Prezentujemy projekt koncepcji budowy drogi dla rowerów na ul. Puławskiej. Połączy ona Piaseczno i Ursynów z Mokotowem, tworząc jeden z najdłuższych korytarzy rowerowych w aglomeracji warszawskiej.
Puławską z Piaseczna na rowerze
Koncepcja została opracowana na zlecenie Zarządu Transportu Miejskiego przez biuro PC Projekt. Zakłada budowę dróg dla rowerów po obu stronach ul. Puławskiej od granicy z Piasecznem do ul. Domaniewskiej. Razem z istniejącymi odcinkami w Piasecznie i na Mokotowie stworzy korytarz o długości ponad 11 km. Na całym projektowanym odcinku droga rowerowa powstanie po obu stronach jezdni. Tam, gdzie to możliwe, szerokość została zwiększona do 2,5 m. W ramach budowy drogi dla rowerów wyremontowane zostaną również chodniki.
Na szczególną uwagę zasługują rozwiązania zaproponowane na węźle Wyścigi. Dziś to miejsce skrajnie nieprzyjazne rowerzystom – można je pokonać tylko po schodach i kładce lub wąskim i ciasnym przepustem przy Potoku Służewieckim. Koncepcja zakłada przebudowę tunelu pieszego po południowej stronie węzła – powstaną tam łagodne i szerokie rampy wjazdowe. Na zejściu z kładki nad ul. Rzymowskiego zaprojektowana została pochylnia. W połączeniu z trwającą modernizacją przepustu pod ul. Puławską stworzy to dogodne warunki dla pieszych i rowerzystów w tym rejonie.
Cała inwestycja została wyceniona na ok. 14 mln zł. Koszt jej realizacji ma być w znacznym stopniu pokryty ze środków Unii Europejskiej w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.
Projekt koncepcji (do pobrania poniżej) jest publicznie dostępny. Wszyscy zainteresowani mogą zgłaszać uwagi do 15 października – pisemnie na adres ZTM (ul. Żelazna 61, 00-848 Warszawa) lub mailowo: rowery@um.warszawa.pl. Spotkanie informacyjne oraz prezentacja koncepcji odbędzie się w środę 1 października o godz. 17.00 w siedzibie ZTM na ul. Żelaznej 61 w sali 214.
Ostateczna wersja koncepcji, po rozpatrzeniu zgłoszonych uwag, będzie gotowa w listopadzie br. Na jej podstawie zostanie zlecone opracowanie projektu budowlanego. Rozpoczęcie budowy jest planowane na 2016 r.
Pełny opis techniczny PC PROJEKT dla ZTM
Trasa rowerowa Piaseczno – Ursynów – Mokotów
Źródło : Miasto Stołeczne Warszawa
Zobacz więcej :
Taka scieżka zrealizowana przez Warszawę to prezent dla Piaseczna i Lesznowoli. Obie gminy teraz powinny zaplanować swoje ścieżki, tak by połączyć je w jedną sieć z tym planowanym ciągniem wzdłuż Puławskiej. Plus stacje Veturilo i jest jakaś alternatywa przy sprzyjającej aurze dojazdu do pracy do Warszawy. A w weekendy świetny i bezpieczny ciąg rowerowy zarówno dla mieszkańców Lesznowoli i Piaseczna, jak i dla Warszawiaków.
