Aktualny czas: 28-03-2024, 13:07 Witaj! (LogowanieRejestracja)

 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Co dalej z Puławską Bis ?
Autor Wiadomość
Jozefoslaw24.pl Offline
Administrator
*******

Liczba postów: 183
Dołączył: Dec 2011
Reputacja: 9
Post: #1
Co dalej z Puławską Bis ?
Nie odkładajcie budowy ulicy Puławskiej-bis, wytyczcie choć 6-kilometrowy fragment tej wylotówki z Warszawy do Lesznowoli - lobbują samorządowcy i mieszkańcy tych okolic. Na razie zacznie się malowanie 11-kilometrowego buspasa na Puławskiej z Piaseczna do metra Wilanowska.

Puławska to dziś najbardziej obciążona trasa wylotowa ze stolicy. Według dr. Andrzeja Brzezińskiego z firmy Transeko, który podał wczoraj najnowsze dane o natężeniu ruchu, między Piasecznem a Warszawą przejeżdża dziennie blisko 100 tys. samochodów. To więcej niż w Raszynie i Jankach (72 tys. aut).

Od kilku lat Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad szykowała nową trasę ekspresową S7, tzw. Puławską-bis. Ma mieć niemal 30 km i prowadzić od południowej obwodnicy Warszawy na tyłach Lotniska Chopina do obwodnicy Grójca. Po drodze byłyby węzły w Zamieniu, Lesznowoli, koło Cmentarza Południowego w Antoninowie, w Złotokłosie i na wysokości Tarczyna. Jest już decyzja środowiskowa dla tej trasy (jej ważność upływa w grudniu 2015 r.), trwa też projektowanie. - Było już tak blisko do rozpoczęcia budowy - żałuje Dariusz Brzostek z Inicjatywy "Tak dla S7".

Ekspresówka w polu

Plany drogowców zmieniła bowiem decyzja premiera Donalda Tuska, który jesienią ub.r. zdecydował, że w pierwszej kolejności należy domknąć ekspresową obwodnicę Warszawy. Stanie się to do końca dekady. O terminie budowy odcinka do Grójca rząd ma zdecydować w 2017 r. - Pan premier trochę zdewastował listę inwestycji, choć trzeba przyznać, że obwodnica stolicy jest bardzo ważna - mówi Adrian Furgalski z Zespołu Doradców Gospodarczych "Tor".

Eksperci przekonują, że warto byłoby doprowadzić do powstania choćby pierwszego, 6-kilometrowego kawałka planowanej ekspresówki między południową obwodnicą Warszawy a węzłem Lesznowola. - Koszt tego odcinka, który nie jest aż tak wysoki, bo wynosi ok. 350 mln zł, zwróciłby się w sześć-siedem lat. To bardzo dobry wynik, który świadczy o wysokiej efektywności projektu - podkreśla dr Brzeziński.

Przekonuje, że wytyczenie trasy Puławskiej-bis, z której w 2019 r. korzystałoby 72 tys. kierowców, pozwoliłoby odciążyć obecną ul. Puławską - ruch na niej spadłby o jedną trzecią.

Ten plan ma jednak słaby punkt - proponowany fragment Puławskiej-bis urywałby się w szczerym polu. Do węzła ekspresowej S7 trzeba bowiem dobudować nowym szlakiem drogę wojewódzką nr 721. Ta inwestycja podlega zadłużonemu urzędowi marszałkowskiemu. Jednak Andrzej Olbrysz z urzędu Lesznowoli uważa, że można ją sfinansować z dotacji z nowego budżetu Unii Europejskiej.

12.02.2014 Gazeta pl
12-02-2014 09:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika


Wiadomości w tym wątku
Co dalej z Puławską Bis ? - Jozefoslaw24.pl - 12-02-2014 09:03
viagra youtube - ArnoldCausly - 15-02-2015, 09:40

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości