Projekt i budowa drogi ekspresowej S2 Południowa Obwodnica Warszawy na odcinku od węzła „Puławska” do węzła „Lubelska” z podziałem na trzy zadania: Zadanie „A” od węzła „Puławska” (bez węzła) do węzła „Przyczółkowa” (bez węzła) o długości ok. 4,6 km; Zadanie „B” od węzła „Przyczółkowa” (z węzłem) do węzła „Wał Miedzeszyński” (z węzłem) o długości ok. 6,5 km; Zadanie „C” od węzła „Wał Miedzeszyński” (bez węzła) do węzła „Lubelska” (bez węzła) o długości ok. 7,5 km
z podziałem na trzy zadania:
- od węzła „Puławska” (bez węzła) do węzła „Przyczółkowa” (bez węzła) o długości ok. 4,6 km;
- od węzła „Przyczółkowa” (z węzłem) do węzła „Wał Miedzeszyński” (z węzłem) o długości ok. 6,5 km;
- od węzła „Wał Miedzeszyński” (bez węzła) do węzła „Lubelska” (bez węzła) o długości ok. 7,5 km.
W ramach realizacji POW na odcinku pomiędzy węzłem „Puławska” a węzłem „Lubelska” przewidziana jest m.in. budowa:
- drogi ekspresowej długości 18,5 km, posiadającej 2 jezdnie po 3 pasy ruchu
- tunelu pod Ursynowem
- mostu przez Wisłę
- estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym
- węzłów: „Ursynów Wschodni”, „Ursynów Zachodni”, „Przyczółkowa”, „Wał Miedzeszyński”, „Patriotów” oraz docelowo przewidziano dodatkowy węzeł „Czerniakowska Bis”, który usytuowany będzie na odcinku pomiędzy węzłami „Przyczółkowa” i „Wał Miedzeszyński”
- urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego
- Projekt realizowany jest w systemie „projektuj i buduj”. Planowany termin zakończenia realizacji inwestycji to III kwartał 2020 roku.
Korzyści bezpośrednie wynikające z funkcjonowania drogi ekspresowej S2 (Południowej Obwodnicy Warszawy):
- przejęcie części ruchu z istniejących dróg krajowych i wojewódzkich
- usprawnienie funkcjonowania transportu dla miasta Warszawy i okolic, kumulujących bardzo duże potoki ruchu
- ograniczenie ruchu tranzytowego w mieście
- skrócenie czasu podroży
- oszczędności paliwa
- zapewnienie komfortu jazdy
- zmniejszenie ryzyka wypadków
- ograniczenie emisji spalin i hałasu w stosunku do obecnie eksploatowanych dróg
- przyśpieszenie rozwoju przyległych terenów
- usprawnienie połączenie pomiędzy dzielnicami Warszawy (od Mokotowa – Ursynowa do Wawra)
- usprawnienie komunikacji pieszo – rowerowej – budowa nowych ścieżek rowerowych
Celem inwestycji jest:
- stworzenie bezpiecznego odcinka drogi ekspresowej zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podroży
- wybudowanie odcinka drogi ekspresowej o parametrach zgodnych z obowiązującymi warunkami technicznymi
- rozwój infrastruktury drogowej obszaru metropolitarnego
- powiązanie sieci dróg miejskich z istniejącą autostradą A-2 (w węźle „Konotopa”) i planowaną autostradą A2 w węźle „Lubelska” i innymi drogami krajowymi
Zadanie „A” obejmuje budowę fragmentu drogi o długości ok. 4,6 km od w. Puławska (bez węzła) do w. Przyczółkowa (bez węzła), dwóch węzłów drogowych – Ursynów Zachód i Ursynów Wschód oraz tunelu pod Ursynowem. Tunel o długości ok. 2,3 km poprowadzony m.in. pod I linią metra, będzie najdłuższym tunelem w Polsce. Każda z dwóch jezdni będzie mieć szerokości ok. 14,5 metra, po trzy pasy ruchu i pas awaryjny o szerokości ok. 3,75 metra. Po obu stronach jezdni zlokalizowane są drogi ewakuacyjne o szerokości 1 m od krawędzi jezdni. Tunel pod powierzchnię będzie wchodzić między ul. Indiry Gandhi a ul. Pileckiego, wychodzić na skarpie, za ul. Nowoursynowską.
Wykonawca: Astaldi S.p.A.
Prace projektowe wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie zostaną ukończone w ciągu 41 miesięcy od daty rozpoczęcia tj. od 11.12.2015 (do Czasu na Ukończenie nie wlicza się okresów zimowych tj. od 15 grudnia do 15 marca).
Data podpisania umowy:
11.12.2015
Czas trwania umowy:
41 miesięcy od daty podpisania (z wyłączeniem okresów zimowych tj. od 15 grudnia do 15 marca)
Wartość umowy:
993 688 123,99 PLN netto
228 548 268,52 PLN VAT
1 222 236 392,51 PLN brutto
Źródło: GDDKiA
Na Działkową mogliby przy okazji trochę bitumenem chlapnąć…
uff już w 2020 bedzie