Pragnąc poznać stanowisko mieszkańców w sprawie przygotowanych rozwiązań technicznych dla poprawy bezpieczeństwa na ulicy Kuropatwy w Lesznowoli, Gmina Piaseczno ogłosiła konsultacje społeczne. W ich wyniku powstał nowy wariant uwzględniający uwagi mieszkańców.
W ramach konsultacji społecznych dla przebudowy ulicy Kuropatwy zaprezentowaliśmy 3 warianty koncepcji drogowych i do 4 maja 2022 r. czekaliśmy na uwagi i sugestie zainteresowanych stron.
– Podkreślamy, że szukamy optymalnego rozwiązania, w którym poprawimy bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego przy jednoczesnym minimalizowaniu skutków poszerzenia pasa drogowego – mówi wiceburmistrz Robert Widz. – Przyjęliśmy założenie, że zajęcie fragmentów nieruchomości powinno się odbywać tam, gdzie zagospodarowanie posesji jest jak najmniejsze.
Aktywny udział mieszkańców
Podczas trwających konsultacji społecznych napłynęło do nas 90 wiadomości. Po analizie postulatów mieszkańców trzy samorządy uczestniczące w projektowaniu rozwiązań drogowych – Lesznowola, Piaseczno i Ursynów, zdecydowały o przygotowaniu koncepcji, która jest różna od przedstawionych wariantów, ale jednocześnie najbardziej przybliża nas do realizacji postulatów mieszkańców okolicy ul. Kuropatwy. Poniżej znajdą Państwo rysunek z wybranym rozwiązaniem drogowym a także mapę wykupu gruntów.
– Cieszy nas również fakt, że wiele głosów popiera potrzebę przebudowy drogi i podniesienia bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu – mówi wiceburmistrz Robert Widz.
Postulaty mieszkańców dotyczą następujących aspektów:
bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów na ulicy Kuropatwy – proponowane rozwiązanie zakłada wykonanie chodnika o szerokości 1,5 m oddzielonego od jezdni pasem zieleni oraz wykonanie pasów rowerowych przy jezdni o szerokości 1,5 m. Zapewni to bezpieczeństwo w poruszaniu się zarówno pieszych jak i rowerzystów. Biorąc pod uwagę liczbę zjazdów po obu stronach ulicy, przeniesienie ruchu rowerowego na jezdnię, na wydzielone pasy rowerowe, jest bezpieczniejsze od drogi dla rowerów poszatkowanej zjazdami z ograniczoną widocznością dla wyjeżdżających z posesji kierowców.
Tam gdzie istnieje konieczność przeprowadzenia pieszych na drugą stronę jezdni zaplanowane są chodniki po obu stronach i przejścia dla pieszych. Nie proponujemy ciągów pieszo-rowerowych, jako niebezpiecznych zarówno dla pieszych, jak i rowerzystów. Jedynie w miejscu, w którym ruchu rowerowy przenoszony jest z pasa rowerowego na drogę dla rowerów, tam konieczne jest zastosowanie krótkiego odcinka wspólnej przestrzeni dla pieszych i rowerzystów.
duże natężenie ruchu i wąska jezdnia utrudniają mijanie się samochodów oraz wyjazd z posesji – obecne ponadnormatywne natężenie ruchu wiąże się z remontami innych dróg dojazdowych w okolicy. Remonty te wkrótce się zakończą, co nie zmienia sytuacji: nowa ulica powinna być bezpieczna. Planuje się wprowadzenie ograniczenia prędkości do 30 km/h oraz wprowadzenie fizycznych urządzeń uspokajania ruchu w postaci wyniesionych skrzyżowań i przejść dla pieszych co ułatwi włączanie się do ruchu z przylegających posesji. Proponowane wyniesienia to 2 pary skrzyżowań – ul. Synogarlicy i ul. Sporna oraz ul. Perlicza i ul. Zakręt. Na obu wyniesieniach zaproponowane są przejścia dla pieszych. Ostateczny sposób wyniesienia tych skrzyżowań określi projekt budowlany, gdyż wymaga to jeszcze technicznych uzgodnień. Zaprojektowana jezdnia ma szerokość 6,00 m co pozwoli na bezproblemowe mijanie się samochodów oraz pozwoli na potencjalne uruchomienie transportu publicznego w przyszłości.
wysokie natężenie hałasu – obecne wyniki są na granicy norm – hałas jest w dużej mierze spowodowany istniejącą nawierzchnią, która jest w złym stanie technicznym. Zaprojektowano nawierzchnię bitumiczną wzbogaconą polimerami, która w połączeniu z ograniczeniem prędkości oraz upłynnieniem ruchu spowoduje zmniejszenie hałasu.