Grunt by ścieżka nie urywała się tam gdzie przewiduje warszawski projekt, ale ciągnęła się dalej, i by można było rowerami dojechać z Mokotowa do:
- Józefosławia (do szkoły w Józefosławiu, do parku planowanego na Ogrodowej, do nowo zbudowanej Cyraneczki)
- przez Józefosław dobrze byłoby doprowadzić ścieżkę do Konstancina
- do Piaseczna (Auchan, Decathlon, Fashion House – mogłyby się dołożyć do do nich dochodziły ścieżki rowerowe)
- do centrum Piaseczna i najbardziej zaludnionych dzielnic (np. osiedle Słowicza), do targowiska w Piasecznie, do ośrodków zdrowia, do urzędów gminy, starostwa, do szkół w Piasecznie
- do Mysiadła i Centrum Edukacji i Sportu
- do urzędów w Lesznowoli
- do Górek Szymona
- połączony ciąg z Mokotowa ze szlakami Krainy Jeziorki (oraz tablice informacyjne na tym szlaku już w Warszawie)
Zrealizowanie takich ciągów rowerowych dałoby zupełnie inną jakość. I byłoby przy sprzyjającej pogodzie PRAWIDZWĄ alternatywą dla auta, przynajmniej przy załatwianiu codziennych spraw. Oczywiście jeśli w kluczowych miejscach byłyby stojaki na rowery (najlepiej zadaszone).
warto zwrócić uwagę na dwie sprawy:
1) ścieżka w Warszawie ma być z ASFALTU a nie z kostki, co jest dużo lepszym i wygodniejszym rozwiązniem dla rowerzystów
2) koszt ściezki rowerowej 14 milionów (z czego część sfinansuje UE) – pytanie dlaczego koszt 18 milionów miałby zablokować znacznie bardziej strategiczna sprawę jaką byłby buspas jako czwarty pas na Puławskiej, skoro można wydać podobną kwotę na drogę dla rowerów
„lubię rower” może wspólny wysiłek na rzecz budowy takich dróg w Piasecznie? i okolicach na drogach powiatowych, krajowych i gminnych?
O buspas są starania już od 4 lat grupy osób mieszkających na Ursynowie/Piasecznie ii Lesznowoli. Pomysł i wstepny projekt koncepcyjny leży już od 2 lat. Realizacja za mniej niż 5 mln zł, czemu nie wprowadzany?
Za buspas wyszło chyba ok. 18mln. i zrezygnowano, bo za drogo. Za scieżkę wychodzi 14 i jest ok. Chyba więcej skorzystałoby z buspasa, bo i jadący komunikacją i samochodami. A ścieżka zimą bedzie pusta.
A w jaki sposób jadący samochodami mieliby skorzystać z budowy buspasa, który pewnie będzie prowadził przez jeden z obecnych pasów???
Proste, że jak powsatnie dodtakowy buspas, więcej ludzi sie przesiądzie do komunikacji, a co zatym idzie zwoni sie troche miejsca na drodze. Obniżyć jeszcze bilety lub wprowadzic w Piasecznie program Warszawa+, bo ceny też nie zachęcają. Ponad 500 zł na 90 dni to rozbój w biały dzień. Jadę codziennie rano Puławska i prawie w każdym samochodzi po 1 osobie, ale widocznie i tak się opłaci autem niż autobusem.
lepiej zrobic szybciutko sciezke. Wydac 14mln, potem nagle kolejna ekipa rzadzaca znajdzie kase na bus pas i rozkopie sciezke:) to juz standard w inwestycjach, ktore w wiekszosci planuje sie kilka lat wstecz. A bus pas kest niezmiernie pptrzebny. Proponuje przesiasc sie radnym do autobusu w czas korkow na miesiac i zobaczyc jak sie jezdzi. Niektorzy kierowcy autobusow i tak jezdza po poboczu aby przyspieszyc. Proponuje zbudowac sciezke rowerobus:))) gratuluje pomyslow.
Zdaje mi się że ta ścieżka to projekt warszawski, a na buspasie Warszawie nie zależy.
Choć powinno, bo więcej mieszkańców Piaseczna w autobusach to mniej aut w korkach i na parkingach w Warszawie. Ścieżkę lobbuje inna organizacja, a buspasa nikt chyba nie lobbuje. Ot co.
A powinno to wyglądać tak, że Piaseczno, Lesznowola i Warszawa robią jakieś cykliczne spotkania i omawiają sprawy Puławskiej, S7 i wszystko co dotyczy styku tych 3 administracji. Żeby projekty infrastrukturalne i wszystkie rozwiązania były jakoś spójne, a nie każdy sobie.
