Tak dla S7

Postępy inicjatywy „TAK DLA S7″

Zmniejszenie korków na Puławskiej i Al. Krakowskiej, łatwiejszy dojazd mieszkańców Radomia i południowych obrzeży Warszawy do lotniska Okęcie, nowe miejsca pracy w rejonie Piaseczna i Lesznowoli – takie będą efekty powstania 29-kilometrowego odcinka drogi S7 z Warszawy do Grójca. O przyspieszenie jej budowy zabiegają mieszkańcy południowej części aglomeracji warszawskiej, którzy w ramach akcji „Tak dla S7” zgromadzili już ponad 1700 podpisów pod petycją do Ministra Budownictwa, Transportu i Gospodarki Morskiej.

S7 to droga ekspresowa, która połączy Warszawę z Gdańskiem i Krakowem, usprawniając komunikację między południem i północą kraju. Budowa zaczynającego się na wysokości lotniska Okęcie 29-kilometrowego odcinka S7 Warszawa-Grójec przyniesie wiele korzyści mieszkańcom Warszawy i południowej Polski. Do najważniejszych możemy zaliczyć: odciążenie ulicy Puławskiej, odciążenie wjazdu do Warszawy i wyjazdu z niej na wysokości Janek i Raszyna, komfortowy wyjazd ze stolicy w kierunku Krakowa, ułatwiony dojazd do międzynarodowego lotniska Okęcie dla mieszkańców Radomia i Grójca oraz dla osób z południa Polski. Usprawnienie komunikacji pozwoli stworzyć w Piasecznie i Lesznowoli, jednych z najbardziej perspektywicznych gmin w Polsce, lokalne centra biznesu oraz zaplecze handlowo-usługowe o znaczeniu regionalnym, tym samym tworząc nowe miejsca pracy i uniezależniając mieszkańców od codziennych dojazdów do Warszawy.

Planowana inwestycja przeszła wszelkie procedury formalne, w tym uzyskała krytyczną w przypadku inwestycji infrastrukturalnych decyzję środowiskową. Oznacza to, że już dziś możliwe jest rozpisanie przetargu w systemie „Projektuj i Buduj”, a budowa mogłaby się rozpocząć już w 2013 roku. Niestety w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015 ten odcinek zakwalifikowany do budowy po 2013 roku, a Krajowa Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przewiduje realizację dopiero na lata 2015-2018 – znacznie później niż inne trasy wylotowe, mniej uzasadnione i mniej zaawansowane administracyjnie. Biorąc pod uwagę prognozowane perspektywy budżetowe oznacza to, że budowa drogi S7 może opóźnić się jeszcze bardziej.

Dlatego powstające grupa osób zawodowo i prywatnie związanych z południowymi przedmieściami Warszawy rozpoczęła akcję „Tak dla S7” mającą na celu zdobycie maksymalnego poparcia społecznego dla przyspieszenia realizacji drogi S7 na odcinku Warszawa-Grójec. Organizatorzy akcji zbierają podpisy pod petycją skierowaną do Ministra Budownictwa, Transportu i Gospodarki Morskiej, który niedawno na łamach prasy oświadczył, że będzie szukał pieniędzy na drogi wylotowe z Warszawy.

Trasa S7 na odcinku Warszawa-Grójec jest jedną z najbardziej potrzebnych i najlepiej przygotowanych tras wylotowych z Warszawy. Wierzymy, że presja ze strony mieszkańców oraz lokalnych przedsiębiorców pomoże przekonać władze, że warto i można znaleźć finansowanie i już w 2013 roku przystąpić do budowy. S7 na odcinku Warszawa-Grójec wspomoże zrównoważony rozwój aglomeracji warszawskiej oraz ułatwi dojazd do Radomia i Krakowa. – mówi Paulina Starzyńska-Wilbik z Centrum Zrównoważonej Przestrzeni, które koordynuje akcję.

Pierwszym narzędziem działania Centrum Zrównoważonej Przestrzeni stał się Internet – strona internetowa oraz portal Facebook. Na stronie www.takdlas7.pl , jak do tej pory udało się zebrać ponad 1800 podpisów, na Facebooku grupa fanów „Tak dla S7” to ponad 800 osób. Na forach internetowych mieszańcy włączają się w dyskusje na temat komunikacyjnej przyszłości ich regionu. Inicjatorom „Tak dla S7” udało się również pozyskać poparcie samorządów Radomia, Piaseczna i Grójca, portali internetowych, lokalnych mediów oraz organizacji.

To jednak dopiero początek. Dzięki staraniom lokalnego biznesu wraz z początkiem kwietnia w wielu punktach powiatu piaseczyńskiego pojawiły się plakaty i ulotki informujące o szczegółach akcji, a także urny, do których można wrzucić kartkę ze swoim poparciem.

Liczymy na to, że inicjatywa „Tak dla S7” pomoże połączyć lokalne samorządy, organizacje, media oraz społeczeństwo w celu poprawy jakości życia mieszkańców oraz rozwoju powiatu piaseczyńskiego i południowych obrzeży Warszawy. Każdy może przyczynić się do przyspieszenia budowy S7 podpisując się pod petycją, a także zbierając podpisy wśród znajomych i włączając się do dyskusji na forach. – podkreśla Paulina Starzyńska-Wilbik.

Dodatkowe informacje: www.takdlas7.pl

 

 

 

 

 

Podoba ci się:

Komentarzy (7)

  1. A bedzie moze taka akcja ze ktos zbiera podpisy (recznie) np. przy sklepie Auchan? Ja chetnie podpisze :)

  2. Z tego co wiem na razie w Piasecznie i okolicach stoją urny, gdzie można się pod tym podpisać. Na http://www.takdlas7.pl jest ich lista (zakładka wsparcie inicjatywy)

  3. Najbliższe punkty dla mieszkańców Józefosławia i Julianowa :

    Sklep Eko Natura& Studio Fit Figura, Piaseczno ul. Granitowa 18 F

    Sklep spożywczy, Mysiadło ul. Graniczna 37

  4. 1700 podpisów to trochę mało, Granitowa nie jest daleko można podjechać :)

  5. Powstanie tej drogi w 2015-2018 i tak jest nierealne. Nie sądzę żeby S7 powstała w najbliższych 20 latach. Po tym jak powstanie Salomea-Wolica (na Katowice i Kraków), priorytet zyska kontynuacja Południowej Obwodnicy na Wschód. Ta trasa zgarnie 90% budżetu na drogi na 10-20 lat. Do tego czasu decyzja środowiskowa się przedawni, okolice drogi zabudują, powstanie nowy program Natura3000, a Piaseczno może zostanie uzdrowiskiem z termo-solankami.

    • a, i jeszcze muszą powstać tak potrzebne autostradowe obwodnice Góry Kalwarii, Bianiochy, Pieżdziszewa Górenego itp. każda za 700mln. Żeby koledzy partyjni mogli błyszczeć w terenie. Warszawa sobie poradzi. Zresztą nie wiadomo czy po następnych wyborach będzie się tam jeszcze tak często jeździło. Nie piję do konkretnej partii, tylko do wszystkich

      • Super podejście :( lepiej drwić, narzekać i z góry zakładać porażkę… takie typowo polskie niestety i bardzo baaaardzo smutne ///ech.