sprzeciw wobec wycinki zieleni – projekt zakłada wycinkę drzew jedynie
w niezbędnym zakresie umożliwiającym realizację inwestycji. Należy podkreślić, że wiele z rosnących wzdłuż ulicy drzew zostało obciętych ze względu na przebiegające nad nimi kable energetyczne i teletechniczne. Mając na uwadze fakt, że zieleń miejska stanowi niezwykle wartościowy element krajobrazu, w celu zbilansowania strat związanych z konieczną wycinką, projektuje się nowe nasadzenia i zieleńce. Jednocześnie na spotkaniu mieszkańcy deklarowali chęć wykonania nowych nasadzeń drzew na posesjach prywatnych, aby zminimalizować szerokość pasa drogi publicznej.
problem parkowania samochodów na poboczu, co utrudnia ruch pieszy
i samochodowy – proponujemy zaprojektowanie zatok postojowych w 2 miejscach, co uporządkuje kwestię parkowania a jednocześnie umożliwi parkowanie w pobliżu punktu gastronomicznego.
niesprawiedliwy podział ich działek – zaproponowana koncepcja zakłada przejęcie części działek niezabudowanych bez rozbiórek obiektów budowlanych. Staramy się projektować ulicę w taki sposób, aby linia rozgraniczająca pas drogi była jak najdalej odsunięta od istniejącej zabudowy. Wyjątkowo, na łuku drogi na długości ok. 80 m, ruch rowerzystów odbywać się będzie na zasadach ogólnych przy oznakowaniu poziomym P27. To rozwiązanie zminimalizuje przejęcia fragmentów nieruchomości, gdzie w poprzednich wariantach droga przechodziła w bezpośrednim sąsiedztwie budynków mieszkalnych.
wyeliminowanie samochodów ciężarowych – w Projekcie Stałej Organizacji Ruchu wprowadzono ograniczenie do 3,5 t oraz wprowadzono ograniczenie prędkości do 30 km/h. Zastosowane zostaną również wyniesione skrzyżowania i przejścia dla pieszych.
Zestawienie uwag mieszkańców z odniesieniami projektanta wymaga jeszcze pracy. Opublikujemy je 26 maja br.
Optymalne rozwiązanie
– Dołożyliśmy wszelkich starań, aby jak najwięcej Państwa postulatów zostało spełnionych. Zmniejszyliśmy szerokość pasa drogi zachowując akceptowalny poziom bezpieczeństwa. Niektóre z postulatów nie mogą zostać spełnione, bowiem projekt budowlany musi być zgodny z wymaganiami technicznymi, aby w określonym kształcie stał się przedmiotem postępowania administracyjnego, zakończonego wydaniem pozwolenia na budowę danej drogi – wyjaśnia wiceburmistrz Piaseczna Robert Widz.- Przed nami etap projektowania i uzyskania pozwolenia na budowę. Mamy nadzieję, że 3 samorządy porozumieją się sprawnie w kwestii finansowania budowy drogi i w przyszłym roku dojdzie do realizacji tej kluczowej inwestycji drogowej.
Źródło: Gmina Piaseczno
Więcej:
Piaseczno i Lesznowola porozumiały się w sprawie przebudowy ul. Kuropatwy
Lesznowola planuje budowę wiaduktu nad Puławską
W zeszłym roku policja odnotowała 310 interwencji na terenie Józefosławia i 87 w Julianowie
Ile kosztuje religia w ZSP Józefosław ?
Radna Katarzyna Krzyszkowska-Sut została sołtyską Józefosławia
Szczepienia na koronawirusa w Józefosławiu
Od 9 lat nie mogą stworzyć warunków dla przegubowych autobusów linii 739
Sołtys Józefosławia odpiera zarzuty radnego Widza
Ruch z Działkowej przeniesie się na Cyraneczki i 10 KDL
Piaseczyńska Inkwizycja przeciwko diabelskim inicjacjom w Bibliotece
Ratusz zapowiada wytyczenie buspasa na Puławskiej
Od 2017 roku nie zdołano wybudować zbiorników retencyjnych
Sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu Cyraneczki z Julianowską
Na przebudowę Geodetów zabrakło… 20 mln złotych
Prawie 3,6 mln złotych na Cyraneczki i przedłużenie Kombatantów- 10KDL
Piaseczyńska drogówka kontroluje kierowców przy pomocy drona
W Józefosławiu policja zamiast złodziei złapała nastolatków z … marihuaną
„Najważniejsze, aby osoby odwiedzające Las Kabacki, nie puszczały psów luzem”
PINB uznał ulicę Działkową za samowolę budowlaną
Zakaz wprowadzania psów do parku niezgodny z prawem
Wzmożone patrole policji i ograniczenia na ul. Rekreacyjnej
Od 1 października 2020 zmiana stawki za odbiór odpadów
Radni PiS ostrzegają przed szatańską wizytą w Piasecznie
Józefosław z największą frekwencją – Wybory prezydenckie 2020
Metropolia Warszawa i MSWiA mobilizują (swoich?) wyborców
W budżetach samorządów metropolii warszawskiej ubędzie ponad 1,3 mld zł !!!
