ul. Spacerowa

Radny Robert Widz m.in. o opóźnionych pracach drogowych w Józefosławiu

Tekst zamieszczony poniżej ukazał się 30.05.2018 na stronie prowadzonej przez radnych – Jozefoslawdwazero.pl

Rondo Geodetów/Wilanowska

Przedłuża się oddanie do użytku tymczasowego łącznika ul. Energetycznej z ul. Geodetów. Połączenie miało być gotowe w połowie maja, ale z powodu przedłużających się uzgodnień i umów z PGE na likwidację kolizji z sieciami energetycznymi, wciąż nie można tego łącznika wykonać. Najpierw trzeba położyć w nowych miejscach kable niskiego i średniego napięcia (a są to okolice stacji transformatorowej GPZ), to wymaga umowy z PGE. Już nie raz formalne uzgodnienia z PGE opóźniają realizację prac drogowych. Jak się dowiedziałem, sprawa nie jest trywialna, dotyczy odpowiedzialności i kosztów, które w przypadku przebudowy kabli energetycznych w obszarze budowy na ul. Energetycznej wynoszą ponad 2 mln zł. Gmina może ponosić jedynie koszty prac niezbędnych przy budowie drogi publicznej. A ponieważ przy takiej przebudowie lepiej od razu ułożyć nowe kable w sposób docelowy, trzeba porozumieć się z PGE, które w takiej sytuacji ponosi część kosztów związanych z układaniem linii energetycznych. Opłaca się to i gminie i PGE, ale wymaga przejścia przez formalną procedurę inwestycji w PGE. Do tego dochodzi taki aspekt, że procedurę można rozpocząć dopiero po podpisaniu umowy z wykonawcą. Tyle wyjaśnień. Dla nas, mieszkańców, ma to znaczenie w kontekście ruchu w kierunku ul. Julianowskiej, który musi być kierowany ulicami Geodetów, Wilanowska, Cyraneczki. Ze względu na przebudowę skrzyżowania ul. Julianowskiej z ul. Okulickiego, jest to obecnie jedyne połączenie (o tym skrzyżowaniu poniżej). Dobrą wiadomością jest natomiast to, że całkowite zamknięcie skrzyżowania Wilanowska/Geodetów nastąpi dopiero w wakacje. Druga dobrą wiadomością jest to, że opóźnienie wykonania tymczasowego połączenia nie wpływa na termin realizacji prac drogowych całego ronda. Wykonawca utrzymuje, że we wrześniu te prace powinny się zakończyć. Zaciskamy kciuki.

ul. Cyraneczki, ul. Kuropatwy

Po kolejnych kilku frustrujących tygodniach, gdy na budowie nie widzieliśmy nikogo, w końcu zobaczyliśmy ekipy budowlane. Tłumaczyłem już, że ulica Cyraneczki realizowana jest w trybie projektuj i buduj (a właściwie zmieniaj projekt i buduj). Trzeba było przygotować nowy projekt odcinka od ul. Osiedlowej do granicy z gminą Lesznowola i zmodyfikować nieco projekt od ul. Ogrodowej do Osiedlowej. “Historia choroby” opisana jest we wcześniejszych komunikatach. Ponieważ u wojewody mazowieckiego toczy się postępowanie odwoławcze od decyzji ZRID na budowę tej ulicy, nie można złożyć wniosku o nową decyzję zanim wojewoda nie podejmie decyzji co do „starej” decyzji ZRID. I tak jesteśmy „w klinczu”. Wykonawca może teraz robić ten fragment, który objęty jest starą decyzją a nie będzie zmieniany (czyli do ul. Osiedlowej). Decyzja wojewody jest kluczowa jeśli chodzi o jakiekolwiek formalne oddanie ulicy do użytkowania. Jak rozumiem, wykonawca mógłby dzisiaj nic nie robić i czekać na tę decyzję – i zgodnie z umową nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia. Wszystkie zmiany do dokumentacji projektowej są wykonane i przekazane do wojewody ponad 2 miesiące temu. Jest koniec maja, liczymy że wojewoda podejmie decyzję „na dniach” i gmina razem z wykonawcą będą zastanawiać się, jak tymczasowo otworzyć i połączyć ul. Cyraneczki z ul. Osiedlową i ul. Kuropatwy. Przebudowa na tym odcinku wymaga nowej decyzji ZRID – czyli: 1. decyzja wojewody dotycząca aktualnej decyzji ZRID 2. wniosek o nowy ZRID 3. wydanie decyzji ZRID (Starostwo Powiatowe) 4. budowa. Minimum 3-4 miesiące od daty podjęcia przez wojewodę decyzji w sprawie aktualnego ZRIDu.

