Okulickiego

Przebudowa Puławskiej od Energetycznej do Okulickiego

Na ostatnim posiedzeniu Komisji Polityki Gospodarczej radni i urzędnicy omawiali przyjęte rozwiązania i postęp prac. Jest duża szansa, że szczegółowe rozwiązania będą gotowe już w czerwcu.

To najważniejsze skrzyżowanie w Piasecznie od wielu lat irytuje kierowców. W czerwcu ubiegłego roku doszło do spotkania przedstawicieli Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (która jest zarządcą drogi krajowej nr 79, czyli ul. Puławskiej), Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich (zarządca drogi wojewódzkiej 721, czyli ul. Okulickiego), Starostwa Powiatowe w Piasecznie i Gminy Piaseczno, co zaowocowało podjęciem działań w celu poprawy tego układu komunikacyjnego.

Na początku br. MZDW ogłosiła przetarg na przebudowę drogi wojewódzkiej 721 na odcinku od ul. Julianowskiej do u. Mleczarskiej. Sama przebudowa zajmie ok. 2 lata i nie obejmuje tytułowego skrzyżowania, za które odpowiada GDDKiA.

Gmina Piaseczno, na podstawie stosownych uzgodnień z GDDKiA, przystąpiła do wykonania szczegółowej koncepcji remontu ul. Puławskiej na odcinku od ul. Energetycznej do skrzyżowania z ul. Okulickiego włącznie. Według wstępnych założeń, ul. Puławska będzie mieć po 3 pasy ruchu na każdej jezdni, natomiast samo skrzyżowanie zmieni się dość radykalnie. Jadący od strony Warszawy będą mieć 2 pasy do skrętu w lewo w ul. Okulickiego, 2 pasy na wprost i niezależny pas do skrętu w prawo. Od strony Góry Kalwarii również będą 2 pasy do skrętu w lewo w kierunku Lesznowoli, 2 pasy do jazdy na wprost i jeden niezależny skręt w prawo w kierunku Konstancina-Jeziorna.

Jadąc ul. Okulickiego od strony Konstancina-Jeziorna kierowcy będą mieć 4 pasy – 2 do jazdy na wprost i po jednym do skrętu w prawo w kierunku Warszawy i w lewo w kierunku Góry Kalwarii. Jadąc od strony Lesznowoli będą 2 pasy do skrętu w lewo do Warszawy i jeden pas do jazdy na wprost i na prawo.

Na ostatnim posiedzeniu Komisji Polityki Gospodarczej radni i urzędnicy omawiali przyjęte rozwiązania i postęp prac. Jest duża szansa, że szczegółowe rozwiązania będą gotowe w czerwcu br., sam projekt techniczny powinien być wykonany w październiku br. Na jego podstawie GDDKiA ma przystąpić do wyłonienia wykonawcy przebudowy a sama przebudowa planowana jest na początek przyszłego roku.

Na komisji zwróciliśmy uwagę na konieczność zaprojektowania odbicia od ul. Puławskiej bezpośrednio w kierunku ul. Wojska Polskiego oraz remontu fragmentu ul. Okulickiego od skrzyżowania z ul. Puławską do granicy budowy drogi wojewódzkiej 721. Dzięki temu mielibyśmy wyremontowany cały „węzeł”. Bezpośredni wjazd na ul. Wojska Polskiego odciążyłby centrum miasta. Urzędnicy mają teraz zweryfikować, czy taka możliwość istnieje – należy sprawdzić własności gruntów i ewentualne kolizje z elementami infrastruktury podziemnej.

Mieszkańców i kierowców czekają spore utrudnienia w ruchu, jednak po wykonaniu zapowiadanych remontów i budów nastąpi radykalna poprawa naszego układu komunikacyjnego.

Źródło: Gmina Piaseczno

Podoba ci się:

Komentarzy (12)

  1. Dziwne, że ruszyły prace błyskawicznie jak tylko powstało tam centrum handlowe. Dziwnie wszystko przyśpieszyło.

    • inwestycje napędzają rozwój, takie prawo gospodarki.

      • A powinien napędzać w pierwszej kolejności znaczący wzrost populacji i natężenia ruchu…

  2. A kiedy rondo Energetyczna-Geodetów-Wilanowska? Tutaj jakoś nie są chętni do przyjmowania rozwiązań i omawiania postępu prac. A skrzyżowamie jak było niebezpieczne tak jest dalej.

    • To skrzyżowanie jest ujęte przecież w projekcie budowy całego ciągu geodetów. Projekt widziałem nawet chyba na tym portalu.

    • A po co rondo? Teraz jest dobrze. Gorzej mają wiesniaki którzy skracają sobię drogę. Na lokalny ruch obecne skrzyżowanie jest optymalne.

      • A poza tym wszystko w porządku?

  3. Wszystko pod publikę.

    • nie budują, to źle; budują, też niedobrze….

  4. Po zamknięciu ul. Geodetów na czas remontu do Józefosławia nie da się wjechać ani wyjechać. Promieniście nie ma ani jednej przejezdnej! drogi tylko wyrwy np. na Działkowej, Polnej (dramat), Zimowej, Wilanowskiej i obok Kameralnej przy szkole. Czemu nie można udrażniać komunikacji z głową, w jakiejś logicznej kolejności udostępniać jednych odcinków, które przejmą ruch na nowych remontowanych? Co z chodnikami na Urbanistów, tam piesi walczą o życie a wokół coraz więcej płotów nowych developerów? Czemu dalej trwa afrykańska urbanistyka bez infrastruktury wokół skoro tyle się o tym mówi? Za chwilę wzdłuż Działkowej przybędzie setki mieszkań i domów, gdzie szkoła? Gdzie wspólne miejsca dla ludzi i skwery dla dzieci? To powinno iść równolegle a wręcz wyprzedzać developerkę! Przedszkole na Geodetów otoczone koparami i betoniarami jak w horrorze. „Wyjątkowa lokalizacja, atrakcyjna logistycznie, przy leśnej oazie spokoju”. A w realu syf, kiła i mogiła np. wzdłuż ulic (przy Biedronce), bagno na przeciw Piotra i Pawła, prywatne wysypisko przy torach na Urbanistów. Tam aż się prosi o stację kolejową i łącznik między Piasecznem, Konstancinem i Wawą. Tak, tak kasa, kasa, ale tez trochę wyobraźni i siły w egzekwowaniu prawa, które służy ludziom (miejsca parkingowe) a nie tylko utrudnia życie (mandaty za „złe” parkowanie), ale to przecie łatwa kasa za nic. .

    • Jak to nie ma jak dojechać? Człowieku użyj choćby google mapa jak myślenie masz ograniczone. Poza geodetów masz co najmniej kilka możliwości dojazdu.

  5. Tak, Działkowa, Zimowa, Polna, Spacerowa – szutrowe z wyrwami przejezdne dla traktorów. A Wilanowska i Geodetów zaraz będą zamknięte. Jakieś przykłady (poza chamskim komentarzem) jak wyjechać na Konstancin nie walcząc o życie na Okulickiego i nie rozwalić zawieszenia na pozostałych? Tyle w temacie.