Puławska

Burmistrz Piaseczna : „Cieszy mnie, że nie trzeba było iść na kompromis i nowy pas nie utrudni komunikacji samochodowej”

W marcowym wydaniu Biuletynu Informacyjnego Gminy Piaseczno burmistz Zdzisław Lis nie krył swego zadowolenia:

„Inwestycja pochłonie aż 21 mln zł, gdyż wykonana zostanie jako dodatkowy, czwarty pas ruchu. Jeszcze w tym roku, m.in. na projekt, zostanie wydane 2,8 mln zł. – Aby zrealizować uprzywilejowany pas ruchu, konieczne będzie przesunięcie latarni ulicznych oraz rowów melioracyjnych – tłumaczy dla tvn24 Magdalena Potocka z Zarządu Transportu Miejskiego.

– To wspaniała wiadomość, od dawna o to zabiegaliśmy – nie kryje zadowolenia burmistrz Piaseczna Zdzisław Lis. – Cieszy mnie, że nie trzeba było iść na kompromis i nowy pas nie utrudni komunikacji samochodowej,
a z pewnością znacznie skróci dojazd mieszkańcom korzystającym z komunikacji publicznej – dodaje burmistrz.

Ta inwestycja jest koniecznością, zwłaszcza po wybudowaniu południowej obwodnicy Warszawy, do której prowadzi ul. Puławska. Dziś główną arterią z Piaseczna do Warszawy przemieszcza się ok.40 tys. samochodów na dobę.

Dodatkową korzyścią nowej inwestycji będzie realizacja ścieżek rowerowych wzdłuż tej trasy” BIGP

Niestety we wrześniu Zarząd Dróg Miejskich zmienił plany i poinformował, że pas dla autobusów na ul. Puławskiej powstanie, ale kosztem jednego z pasów dla samochodów.

- Czwarty pas na Puławskiej i trzy na Puławskiej-bis oznaczałyby wprowadzenie do miasta zbyt dużej liczby aut. Nie poradzilibyśmy sobie z nimi na wjeździe do centrum.

- Takie zmiany na południu Warszawy możemy wprowadzić szybciej i etapami.

- Poszerzenie Puławskiej o czwarty pas ruchu wymagałoby przeprowadzenia całej procedury administracyjnej, która mogłaby się przeciągnąć nawet do trzech lat. – A jeszcze by się okazało, że decyzja środowiskowa przewiduje ustawienie przy szerszej jezdni ekranów akustycznych.

Wypowiedzi dyrektora Zarządu Dróg Miejskich Łukasza Puchalskego Gazeta Wyborcza- 24.09.2015

Projekt jest wspierany przez UE i należy do integrowanych Inwestycji Terytorialnych. Początek budowy pierwszego etapu tej inwestycji zaplanowano na przyszły rok. Niestety nie podano dokładnej daty.

Ośmiokilometrowa ścieżką rowerowa (od skrzyżowania Domaniewskiej z Al. Niepodległości do granic Warszawy) powstanie dopiero w 2017 roku. ZDM wierzy, że budowa Puławskiej bis zakończy się w 2019 roku.

Zapewne swoje rozczarowanie kryje dyrektor ZTM, który na początku roku mówił :

-Tu siedzi człowiek, który musi doprowadzić do tego, że będzie czwarty pas na Puławskiej! To jest moją ambicją. Zrobiliśmy projekt, określiliśmy koszty, przygotowaliśmy wniosek, żeby ta inwestycja znalazła się w planowaniu na 2015 rok – mówi Wiesław Witek w rozmowie z Haloursynow.pl

Wytyczenie buspasa będzie wymagało poszerzenia pobocza, przebudowy 12 sygnalizacji świetlnych, zmiany lokalizacji 110 latarni – łączny koszt przebudowy 18 mln złotych.

Wypowiedzi dyrektora ZTM ukazały się 27 stycznia 2015 na portalu Haloursynow.pl

Więcej na temat buspasa na Puławskiej :

Tu siedzi człowiek, który musi doprowadzić do tego, że będzie czwarty pas na Puławskiej!- 5.02.2015

Buspas na Puławskiej już po wakacjach – 17.02.2014

Jest projekt buspasa ! – 9.06.2014

ZTM jeszcze nie podjął ostatecznej decyzji o buspasie -9.09.2014

Drogą rowerową z Piaseczna na Ursynów i Mokotów – 1.10.2014

Podoba ci się:

Komentarzy (6)

  1. Gadają i planują, później znowu gadają i znowu planują. Ciekawe ile kasy poszło juz na wszystkie te plany, a efektu nie widać. Mydlenie oczu. A bloki rosną w Józefosławiu jak grzyby po deszczu i bedzie coraz gorzej.

  2. może ten nowoczesny kandyba wybuduje metro albo trzeci pas za petrudulary?

  3. Sam dzwoniłem do kilku podmiotów odnośnie tej inwestycji. Najpierw do ZMID który powiedział że oddał ten projekt do ZDM…Potem do ZDM który skierował mnie do ZTM. A następnie ZTM powiedział że ZDM tym się zajmuje… I co się okazało że ZMID osoby które się tym zajmowały zostały przeniesione wraz z projektem do ZDM.
    W końcu otrzymałem informacje że najpierw będzie pierwszy etap który rozpocznie się w tym roku lub na początku kolejnego, czyli użycie pasa istniejącego jako Buspas a potem za rok budowa kolejnego pasa… Ciekawe tylko że temat pojawia się tylko na wybory samorządowe czy parlamentarne. A sprawę sam monitoruje od około 2 lat… Jedyne co zaobserwowałem to płynne przesunięcia tematów do innych jednostek oraz brak konkretów. Budżet ponoć od roku już jest. Jak dalej tak będzie to zostanie spożytkowany na pensje urzędników którzy są niesamowicie efektywni w tym temacie…

  4. guzik zrobią; powstanie moze puławska bis i o czwartym pasie zapomną;

  5. a co niby ten pas da ? wraz z buspasem trzeba by było postawić co 300m patrole policji ,jak teraz jeżdżą poboczem ,azylami,z pasa do skrętu na wprost ,przez przystanki i parkingi to tylko zrobią takim gwiazdorom raj ,on pojedzie buspasem a pospólstwo niech się gniecie dalej w autobusie w korku albo na innych pasach
    proponował bym jeszcze za jazdę BP tak z 15 pkt karnych i z 1000zł

  6. widzę od kilku lat postęp prac i kilka plusów – na ulicy Puławskiej w kierunku Piaseczna. zamiast drogich prywaciarzy, autobusy ztm, w tym 739! rozbudowali ulice? rozbudowali. Problem: rosnąca liczba mieszkańców. Jeśli na terenie byłego „eko Mysiadło” zbudują te wszystkie hipermarkety, którymi straszą od lat (a już się coś ruszyło, teren usprzątnięty) — to ja z mojego Józefosławia już nie wyjadę :( TRZEBA SIĘ BRAĆ do roboty, szanowne Władze, a nie gadać! Trasa przez Kierszek na Konstancin to po prostu szaleństwo, można sobie zawieszenie oberwać! Jeszcze trzeba się jakoś wydostać z tych małych ulic do tych większych – z czterema pasami lub bez…