Okazuje się, że zamieszanie związane ze zmianą trasy 739 przyniosło pożyteczny „efekt uboczny”. Podczas spotkania mieszkańców i stowarzyszenia „Nasz Józefosław i Julianów” z burmistrzem i starostą padła interesująca propozycja, która może usprawnić komunikację w wymiarze lokalnym. Wreszcie mieszkańcy nieskomunikowanych zakątków Józefosławia i Julianowa m.in. ul. Ogrodowa) mają realną szansę na poprawę warunków komunikacyjnych.
O szczegóły postanowiliśmy spytać Hannę Krzyżewską przewodniczącą stowarzyszenia „Nasz Józefosław i Julianów”.
Oto odpowiedź na temat wyniku konsultacji społecznych w sprawie linii 739 i linii lokalnej L39 :
„Na spotkaniu konsultacyjnym propozycji padło kilka, najbardziej sensowna i wychodząca naprzeciw wszystkim oczekiwaniom (pasażerów o większe wozy, mieszkańców ul. Kameralnej o nie utrudnianie przystankami wyjazdów z osiedli oraz Rady Rodziców o bezpieczeństwo dzieci) była zaproponowana przez pana starostę zmiana z zastosowaniem „dużej pętli” na trasie autobusu 739
(z dwukrotnym wjazdem w ul. Cyraneczki).”
„Wszystkie zgłoszone propozycje mają być przedstawione mieszkańcom na
stronie Urzędu Gminy, w tej chwili nie podjęto jeszcze wiążących decyzji.
Zaproponowana przez jednego z członków naszego stowarzyszenia trasa linii lokalnej, tzw. „L” miałaby przebiegać następująco:
pętla przy szkole, ul. Kameralna, Wilanowska w prawo, Działkowa (w lewo), Osiedlowa, Krótka,Ogrodowa, Geodetów, Łabędzia, Graniczna, Szkolna, Krasickiego, PKP Nowa Iwiczna.
Linia ta zaspokoiłaby oczekiwania objęcia komunikacją zbiorową ulicy Osiedlowej i Ogrodowej (np. dojazd do szkoły), skomunikowałaby te obszary z linią 739, komunikacją autobusową na Puławskiej oraz zapewniłaby dojazd do pociągu, z którego coraz więcej osób korzysta.
Zbieram w tej chwili głosy członków stowarzyszenia „Nasz Józefosław i Julianów” na temat obu powyższych propozycji, do chwili obecnej wszyscy głosowali „ZA” taką właśnie linią lokalną , a w sprawie zmiany w kursowaniu 739 mam tylko jeden głos przeciw.Zaznaczam, że to jeszcze są wyłącznie propozycje, nie decyzje.”

Bardzo odpowiada mi pomysł z lokalną „elką” . Dosyć często widuję takie w Magdalence (chyba niektóre jeżdżą z Lesznowoli aż do Ikei )
Na ostatnim zdjęciu widać, że dzieci z tej szkoły jednak potrafią przechodzić przez przejście dla pieszych . Ciekawe jak radzą sobie potem z tą traumą i co na to szkolny psycholog?
Podoba mi sie ta trasa linii lokalnej. Tylko zastanawiam sie:
1) czy na ulicy krotkiej nie jest za ciasno?
2 )czy na skrzyzowaniu ulic Wilanowskiej i Dzialkowej nie bedzie za trudne zeby skrecic w lewo? bo tam tez jest ciasno i niebezpieczne.
Ale jest jakies rozwiazanie
zgadzam sie z tobą
dawno nie jechałam osiedlową, ale z tego co pamiętam nawierzchnia jest tam koszmarna
Ktoś z Was wie czy od marca uruchomią przystanek koło Queens Garden ?
Więcej o proponowanej trasie eLk (wraz z mapką)i znajdziecie tu:
http://www.jozefoslaw.com.pl/forum/viewtopic.php?f=11&t=2379
Do Józek 111. Przystanek przy Queens Garden ma zacząć funkcjonować niebawem. Ale już boję się zapowiadać cokolwiek, bo nie wiem czy się ktoś nie sprzeciwi
Dzięki za odp.
Bardzo dobre byłoby rozwiązanie zaproponowane przez członka stowarzszenia – trasa linii lokalnej,tzw.”L” od pętli Kameralna, Wilanowska w prawo Działkowa w lewo itd.
zgadzam sie z Bargolem powinni poszezyc te ulice krótką itp.
Nareszcie jakieś realne rozwiązanie .Lokalna L od Kameralnej poprzez Wilanowską i dalej będzie najlepszym prezentem dla mieszkańców.Dziękujemy za pomysł i szybką realizację.