Można się zżymać, frustrować, narzekać, płakać, pomstować, kląć pod nosem, mieć pretensje do całego systemu – wszystko można i ja to wszystko przerabiałem.. Z tym, że krawężników i asfaltu to nie przyśpieszy. Więc przestałem się tym frustrować, na tym etapie nie mam na to wpływu.

Skrzyżowanie ul. Julianowskiej z ul. Okulickiego

Inwestycja Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w związku z budową DW 721 na odcinku od ul. Julianowskiej do ul. Mleczarskiej. Ta inwestycja też dokucza nam bardzo, korki na Okulickiego to większe natężenie ruchu na naszych ulicach. Przy całkowitym zamknięciu skrzyżowania z ul. Julianowską nastąpiły zmiany tras autobusów ZTM. Ale wiadomości są całkiem dobre. Skrzyżowanie ma być gotowe do połowy czerwca, łącznie z północną jezdnią ul. Okulickiego. W czerwcu ma nastąpić przeniesienie ruchu na gotową jezdnię a SKANSKA SA rozpocznie budowę południowej jezdni. Zarówno 739 jak i L39 wrócą wtedy na swoje trasy. Do tego czasu linia tymczasowa na ul. Julianowskiej zostanie utrzymana. Wszelkie uwagi mieszkańców dotyczące funkcjonowania tej linii są przez urząd sprawdzane.

Plan oddania do użytku całej ul. Okulickiego od Julianowskiej do ul. Puławskiej do końca sierpnia br. wciąż jest aktualny. To będzie wielka zmiana, która wpłynie na natężenie ruchu na naszych ulicach. Liczymy na to, że ucieczka w ul. Julianowską przed „wiecznym” mega korkiem na skrzyżowaniu ulic Puławskiej/Okulickiego, aby dalej ul. Działkową i Jagielską dostać się na ul. Puławską już nie będzie się opłacać kierowcom – a przynajmniej poza porannymi godzinami szczytu. W sierpniu czeka nas jeszcze zamknięcie południowej części skrzyżowania ul. Julianowskiej z ul. Okulickiego. Będzie miało to wpływ na trasę linii 739, ale pojawiła się ciekawa propozycja od jednego z mieszkańców, aby 739 dojeżdżało do pętli przy cmentarzu ul. Okulickiego i Przesmyckiego. Będziemy o to zabiegać, bo to bardzo dobry pomysł.

Po zakończeniu budowy ul. Okulickiego, na skrzyżowaniu z ul. Julianowską będzie funkcjonować sygnalizacja świetlna i zniknie jeden z największych gordyjskich węzłów drogowych w Piasecznie

Budowa ul. Prymulki łącznie z remontem ul. Ogrodowej na odcinku park-ul. Cyraneczki

Przetarg ogłoszony pod koniec kwietnia. Otwarcie ofert 16 maja, dzień przed sesją Rady Miejskiej. Najtańsza oferta: 4 735 500 zł., kwotę jaką zamawiający zamierzał przeznaczyć na realizację zadania: 1 323 400 zł. Kolejna oferta to 6 349 260 zł. I co teraz? Oferty we wszystkich przetargach publicznych na prace drogowe w tym roku przewyższają kwoty, jakie gmina zabezpieczyła w budżecie. Urzędnicy badają, jak się mają złożone oferty do kosztorysów inwestorskich. Jeśli złożona oferta rażąco nie odbiega od kosztorysu, może to oznaczać, że kolejny przetarg nie musi wcale przynieść lepszego rozstrzygnięcia. Wtedy burmistrz rozważa wprowadzenie zmian do budżetu, proponując projekt zmiany uchwały budżetowej a Rada Miejska decyduje o przyznaniu dodatkowych środków lub odłożeniu zadania w czasie. Jak będzie w tym przypadku? Nie wiem, czekamy na decyzję burmistrza i ewentualnie potem decyzję Rady Miejskiej.