Co do buspasa, to być może Piaseczno z Lesznowolą mogłyby się jakoś do niego dołożyć, by łatwiej ruszyć temat. Lesznowola jest na tyle bogata, że ostatnio robi darowizny dla kościoła (grunty o wartośći kilku milionów) więc pewnie ma wolne środki. A Piaseczno jedną z najbogatszych gmin jest przecie.
Więcej stania w korkach = podatków w spalonym paliwie.
Buspas zdecydowanie nie jest w interesie władz.
Zakładając średnio tylko litr dodatkowo spalonego paliwa dziennie (przez giga korki na puławskiej) i przyjmując ruch pojazdów na poziomie 40tys. dziennie, dostajemy rocznie ok 25mln zł z samych podatków (ok 2,5 zł w litrze to akcyza i podatki).
Na taki buspas i ścieżkę rowerową sami się zrzucamy… co rok.
Mógłby np. starosta zaprosić urzędników z Warszawy, burmistrza Lisa i wójtową z Lesznowoli do swojej restauracji, i tam półformalnie pogadać, co zrobić żeby było lepiej na styku stolicy z podwarszawskimi gminami, albo jak wspólnym frontem lobbować za przyśpieszeniem Puławskiej-bis.
Patrzac na takie uklady to wydaje mi sie, ze tyka sie rzeczy noemozliwych. Prawda jest taka, ze powinna zostac Pulawska na 3 pasach, dodatkowo buspas i po jednej stronie chodnik ze sciezka. Koniec. I wtedy to ma sens.
Szczerze to moim zdaniem szkoda obecnie kasy- potrzebna jest Puławska bis!!!-niedługo chyba nie da się tędy przejechać w godzinach szczytu,a co w zimę mam rowerem jeżdzić po wybudowanej ścieżce?Nie mówię,że nie są potrzebne bo są-ale są rzeczy ważne i ważniejsze.
A to juz w ogole nie podlega warpliwosci…
S7 (Puławska-bis) wg najnowszych wieści – zakończenie prac na Q1 2019. Jeśli nie będzie poślizgów. Czyli nie wcześniej niż za 5 lat (a pewnie później).
Nie rozwiąże do końca problemu dojazdu autem, ale trochę ruchu zdejmie.
Będzie trzeba dojechać do węzła Lesznowola lub Zamienie i ekspresówką wyląduje się szybciutko na obwodnicy Warszawy.
Buspas zredukowałby liczbę aut wjeżdżających do Warszawy, S7 tego nie zrobi.
śledzę sprawę pogadamy jak Puławska-bis powstanie,zaręczam Ci,że wiele problemów rozwiąże i nie będzie to trochę ruchu,którego zdejmie,ale poważna jego część a szczególnie w powrotach z Warszawy(biorąc pod uwagę,że powstanie za kilka lat,podczas których mieszkańców nam będzie ustawicznie przybywać).Co w tym złego ,że trzeba będzie dojechać do węzła Lesznowola lub Zamienie?-w końcu samochodem, a nie rowerem to i tak szybciej.
Buspas tylko wtedy gdy ma być niezależnym pasem od tych ,które są obecnie-bo inaczej to jeszcze gorzej by było z płynnością ruchu-a to wiadomo,koszty,przebudowy itd itd.I jeszcze jedno nie wierzę,że buspas by tak strasznie zredukował liczbę aut wjeżdżających do miasta-w jakimś stopniu tak,ale ludzie lubią wygodę,niezależność i nie wiem czy tak wszyscy na hura przesiedliby się do komunikacji miejskiej pomimo swoich deklaracji na chwilę obecną-to są jedynie moje dywagacje.Dlatego nadal uważam,że priorytetem jest Puławska-bis , a nie ścieżki rowerowe przy Puławskiej zakorkowanej bo bólu w godzinach szczytu.Bo oki latem to jest alternatywa-ale zimą?