Jeszcze w tym roku będzie można dojechać Cyraneczki do Działkowej
Stacja PKP Józefosław ? Kiełbasa wyborcza czy realne szanse ?
Zakaz wyprowadzania psów w Lesie Kabackim
Lasy Miejskie tłumaczą powody wycinki drzew w Lesie Kabackim
Poczekać na projekt umożliwiający wywłaszczenie zrobić tę drogę tak jak powinna wyglądać. Zero kompromisów kosztem Józefosławia.
Misiu laskowy, gdyby to było na terenie Piaseczna to dawno byłoby już zrobione. Ale Piaseczno może co najwyzej tylko kasy dołożyć, bo droga leży na terenie gminy Lesznowola, która „znana jest w świecie” z tego że nic nie robi w temacie dróg!
Chyba żart, ścieżka rowerowa urywa się w połowie drogi, proponuję autorowi projektu zabrać dzieci na przejażdżkę rowerem codziennie swoje dzieci, i pojeździć autem gdzie będą Go blokować rowerzyści. Tak się budowało jakieś 20 lat temu.
‘zmnieszylismy szerokość drogi’ !!!! Ta droga mają jeździć pełnowymiarowe autobusy i się mijać. Jeśli zrobicie tak że nie będzie to możliwe to ludzie wam tego nie darują. Ograniczenie dla pojazdów po izej 3.5 tony. To ciekawe którędy będą jeździły ciężarówki na liczne budowy, o wymarzonym autobusie i smieciarkach które nie będą mogły jeździć ta najgłośniejsza droga w okolicy nie wspomnę. Te ulice trzeba budować z wizją na najbliższe 20 lat a nie myśleć w kategorii poprawy obecnego opłakanego stanu
jako następny temat proponuję poruszyć sprawę bezkarnych właścicieli psów, które to psy często wystawiane ludziom pod okna wyją i ujadają całe dnie. Ku uciesze właścicieli i bezradności służb odpowiedzialnych za jako taki ład.
Tą drogą muszą jeździć autobusy, rowery budowanie czegoś takiego o czym tu piszecie jest kpiną z mieszkańców. Nikt na taka budowę nie powinien dać nawet złotówki. Droga musi być zbudowana dla mieszkańców nie dla nie wiem kogo? firmy która weźmie pieniądze za budowę takiego bubla.
Do wszystkich decydentów planujących pogorszenie standardu kolejnego odcinka Cyraneczki : Dziś (3 czerwca) na skrzyżowaniu Cyraneczki z Osiedlowa kolejny wypadek. Potrącona rowerzystka z dzieckiem. Ranna kobieta odwieziona do szpitala. W pierwotnym projekcie to skrzyżowanie miało być RONDEM a nie jest. Wyjazd z Osiedlowej to igranie ze śmiercią. W części zachodniej skrzyżowania z nieznanych przyczyn zrezygnowano z zatoczki autobusowej (po przekątnej skrzyżowania jest zatoczka). 200 metrów od tego skrzyżowania kończy się ścieżka rowerowa i ruch rowerowy kierowany jest na jezdnię. W tym miejscu nie ma nawet latarni – jest ciemno. A wy proponuje się w kolejnym odcinku kolejne pogorszenie standardu tej najważniejszej w tej miejscowości drogi (zmniejszenie szerokości do 6 metrów i brak ciągłości ścieżki rowerowej). ZASTANÓWCIE SIE JESZCZE RAZ CO ZAMIERZACIE ZROBIC !
Zgadzam się w 100 % !! ZASTANÓWCIE SIE JESZCZE RAZ CO ZAMIERZACIE ZROBIC !
Zgadzam się w 100 % !! ZASTANÓWCIE SIE JESZCZE RAZ CO ZAMIERZACIE ZROBIC !!!!!!
administrator dowalił spam , jak zwykle
Dziś na tym samym skrzyżowaniu stłuczka