Budowa ul. Spacerowej

Pierwszy przetarg nie przyniósł rozstrzygnięcia – żadna z firm nie złożyła oferty. Wczoraj, 29 maja br. odbyło się otwarcie ofert w drugim przetargu. Tym razem wpłynęły 2 oferty, najniższa ok. 9.4 mln zł. Kolejna oferta to ponad 17 mln zł… Kwota, którą zamawiający przeznaczył na to zadanie: 2.3 mln zł. I co teraz? Dokładnie to samo, co w punkcie powyżej. Jaka będzie decyzja burmistrza i ewentualnie Rady Miejskiej? Przekonamy się wkrótce a ja nie będę nic spekulował. Obie inwestycje są bardzo potrzebne i dołożymy wszelkich starań, aby przekonywać burmistrza i radnych co do zasadności tych inwestycji.

ul. Geodetów – odcinek od ul. Tenisowej do ul. Julianowskiej

Dokumentacja do wniosku ZRID na ten odcinek ma być gotowa do końca maja. Gmina złoży wniosek i będziemy czekać na decyzję ZRID – maksimum 90 dni. Wtedy przetarg i zobaczymy.

ul. Olchowa z fragmentem ul. Ogrodowej

Wniosek o decyzję ZRID został złożony do Starostwa Powiatowego, teraz gmina czeka na decyzję. Potem przetarg z terminem realizacji 2019 r.

ul. Cyraneczki do granicy z gminą Konstancin-Jeziorna

Dokumentacja do wniosku ZRID jest na ukończeniu, potrzebne są jeszcze uzgodnienia z zarządcami dróg wyższej kategorii. Po złożeniu wniosku będziemy czekać na decyzję ZRID. Finansowanie tego zadania przewidziane jest w budżecie gminy na 2020 r. Jak będzie decyzja ZRID i gmina Konstancin-Jeziorna będzie gotowa do budowy swojej drogi 10 KDL, wtedy będzie można się zastanawiać nad ewentualnym przyspieszeniem budowy tego fragmentu ulicy.

ul. Relaksowa – ul. Rosnowskiego

To inwestycja na Ursynowie, ale przez kilka tygodni miała wpływ na natężenie ruchu w naszej okolicy, głównie na ul. Działkowej i ul. Jagielskiej. Od ponad tygodnia obie ulice są już przejezdne.

Robert Widz

Radny Rady Miejskiej w Piasecznie

30.05.2018 r.

Źródło: strona radnych z Józefosławia www.Jozefoslawdwazero.pl

Więcej:

Koniec z biletami na drugą strefę … na razie tylko dla mieszkańców Warszawy

Przetarg na Spacerową – radny uważa, że zabezpieczone na ten cel środki mogą nie wystarczyć

Co (może) wybudują w Józefosławiu i Julianowie ? Budżet 2018

Na co zostaną wydane środki z funduszu sołeckiego Józefosławia ?

Podoba ci się:

Komentarzy (20)

  1. Jak widać na załączonym obrazku marazm i nieudolność.

    • Trudno się czyta te mydlenie oczu… X baniek na centrum kultury załatwili, jak dla mnie mogą wszystko – więc po co ta ściema?. Stronka piękna, ale jak pozna się tego Pana i tą Panią osobiście, urok i czar pryska.

  2. Powie mi ktoś jaki sens ma budowa w pierwszej kolejności ulicy Prymulki, która będzie trzecim poprzecznym połączeniem miedzy Ogrodową a Osiedlową (Krótka, Cyraneczki, Prymulki)?? A połączenie między głównymi ulicami Józefosławia czyli Wilanowską a Ogrodową ciągle ma jedno (Cyraneczki). Do wspomnianej powyżej Olchowej, która ma taką rolę pełnić to radni coś serca nie mają i tak jakoś nie prą… a dzieci (i nie tylko) jeżdżą/chodzą dookoła do szkoły…

    • Sens dla dewelopera.

  3. I tak,że budowy trwają …to duży plus..
    A Miasto nie powinno pozwolić PGE ruszyć choćby 1 cm kabelka , który biegnie w drodze lub wisi na słupie wzdłuż dróg w całej Gminie do chwili uzyskania uzgodnienia usunięcia starych kabli lub kolizji we wszystkich planowanych inwestycjach…
    Wtedy nauczą się szacunku…

    Inna sprawa to nieudolność i brak doświadczenia : projektantów, wykonawców i osób nadzorujących te inwestycje.

  4. bardzo rzeczowe wyjaśnienia, widać że pomału idzie do przodu!

  5. Tak to jest jak się wszystkie inwestycje zaczyna w tym samym momencie. Pragnę wierzyć, że to tylko przypadek…a nie element kampanii samorządowej.

