fot. Auchan Piaseczno

Zatwierdzono środowiskowe warunki dla budowy Galerii Piaseczno

Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska, zatwierdziła środowiskowe warunki przebudowy CH Auchan umożliwiające budowę galerii handlowej o powierzchni 80 tysięcy m2.

Nowe sklepy (220 butików) i kino (informacja z 2016 r.) przyciągnął dodatkowych klientów, którzy przecież będą musieli jakoś dojechać do Galerii. Dlatego rozbudowa Auchan powinna iść w parze z przebudową skrzyżowania Puławskiej z Geodetów.

Auchan wyłożyło 90 mln zł na budowę wiaduktów i ronda obok nowo otwartego marketu swoje sieci w Łomiankach. Dzięki temu na trasie S7 nie tworzą się niepotrzebne zatory i klienci mogą dojechać do sklepu w możliwie komfortowych warunkach. Tak samo iwestor powinnien postąpić w przypadku Galerii Piaseczno.

Przebudowa ma potrwać 3,5 roku i będzie przebiegać wieloetapowo. Inwestor planuje przebudować Norauto i stację benzynową, następnie zostanie wyburzony market budowlany Leroy Merlin. Galeria Piaseczno będzie dysponować podziemnym parkingiem na ok. 1100 aut i naziemnym na 2000.

Zgodnie z zaleceniami RDOŚ galerię od strony wschodniej i południowej będą osłaniać ekrany akustyczne. Auchan zrezygnowało z parkingu dla ciężarówek, który miał być zlokalizowany z tyłu galerii. Jest to wynik protestów mieszkańców domów jednorodzinnych zlokalizowanych przy ul. Tulipanów, Rubinowej i Geodetów.

Więcej o inwestycjach w pobliżu Józefosławia:

Przebudowa Geodetów ma się zakończyć 31 października 2018

„Wraz z planowaną rozbudową CH Auchan, dostrzegamy w szczególności następujące ryzyka”

Tak będzie wyglądała Galeria Piaseczno

Hurtownia Selgros po sąsiedzku z Józefosławiem

Zobacz jak będzie wyglądać Galeria Piaseczno Auchan

Rozbudowa Auchan

Rozbudowa CH Auchan i parking przesiadkowy – wspólna interpelacja E. Szweycer, J. Wierzchowskiego, K. Nowocin – Kowalczyk i H. Krzyżewskiej

Auchan zainwestuje, żeby nie zakorkować Geodetów

Rada miasta nie zgodziła się na sprzedaż działki dla Auchan

Geodetów w kontekście rozbudowy Auchan

„Obawiam się, że jeśli wejdziesz do rady, to będziesz „przepychała” koncepcje rozbudowy Auchan zgodna z interesami spółki, a nie mieszkańców ” – Nowocin vs Dworak

Paraliż komunikacyjny Józefosławia

„Tulipanów będą jeździły tiry, Geodetów i Józefosław staną w jednym wielkim korku a market po wykupie za niewielkie pieniądze trzech działeczek” – więcej informacji o wczorajszym głosowaniu

Podoba ci się:

Komentarzy (37)

  1. Mam deja vu.

  2. Otwarcie dopiero w 2021 ? Dlaczego.tak pozno?

    • Oby jak najpóźniej, bo dróg do tego czasu nie przybędzie.
      Każdy rok bez rozbudowanego Auchan to rok odroczenia komunikacyjnego Armagedonu.

      A przybędzie: sklep meblowy BlackRedWhite, galeria handlowa większa od Galerii Mokotów, jeszcze większy LeroyMerlin (była wiele razy mowa o większym niż ten na Ursusie), były plotki że Lesznowola planuje centrum wietnamsko-tureckie na terenach dawnego EkoMysiadło. No i mamy już dziś Fashion House, Decathlon, Selgros, Lidla, i jeszcze sporo terenów do zabudowania kolejnym handlem, oraz wielkimi osiedlami.

      • A gdzie powstanie ten większy Leroy Merlin ? Czy ktos moze wie ?

