wiadukt na skrzyżowaniu Puławska-Geodetów-Łabędzia, i na jeszcze jeden wiadukt spokojnie.

  8. Swietny pomysl.
    Oby jak.najszybciej!!!
    Marzeniem byloby dojechac szynobusem do Konstancina,Wilanowa czy do Centrum Wwy…

  9. Też mam wątpliwości co do kolejki, bo jak znam PKP to będzie to bardzo trudne, by się z nimi dogadać, a dotychczasowe propozycje to nie dojazd do Warszawy, a jedynie do Piaseczna bodaj. Trzeba by to promować jako szynobus, a nie kolejka,to moze łatwiej przełkną, a kursowanie częstsze.
    Wiadukt nad Geodetów jest już planowany w związku z rozbudową Centrum Handlowego. Zdaje się zwykle takie inwestycje pokrywa właściciel centrum. A taki wiadukt jest ważniejszy dla dojazdu do Józefosławia niż „pół-kolejka” do Jeziorki czy Piaseczna. Przynajmniej póki nie ma zgody na poszerzenie Kuropatwy lub Dzialkowej.

  10. Wybory w tym roku ………… kiełbasa wyborcza, nie będzie pociągu, dobrze jak do wyborów zrobią skrzyżowanie przy piotrzeipawle. Na więcej nie liczę.

    • No to niech kandydat na wybory pokaże plan, jak zamierza coś takiego przeprowadzić. Nie hasło, a konkretną mapę drogową. Co, ile, strony zainteresowane, nazwiska, z kim co trzeba uzgodnić, ile to samorządów po drodze, całościowe koszty.