Trasa S7 Lesznowola - źródło SISKOM

S7 Warszawa-Grójec w 2019 roku

Budowa długo oczekiwanego odcinka S7 Warszawa-Grójec ma zakończyć się w pierwszym kwartale 2019 roku. Tak deklaruje strona rządowa w ogłoszonym w ubiegłym tygodniu Dokumencie Implementacyjnym do Strategii Rozwoju Transportu. Na taką wiadomość czekali członkowie inicjatywy Tak dla S7, samorządy oraz mieszkańcy Południa Aglomeracji Warszawskiej.

Odcinek S7 Warszawa-Grójec już od wielu lat był obiecywany przez władze. W grudniu 2011 roku ówczesny Minister Transportu Sławomir Nowak oświadczył na łamach Gazety Wyborczej, że będzie szukał funduszy na budowę dróg wylotowych z Warszawy, w tym na wspomnianą część S7. Czerwiec 2012 roku przyniósł przetarg na koncepcję programową fragmentu między Warszawą a Grójcem, który w grudniu tego samego roku został rozstrzygnięty na korzyść firmy Jacobs Polska Sp. z o.o. Jednak we wrześniu 2013 r. strona rządowa nadała priorytet Południowej Obwodnicy Warszawy, przesuwając na nią fundusze z innych inwestycji, w tym trasy S7. Kilka miesięcy po konsultacjach społecznych w lutym 2014, dotyczących koncepcji programowej drogi, GDDKiA zawarła dodatkową umowę z Jacobs Polska Sp. z o.o na opracowanie dodatkowych materiałów, pozwalających na realizację inwestycji etapami.

W ogłoszonym pod koniec września Dokumencie Implementacyjnym do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku) na liście priorytetów znalazł się odcinek S7 z Warszawy do Grójca. Przetarg na jego realizację wyznaczony został na pierwszy kwartał 2015 roku, a planowane zakończenie robót przewidziano na początku 2019 roku.

Po prawie trzech latach działania inicjatywy Tak dla S7, zebraniu blisko 7 tysięcy podpisów pod petycją w sprawie przyśpieszenia budowy odcinka S7 Warszawa-Grójec i wielu naszych działaniach zmierzających to tego, aby długo obiecana S7 powstała, mamy powód do radości – podsumowuje Anna Kruszewska z inicjatywy Tak dla S7.

W działania zmierzające do przyśpieszenia budowy fragmentu S7 „Puławskiej bis” zaangażowane były samorządy gmin z południowej części aglomeracji warszawskiej, lokalne media, przedsiębiorcy oraz wiele osób prywatnych. Pisemna deklaracja jej powstania z wyznaczonymi konkretnymi datami, wzbudza więc entuzjazm i daje nadzieję, nie tylko lokalnym społecznościom. Na początku października 2014 roku Sejmik Województwa Mazowieckiego zaapelował do Ministerstwa Infrastruktury i Regionu o wpisanie do Programu Budowy Dróg Krajowych budowy drogi ekspresowej S7 od węzła Lotnisko do węzła Zamienie. Jest to pierwszy fragment całej trasy S7, który w ogromnym stopniu odciąży kierowców, stojących godzinami w korkach na ulicy Puławskiej. Z punktu widzenia dynamicznie rozwijających się południowych przedmieść aglomeracji warszawskiej, ten fragment nie tylko zapewni szybkie połączenie drogowe ze stolicą. Wpłynie on także znacząco na rozwój infrastruktury w tej części aglomeracji, a co za tym idzie na powstanie nowych inwestycji i miejsc pracy.

Znalezienie się odcinka S7 Warszawa-Grójec w Dokumencie Implementacyjnym nie przekreśla naszych działań. Wciąż będziemy monitorować sytuację trasy. Działania Tak dla S7 zakończymy, gdy droga zostanie oddana do użytku– dodaje Anna Kruszewska

W najbliższym czasie członkowie inicjatywy Tak dla S7 planują złożyć w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju zebrane do tej pory podpisy pod petycją w sprawie przyśpieszenia budowy S7, aby pokazać jaką wagę ma trasa dla mieszkańców gmin położonych na południe od Warszawy, którzy na co dzień zmuszeni są zmagać się z korkami na ulicy Puławskiej.

Podoba ci się:

Komentarzy (7)

  1. gunwo

  2. idą wybory, obiecują wszystko, nawet metro na odcinku Piaseczno – Góra Kalwaria – Ursynów ; takie przyspieszenie inwestycji jak przed wyborami nie ma nigdy. Jak tych kłamczuchów rozliczyć do k…u.rrrr..y nędzy ?

  3. A gdzie jest na mapce południowa obwodnica warszawy, która jest oddana? Mapka jak odgrzewany kotlet powraca przy każdych wyborach, nawet aktualizacji nie chce się zrobić hahahaha.

    PS: Kiedy pojawi się kotlet z tramwajem do Piaseczna?

  4. W związku z notorycznym wymuszaniem pierwszeństwa przejazdu na skrzyżowaniach Geodetów/Wilanowska i Wilanowska/Działkowa, mam prośbę do Panów, którzy załatwili prawa jazdy dla swoich żon/partnerek, o zapoznanie ich z podstawowymi znakami drogowymi dla bezpieczeństwa ich własnego i przewożonych dzieci.

    • Fakt, szczególnie wjeżdżający z Energetycznej zapominają często, że muszą przepuścić wszystkich, również tych wjeżdżających na skrzyżowanie z Geodetów, z ich PRAWEJ strony. Swoją drogą organizacja ruchu na obu tych skrzyżowaniach jest o kant du.y potłuc, na pewno nie przy tak dużym natężeniu ruchu z każdego kierunku.
      Tylko rondo rozwiąże tutaj problem…

  5. Totalna kiełbasa wyborcza!!!
    Nikt rozsądny w to nie uwierzy !!!
    Kasa pójdzie na bardzo drogi odcinek S od Puławskiej do w.Lubelska,przez Ursynów,Wilanów itd.

  6. 今日ユーチューブビデオレッスン品質がもっとある改善と優れた、したがって S7 Warszawa-Grójec w 2019 roku | Józefosław 24.pl – portal informacyjny Józefosławia Julianowa i okolic. Obejmuje miejscowości – Józefosław Julianów Piaseczno. 理由は。
    バーバリー マフラー http://www.amazon.co.jp/dp/B018O7FDSO/ref=sr_1_3?ie=UTF8&qid=1448855560&sr=8-3&keywords=バーバリー マフラー