ZTM zapowiada poważne cięcia w przyszłorocznym budżecie

W nadchodzącym roku Zarząd Transportu Miejskiego dostanie z miejskiego budżetu o 190 milionów złotych mniej, niż w roku bieżącym. Ratusz zamrozi około 336 milionów złotych na wypadek kryzysu. Niedobór w budżecie miasta jest wielce prawdopodobny ponieważ przychody z podatków i sprzedaży nieruchomości nie są na oczekiwanym poziomie.

W związku z planowanymi cięciami mają zostać skasowane lub skrócone linie, których trasy się pokrywają. ZTM planuje zmniejszenie ilości kursów autobusów i tramwajów. Zostaną zawieszone nocne kursy metra, a system wspólnego biletu dla aglomeracji miejskiej może zostać zawieszony.

Miejmy nadzieję, że ZTM nie uzna 739 za linię, której trasa pokrywa się z 709, 710, 724 i 727. Przy uszczuplonym budżecie maleją również szanse na uruchomienie lokalnej linii autobusowej dla Józefosławia i Julianowa.

Podobne tematy :

Wynik konsultacji społecznych na temat komunikacji publicznej w Józefosławiu i Julianowie – linia lokalna

Stanowisko Rady Rodziców ZSP Józefosław w sprawie 739

Józefosław i Julianów potrzebują nocnego autobusu – prośba do Burmistrza

Nocnego nie przewidują – oddaj swój głos w sondzie


Podoba ci się:

Komentarzy (6)

  1. Na co w takim razie pójdą pieniądze z podwyżek biletów ? ? ?

    • Na premie…

  2. do tzw. „eLek” dużą część dopłaca gmina więc iluzoryczne szanse nadal są, wszystko zależy od chęci burmistrza

  3. Roląautobusu 739 z założenia miała być obsługa mieszkańców Józefosławia, Julianowa i pn/wsch. Piaseczna (okolice „starej” Bieronki i os. wojskowego na przeciw cmentarza komunalnego) w połączeniu do W-wy. Z 739 korzystają w pewnej części także mieszkańcy Kierszka. Ww. mieszkańcy wg. deklaracji, jakie padały na spotkaniach kilka lat temu chcieli BEZPOŚREDNIEGO połączenia do W-wy (głównie METRO WILANOWSKA). Do tego – na Puławskiej powinno być tylko 7 przystanków (5 na żądanie: na granicy W-wy: Karczunkowska, Łagiewnicka dla Gimnazjum na Kajakowej i Urysnów przy Realu i przy Poleczki – dojazd do lotniska) oraz dwa stałe: Mysiadło – AUCHAN i Puławska/Wałbrzyska.
    Należy dodać, że nasza gmina zapłaciła „haracz” na dofinansowanie tej linii – 600 tys., podczas, gdy za 709 Piaseczno płaci kilka tys. Za ELKi z kolei płaci Gmina….

    • W tym kraju pełnym absurdów wszystko jest możliwe. Oby nikomu nie przyszło do glowy skrócić trasy 739 np do Łabędziej (czyli tak jak planowano trasę busa „L”) .

  4. Z komunikacji lokalną to bym się strasznie nie przejmował. Warto pamiętać o tym, że w tym przypadku 80% kosztów pokrywa gmina zamawiająca (Piaseczno), a 20% leży po stronie ZTMu Warszawa.

    Zdaniami w tej mierze ze strony ZTMu Warszawa jest przeprowadzenie przetargu dla gminy podwarszawskiej i wstawienie słupków informujących o tym, że w tym miejscu jest przystanek.

    Co do zabierania innych kursów i ewentualnych cięć w tej materii. Jakiś czas temu ZTM informował, że chętnie spotkałby się z gminami podwarszawskimi w kwestii aneksów do umów. Generalnie chodziło o powiększenie dopłaty gmin podwarszawskich do transportu zbiorowego realizowanego na terenie danej gminy. W tej materii byłby potrzebny głos radnej Katarzyny Nowocin – Kowalczyk czy Hanny Krzyżewskiej odnośnie tego: czy takie konsultacje były przeprowadzone na terenie gminy Piaseczno?. Jeśli nie to obowiązuje aktualne międzygminne porozumienie z m. st Warszawą.

    Z tego co pamiętam to realnie zagrożony jest byt linii okresowej 807 w 2013 roku. Jednak trzeba spokojnie poczekać do jakiś konkretniejszych decyzji ze strony ZTMu Warszawa.

    Z wyrazami szacunku
    Kamil Myszyński
    Ruch Palikota
    portal WspolneRazem.pl