        • Obok Fashion House.

          • Dziekuje. Czy wybuduja go zanim wyburza ten obecny tak zey nie bylo przerwy
            w sprzedazy ?

  3. BYĽA GDZIEŚ MOWA O WIADUKTACH DLA GRÓJCZAN I BANIOSZAN?

  4. będzie lądowisko dla heliptorów – połączenie drogą powietrzną z Julianowem oraz metro Auchan Piaseczno

  5. Nareszcie jakaś porządna galeria z kinem przy Piasecznie. Byle szybciej budować

  6. prędzej czy później opodatkowanie sieci handlowych MUSI zostać zrealizowane !!!

  7. Nie bedziemy jezdzic do Galerii Mokotow do kina czy na Ursynow.
    Wreszcie mlodziez bedzie miala sie gdzie spotykac.
    Mam nadziej ,ze dotzymaja slowa i powstanie strefa rozrywki.

    • Jestem za – pod warunkiem poprawy tragicznej na chwilę obecną komunikacji…

      • Podpisuje się pod tym.

        Idea rozbudowy galerii jest słuszna, ponieważ oszczędzi mieszkańcom konieczności dojazdu do Mokotowa bądź Ursynowa.

        Jednakże powinien być warunek rozbudowy okolicznych dróg, by inwestycja nie miała negatywnego wpływu na prędkość ruchu drogowego.

        • teren Auchan należy wyprzedać , przenieść pod Górę Kalwarię obiekty handlowe. Na terenie Auchan wybudować filharmonię mazowiecką

  8. A po północnej stronie Geodetów, w Mysiadle, będą galerie gminy Iwiczna. Wyjazd ulicą Geodetów od Wilanowskiej w dzisiejszych warunkach potrafi zabrać ponad 10 minut. A jak powstaną galerie po prawo i lewo – to taki wyjazd potrwa…. aż strach się bać, bo nawet rozszerzenie wyjazdu w Puławską będzie tylko pomniejszeniem tragedii.

  9. do wyjazdu z JJ będzie energetyczna i cyraneczki, a przez kierszek nowa droga wzdłuż torów. Galeria od dawna powinna istnieć, tylko kółka różańcowe ją opóźniły

  10. proszę wymienić te kółka różańcowe :

    a.

    b.

    c.

  11. Skoro Łomianki parę lat temu wynegocjowały od Auchan 90 mln na infrastrukturę to Piaseczno dziś powinno wymagać ponad 100 mln. I za to przebudować wyjazd z Auchan i okolice – wiadukt + rondo na skrzyżowaniu Geodetów-Puławska-Łabędzia, kładkę nad ulicą dla pieszych, wyjazd z Auchan na Energetyczną.

  12. I jeszcze metro plus lotnisko…
    Skonczmy z tym populistycznym belkotem!!!

    Galerii !!!
    I to jak najszybciej.
    To miasto powinno doplacic ,aby wreszcie powstala!!!
    I zebym nie musial jezdzic do.Galerii Mokotow do kina.

    • Popieram. Nie może być tak żeby Pan wyborca był zmuszony kilka razy w roku ruszać 4 litery na wołoską. Co tam interes 10 tys. mieszkańców J&J…

      • Proszę nie wypowiadać się za wszystkich mieszkańców J&J.
        Ja jako mieszkaniec Józefosławia jestem za rozbudową Auchan.

        • No i super, ja też, ale niech to się za tym pójdą jakieś korzystne zmiany infrastrukturalne wokół nowej galerii. Póki co nie zapowiada się.

      • ja też

        • maść

  13. co w tej galerii, co tam jest ? skarpetki, gacie, rajtuzy?