Niech się przesiądzie 20-30% dziś jadących autami, to już będzie duży plus.
To kwestia tego jak szybki będzie autobus na buspasie i wystarczająco pojemny. Jeśli będzie znacząco szybszy od samochodu, i jeśli powstaną jakieś sensowne opcje dotarcia do przystanków przy buspasie (parkingi park&drive, przyzwoite stojaki na rowery, połączenia dojazdowe do przystanków na Puławskiej), to wtedy jest szansa przejęcia jakiegoś znaczącego % pasażerów.
Jeśli byłby na buspasie jakieś dłuższe, szybkie autobusy, i przyjeżdżałyby dużo szybciej od samochodu do Metra Wilanowska, to byłaby to naprawdę opcja. Bo skoro można by Puławską przejechać dużo szybciej, a potem przesiąść się w metro i przejchać jeszcze szybciej, to po co wyciągać auto? Auto będzie się po Puławskej wlec w korku, a potem dalej w Warszawie też, a potem trzeba je jeszcze gdzieś zaparkować? Teoretycznie przy opcji – szybki autobus na buspasie + metro, to do centrum można dojechać w 2-3 razie krótszym czasie.
Tylko musi być to zgrany system, to jest dotarcie do buspasa -> szybki autobus na buspasie -> szybkie połączenie dalszą komunikacją (metro, tramwaj) w Warszawie. I taki sam powrót. A gdyby jeszcze światła na Puławskiej były zgrane z ruchem autobusów, tak wykalkulowane, by ten dojeżdżał do skrzyżowań zawsze na zielonym, to naprawdę byłaby nowa jakość.
Zgadzam się śledzę sprawę-tylko to wszystko, o czym piszesz to wspaniała wizja,aż za piękna aby mogła się ziścić w przedstawionej postaci-a jeśli by się spełniła to fakt wtedy wszystko tak jak piszesz,ruch by to znacznie odciążyło.Tylko widzisz to już jakiś całokształt przedstawiłeś-żeby to wszystko grało muszą być (sensowne)buspasy i ścieżki-a jak widać jest raczej opcja albo albo.Nie wiem czy stolicy aż tak strasznie na dogadzaniu dojeżdżającym ze str Piaseczna będzie zależeć-sam projekt czy koncepcja nie jest gwarantem niczego.
Dodam jeszcze jedno- wszystko pięknie i wspaniale,coś się dzieje-czytam i to ma u mnie pozytywny wydźwięk,ale jak się zastanowię to uważam,że to na zasadzie-oby zamknąć ludziom usta bo przecież coś robimy.A gdzie analiza tego,co w istocie jest potrzebne na już ,na wczoraj- to będzie,ale za kilka lat,a jak się okarze,że znowu coś wymyślą bo już ścieżki będą w planach czynawet porobione i na tę str od stolicy kasa wydana,może znowu jakieś polityczne roszady i środki trzeba będzie przerzucić na coś innego analogicznie jak ostatnio?Jestem pełen obaw i mam do tego dystans jednak.
こんにちは、はい いくつブログサイト Drogą rowerową z Piaseczna na Ursynów i Mokotów | Józefosław 24.pl – portal informacyjny Józefosławia Julianowa i okolic. Obejmuje miejscowości – Józefosław Julianów Piaseczno. 、しかし I アドバイスブログサービスなしで|無料|あなたは無料のGoogleを使用することをお勧めします。
발렌시아가 http://www.yeahrentals.com/
私は飽き瞬間午後、しかし 時私はこの%を見 Drogą rowerową z Piaseczna na Ursynów i Mokotów | Józefosław 24.pl – portal informacyjny Józefosławia Julianowa i okolic. Obejmuje miejscowości – Józefosław Julianów Piaseczno. %このブログでクリップサイト I なる新鮮に変身陽気 あまりに。
バーバリー マフラー新作 http://www.amazon.co.jp/dp/B018O7FDSO/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1448856124&sr=8-1&keywords=バーバリー マフラー新作