W związku z uruchomieniem pilotażowego projektu przyłączenia miasta Marki do pierwszej strefy biletowej, Urząd Miasta i Gminy Piaseczno skierował zapytanie do ZTM o przedstawienie kryteriów i uwarunkowań, które zaważyły na tej decyzji. Piaseczno również zainteresowane jest rozszerzeniem współpracy, które mogłoby zaowocować podobnym rozwiązaniem dla naszej Gminy.
Poniżej przedstawiamy odpowiedź jaką uzyskaliśmy od Zarządu Transportu Miejskiego:
„Uprzejmie informujemy, że przyłączenie miasta Marki do pierwszej strefy biletowej jest pilotażowym projektem w zakresie wypracowania docelowego modelu rozliczeń i organizacji transportu w obrębie aglomeracji warszawskiej. Stosowne informacje i wyjaśnienia w tym zakresie były przedstawione na spotkaniu ZTM z Gminami w dniu 24.10.2016 r.
Dlatego też obecnie rozpoczęliśmy analizę popytu na usługi przewozowe po zmianie granicy strefy biletowej na terenie Marek (będziemy monitorować ew. wzrost liczby pasażerów zainteresowanych skorzystaniem z komunikacji miejskiej ZTM). Jednocześnie wraz z prognozowaną zmianą potoków pasażerskich pragniemy poinformować, że trwają również analizy ewentualnych zmian w strukturze sprzedaży biletów ZTM i wielkości przychodów z tego tytułu. Dopiero w/w dane pozwolą ocenić czy zmiana granicy strefy biletowej z dn. 1.11.2016 r. jest dla m. st. Warszawy korzystna pod względem ekonomicznym i organizacyjnym, i czy będzie możliwe dalsze rozszerzenie I strefy o następne samorządy około warszawskie.
Z uwagi na skomplikowane mechanizmy rozliczeń związanych z funkcjonowaniem wspólnego biletu ZTM-KM ewentualne rozszerzenie granic I strefy biletowej mogłoby prawdopodobnie nastąpić w pierwszej kolejności w tych gminach, na których nie ma zlokalizowanych stacji i przystanków kolejowych objętych w/w strefą wspólnego biletu. Niezależnie od obecnego podziału układu komunikacyjnego na I i II strefę biletową i zgłaszanymi do ZTM uwagami przedstawicieli współpracujących z nami samorządów, równolegle rozpoczęły się w ZTM prace analityczne dotyczące wypracowania nowego modelu rozliczeń w zakresie organizacji transportu publicznego w aglomeracji warszawskiej (zasięg, układ stref biletowych, poziom dotacji, różnica w cenie biletu w poszczególnych strefach, itd.).
Propozycje kierunkowych rozwiązań będą jednak wymagały dyskusji i uzgodnień wewnątrzmiejskich i stanowiska Władz Warszawy – ZTM nie ma kompetencji, aby samodzielnie prowadzić tego rodzaju politykę – tym bardziej, iż wszelkie zmiany taryfowe oraz biletowe wymagają stosownych uchwał Rady m. st. Warszawy.
A zatem – do konsultacji i ew. dalszego procedowania przekażemy władzom wszystkich gmin, z którymi ZTM zawarł stosowne umowy i porozumienia, propozycje wewnętrznie przeanalizowane i przedyskutowane, które będą miały akceptację władz Warszawy.”
Zastępca Dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego
Katarzyna Strzegowska
Źródło: Gmina Piaseczno
Więcej:
Pasażerowie drugiej kate… strefy – problemy z linią 739
”Rozważmy to czy nie powinniśmy zmienić nazwy na Warszawa – Józefosław” – Poseł Artur Dębski
Tańsze bilety ZTM dla Konstancina. A kiedy dla gminy Piaseczno ?
Nie będzie buspasa na Puławskiej. Będzie ścieżka rowerowa…
Tu siedzi człowiek, który musi doprowadzić do tego, że będzie czwarty pas na Puławskiej!
Buspas na Puławskiej już po wakacjach
ZTM jeszcze nie podjął ostatecznej decyzji o buspasie
Nowa linia autobusowa w Józefosławiu ?
Przegubowy 739 jednorazowym przypadkiem
Ciąg dalszy konsultacji z ZTM – oświadczenie gminy Piaseczno
Apel do Burmistrza w sprawie 739 ! Wyraźcie swoje zdanie w ankiecie
Stanowisko Rady Rodziców ZSP Józefosław w sprawie 739
Konsultacje społeczne na temat komunikacji zbiorowej w Józefosławiu i Julianowie
Opinia komendanta Straży Miejskiej w sprawie transportu publicznego w Józefosławiu i Julianowie
Poprawa jakości oraz dostępności transportu publicznego na terenie Józefosławia i Julianowa
Nowa linia lokalna w Józefosławiu – Cmentarz – Szkoła … już w marcu ?
Od 16 marca nowa linia autobusowa w Józefosławiu
Nowa linia jest stara. Tą właściwą pojedziemy najpóźniej w przyszłym roku
Rzecznik Głównego Inspektoratu Drogowego głośno myśli o linii tramwajowej Warszawa – Piaseczno
myślę że system dróg jest niewydolny w tej części . główne skrzyżowanie na puławskiej to obecnie węzeł gordyjski
Marki się dogadały. Piaseczno jak zwykle nie.