  14. Populistom mowimy zdecydowane NIE
    Jestem za galeria!!!

  15. Na razie @Wyborco to sam i tobie podobnie głosicie populizm. Można WSZYSTKO rozbudować do granic absurdu – mówi się o rozbudowie d. Fashion (zablokuje wyjazd przez Energetyczną), o rozbudowie AUCHAINa i budowie marketów na polach Mysiadła (zablokuje Geodetów), o budowie na północnych polach Mysiadła z wyjazdami na Kuropatwy (zablokuje Cyraneczki). CO MAMY JESZCZE SOBIE ZABLOKOWAĆ? Na szczęście przy Jagielskiej nic się nie da rozbudować.
    Trzeba by raczej pomyśleć o budowie takich centrów tak, aby nie blokowały dotychczasowych mieszkańców, którzy byli tu pierwsi, a nie zmieniać im „warunków gry podczas gry”, bo za 3-5 lat będzie ogólny płacz na niemożność życia (przemieszczania się) i KTO wtedy będzie winny? O dzisiejszych populistach chcących jak największych galerii nikt już nie będzie pamiętać, a problem pozostanie.

  16. To normalne ,ze przedmiesia Wwy sie rozwijaja i.ludzi przybywa.
    Kijem Wisly nie zawrocusz.
    Jak.chcesz spokoju to zmien miejsce zamieszkania na Mazury lub Gory Świętokrzyskie

    • Argument o spokoju jest bez sensu , bo i tak jest coraz więcej samochodów, budują się kolejne osiedla, efekt 500 plus zadziałał właśnie w motoryzacji…. Tu mówimy o KONKRETNYM blokowaniu trzech głównych wyjazdówek z J&J do Puławskiej przez wielkopowierzchniowe molochy, do których będą dojeżdżać także (mówiąc najkrócej) inni – mieszkający poza J&J. I zamiast stopniowego „pogorszania” warunków przez samych mieszkańców których przybywa – będzie skokowe pogorszenie warunków. Poza tym – w Łomiankach wybudowano specjalny wjazd bezkolizyjny z główną trasą, u nas nikt nie zrobi takich wjazdów przy Energetycznej, Geodetów czy Kuropatwy (w tym ostatnim przypadku płaczą mieszkańcy z południa – że mają dodatkowe światła na Puławskiej i nawet, jak nikt nie jedzie na Kurpatwy – to tam jest zielone, a na Puławskiej czerwone). Nie będzie też dodatkowych wlotówek specjalnie dla J&J wprowadzających ruch z-/na- Puławskiej/ą. A zatem jest tu konflikt interesów gmin, które chcą zarabiać na podatkach z mieszkańcami
      Ostatnie zdanie @wyborcy jest niegrzeczne: nie masz prawa wypraszać kogoś z jego własnego domu, jak sam nie masz nic rozsądnego do zaproponowania!.

      • Uprzejmie proszę, by Pan, jako mieszkaniec Kierszka, zajął się swoimi sprawami, a decyzję o Auchan pozostawił władzom Piaseczna.

        Przypominam, że za każdym razem, gdy J&J wnioskuje o rozbudowę ul. Działkowej, Konstancin (w szczególności mieszkańcy Kierszka) informują, że droga leży na ich terenach i J&J ma zająć się swoimi sprawami i decyzję rozbudowy pozostawić właścicielom.

  17. Uprzejmie dziękuję @Lu za przypomnienie, jak się nas traktuje, ale ostatecznie płacimy podatki, by żyło się lepiej. NAM się żyło lepiej. Moje osiedle istnieje kilkanaście lat, pobliskie osiedla podobnie – to ILE już zapłaciliśmy….? Może wystarczająco dużo, aby zasłużyć na szacunek i właściwe (pozytywne) traktowanie.

    • Ja Ciebie szanuje i rozumiem Was w kwestii Działkowej.

      Po prostu przypominam jaka jest sytuacja.