  6. Fajnie, że ruszyły budowy, bo przy takim natłoku nowych inwestycji, bloków i osiedli wkrótce byśmy nie wyjechali nigdzie. Też nie można powiedzieć, że wszystko kumuluje się nagle – bo Ogrodowa już otwarta. Cały główny ruch przeniosł się też na osiedle przy Kamieniu (jako drogi dojazdowe do Energetycznej) – tylko proszę uważać na pieszych, mknąc bystro przez małe osiedle, z wydzielonymi miejscami parkingowymi przy głównej ulicy Granitowej. Strach dzieci wypuszczać do sklepu, taki ruch. Czuję, jakby to kierowcy byli najważniejsi i pozjadali wszystkie prawa. Musimy się wspierać na czas remontu i przeczekać najgorsze… Pozdrawiam mieszkańcow J&J

  7. Nie ma co marudzić, tylko trzeba robić, bo póki co, z najważniejszą drogą Jozefoslawia Cyraneczki, która miała być w grudniu na święta 2017 ciągle jesteśmy w d…e.

  8. każda droga upstrzona progami. Traktują kierowców jak idiotów

    • Niestety, ale nie ma innej rady na nierozważnych kierowców. Zwróć uwagę, jak jeżdżą ludzie po cyraneczki. Progów brak i co rusz przemyka ktoś mając na liczniki ponad 80 km/h. Zwracam uwagę, ze przy tej drodze jest ścieżka rowerowa i ławki. Ogrom dzieci spędza tam czas. Jest przejście dla pieszych. Do tragedii wiele nie trzeba.

      Nie jestem fanem progów, jednak niestety nie ma innej rady na amatorów szybkiej jazdy.

      • a która instytucja odpowiada za przestrzeganie prawa drogowego ?
        ile razy widziałeś tych niebieskich na ulicy J & J ?

      • Skoro tak szybko jeżdżą i jest tak niebezpiecznie to ile było tam wypadków? Progi to jest największe przekleństwo naszej wsi. Główna Wilanowska próg za progiem. Na XXI wieku to już 5km/g trzeba jechać, żeby zawieszenia nie uszkodzić. A na Kameralnej pod szkołą żadnego progu. Nie wiem kto wydaje zgodny na tyle progów.

        • Przypominam, ze na wielu ulicach w Jozefoslawiu obowiązuje ograniczenie do 30-40 km/h. Przy tej prędkości progi na Wilanowskiej czy ogrodowej są nieodczuwalne.

        • na Wilanowskiej próg za progiem??? A te progi w nowej części to są takie ze jadąc nawet 70 km/h ich się nie odczuwa, więc przestań marudzić. Co innego XXI wieku, tam rzeczywiście są takie, że i 20km/h to za szybko!

        • dziecko potrącone na pasach przy Piotrze i Pawle, to za mało?? Drogi mamy jakie mamy, a kultury jazdy brak to i muszą być progi.

          • Progi i tak nic nie dają. Na Jagielskiej rano są idioci co wyprzedzają sznur aut nie zwracając uwagi na progi, skrzyżowania itp. Przede wszystkim kultura jazdy i rozwaga pieszych i rowerzystów (są drogi rowerowe przy Wilanowskiej a część i tak jeździ środkiem ulicy).

  9. Progi muszą być, wystarczy wysiąść z samochodu i spróbować się przejść lub pojeździć na rowerze z dziećmi. Tylko single domagają się usunięcia progów!

  10. Jestem ciekaw co zrobią z ul. Spacerowa. Mają problem jak dołożą pieniądze do bardzo czytelne marnotrawstwo środków publicznych. Jak nie dołażą to nie mogą nie zdążyć dokopać rodzinie sołtysa.
    Jestem ciekawa czy wygra nienawiść a co za tym idzie marnotrastwo środków publicznych, czy dbałość o nasze wspólne pieniądze.
    Proszę o sondażowe wypowiedzi ?

  11. qrwa, jak czytam te teksty to sie gotuje wszystko we mnie i chetnie bym jakiemuś choojowi odpowiedzialnemu za ten burdel zajebal pare razy z bejzba w ryj . Najpierw trzeba bylo uzgadzniac nieudacznicy jebani warunki przebudowy z PGE a dopiero po tym ryć ul Energetyczna i okolice. Ale nie qrwa ..inwestorzy maja centralnie w chooju wygode mieszkanców i wali im to ze ludzie stoja miesiacami w korkach kilometrowych na Geodetow. Nie ma obaw sqrwysyny -podziekujemy wam w wyborach samorzadowych za ten burdel skreslajac was w pizdu i dajac duuuuuzo czasu na zastanowienie sie nad swoim nieudacznictwem,ignorancja i indolencja .

Odpowiedz na mieszkaniec Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*