      • Dzięki – ale ja mieszkam trochę na południe od Działkowej (i raczej bliżej nam do Geodetów) – a nazwa NICKa wwynika stąd, że jak znajomi przyjechali na Julianowską (jeszcze z dziurami i przed remontem) na początku XXI wieku i rozejrzeli się po nowych domkach i okolicy – stwierdzlil: toż wy jesteście MIESZKAŃCAMI KIERSZKA :) :) :) i

        • Odniose się do poprzedniej Twojej wiadomości.
          W pełni się zgadzam, że czas żeby podatki wracały do J&J. Mieszka nas kilka tysięcy. Ludzi o średnich bądź wysokich zarobkach. A jeździmy po kostce brukowej, chodzimy po wąskich chodnikach, mamy jeden park. Praktycznie brak nowych dróg, a osiedli masa. Praktycznie inwestycji się nie wykonuje, a podatki ściąga. Gdzie idą? Pewnie do Piaseczna.

  18. BRAWOO – właśnie tak jest. Nasza infrastruktura (która nagle „skokowo” się nie poprawi) powinna z automatu blokować wielkie inwestycje, które nas zablokują na AMEN. I właśnie o to cały czas chodzi. Chętnie byśmy skorzystali z wielu tego typu udogodnień, ale najpierw muszą za tym iść PEŁNE inwestycje wspomagające infrastrukturę. A patrząc na rzeczywistość – nikt nam nie dobuduje jeszcze z trzech dróg wschód-zachód czy północ – południe. A ten układ, jaki teraz mamy już teraz się zatyka i tylko patrzeć jak do Puławskiej dojazd będzie zabierał co najmniej pół godziny (na początku XXI wieku to było 5 minut zgodnie z Prawem Ruchu Drogowego). Miasteczko Wilanów (mimo, że ma lepszy układ komunikacyjny) na razie wybroniło się od marketów na „obrzeżach” blokujących wyjazd. Można? Można! A i bez tego mają tam tłok na drogach…

  19. Czy znane są jakieś bliższe szczegóły w zakresie budowy owej galerii ?

  20. Niech ktoś mi powie, jak to się stało że budując się w Łomiankach Auchan musiał dołożyć te 90 milionów na rozbudowę lokalnej infrastruktury drogowej, a w Piasecznie nie musi. A dziś to byłoby 90 milionów + ileś tam lat inflacji, czyli spokojnie ponad 100 milionów.
    Przecież już dziś ten obiekt Auchan w Piasecznie to chyba najwięcej zarabia dla całego koncernu w Polsce. A galeria większa od tej na Mokotowie będzie zarabiać X razy więcej. Spokojnie Auchan mógłby wyłożyć te 100 milionów albo i 150 milionów na przebudowę drogową okolicy, by zminimalizować problemy jakie na mieszkańców sprowadzi. Bo przecież ściągnie nie tylko ludzi z Piaseczna i okolic, ale też część Ursynowa. Wielu tych co dziś jedzie do Galerii Mokotów skieruje się do Piaseczna, bo na miejscu będzie:
    - galeria większa od Galerii Mokotów
    - tańszy hipermarket niż ten w Galerii Mokotów
    - Decathlon za rogiem
    - Leroy Merlin blisko (jeszcze większy niż ten obecny)
    - Fashion House
    - planowany wielki sklep meblowy BlackRedWhite
    - Selgrosy i Lidle można pominąć, ale też są w pobliżu
    Dla jakiś zakupocholików z Mokotowa to też może być bardziej kuszące niż Galeria Mokotów. Przecież to będzie wszystko razem większe niż Janki.

    A jeszcze Lesznowola planuje zapełnić te puste pola, ponad 60 hektarów po obu stronach Puławskiej przestrzenią handlowo-usługową… I to ma pomieścić dzisiejszy układ Puławska-Energetyczna-Geodetów?

    Przecież nawet Puławska-bis zwiększy tu ruch zakupocholików. Odciąży Puławską w porannych godzinach dojazdu do pracy, ale popołudniami ściągnie tu tłumy (przez węzeł Lesznowola) z dalekich okolic, bo co to za problem będzie bujnąć się obwodnicą, odbić na Lesznowolę i wpaść do centrum handlowego w Piasecznie. Skutecznie korkując okolicę.

    I co, Auchan ma nam to zafundować gratis, bez żadnego wyłożenia kasy ze swojej strony? Uspołeczniamy koszty a prywatyzujemy zyski?