ul. Julianowska

Trasa rowerowa Puławska – Geodetów – Julianowska i inne

W ramach Projektu „Programowanie Rozwoju Obszaru Metropolitalnego Warszawy – PROM”, w którym to projekcie Gmina Piaseczno jest Partnerem, opracowywana jest „Koncepcja budowy ciągów komunikacyjnych (ścieżek rowerowych, ciągów pieszo-rowerowych) w Gminie Piaseczno”. Wykonawcą opracowania jest firma Vivalo Sp. z o.o.

Opracowanie zakłada stworzenie docelowego systemu tras rowerowych o charakterze komunikacyjnym w Gminie Piaseczno z uwzględnieniem istniejącej infrastruktury oraz planowanych zmian w układzie transportowym gminy. W ramach projektu wykonana zostanie pełna inwentaryzacja istniejącego systemu tras rowerowych oraz zaproponowane zostaną rekomendacje odcinków istotne z punktu widzenia układu transportowego gminy możliwe do współfinansowania z funduszy UE w ramach perspektywy finansowej 2014-2020.

Dokument umożliwi Gminie Piaseczno ubieganie się o środki pomocowe z nowego instrumentu finansowego Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT) w ramach, którego przewidziano na budowę ścieżek rowerowych WOF 63,8 mln EUR.

Instrument ZIT dedykowany jest realizacji zintegrowanych projektów, które przyczyniają się do rozwoju miast wojewódzkich i ich obszarów funkcjonalnych. Warszawski Obszar Funkcjonalny tworzy jedno miasto na prawach powiatu (m.st Warszawa), 14 gmin miejskich, 12 miejsko-wiejskich oraz 13 wiejskich. Administracyjnie gminy te należą do 10 powiatów (legionowskiego, mińskiego, nowodworskiego, otwockiego, wołomińskiego, grodziskiego, piaseczyńskiego, pruszkowskiego, warszawskiego – zachodniego i żyrardowskiego).

Wstępna propozycja budowy ścieżek rowerowych w ramach ZIT zakłada realizację 5 projektów na terenie Gminy Piaseczno, które integrują się z istniejącym i planowanym układem tras rowerowych gmin sąsiednich w tym: Konstancin-Jeziorna, Lesznowola oraz Góra Kalwaria. Koncepcja zakłada budowę tras rowerowych o długości ok. 16 km i szacunkowym koszcie 7,95 mln zł.

Wstępne propozycje projektów:

1. Trasa rowerowa Puławska – Geodetów ( Józefosław ) – Julianowska na odcinku od ul. Puławskiej do ul. Julianowskiej o długości ok. 3,8 km, planowana trasa łączy się z istniejącym układem dróg rowerowych na ul. Julianowskiej.

2. Trasa rowerowa Mleczarska – Energetyczna – Wilanowska na odcinku od ul. Mleczarskiej do końca ul. Wilanowskiej o długości ok. 4,0 km, planowana trasa stanowi połączenie gminy Piaseczno z gminami Lesznowola i Konstancin-Jeziorna.

3. Trasa rowerowa Puławska – Kościuszki – Świętojańska – Al. Kalin długości ok. 3,1 km, planowana trasa łączy się z istniejącym układem dróg rowerowych.

4. Trasa rowerowa Kasprowicza – Reja – Aleja Lipowa na odcinku od ul. Kasprowicza do Alei Lipowej w Gołkowie o długości ok. 2,2 km, planowana trasa umożliwi dojazd do dworca PKP w Piasecznie.

5. Trasa rowerowa Nowinki – Zalesie Górne o długości ok. 2,8 km, planowana trasa umożliwi dojazd do stacji PKP Zalesie Górne oraz połączenie rowerowe z gminą Góra Kalwaria.

Już dziś zachęcamy do przesyłania wniosków, w tym pomysłów i uwag na usprawnienie komunikacji rowerowej w gminie Piaseczno. Uwagi można przekazywać wypełniając specjalnie do tego przygotowany formularz uwag do dnia 10 lipca 2015 r. w następujący sposób:

• drogą elektroniczną, na adres biuro@vivalo.pl;
• bezpośrednio na spotkaniu konsultacyjnym, które przewidziano w połowie lipca br
• bezpośrednio w kancelarii Urzędu Gminy Piaseczno przy ul. Kościuszki 5,

Aktualne koncepcje opracowania będą udostępniane na bieżąco na stronie Urzędu Miasta Piaseczno.

Więcej:

Drogą rowerową z Piaseczna na Ursynów i Mokotów

Ścieżka rowerowa petycja

Ścieżka rowerowa i wypożyczalnia Veturilo

Podoba ci się:

Komentarzy (6)

  1. Puławska – Geodetów – Julianowska?
    Którędy?

    Geodetów jest wąska, ograniczona płotami prywatnych własności, szczególnie w okolicach Multihekkowego Mordoru. Dla rowerzystów Geodetów jest niebezpieczna, już nie raz były tam wypadki. Jest wąska, zakorkowana, a wieczorem gdy korki ustępują jakieś tłuki biją tam rekordy prędkości mimo ograniczeń w wielu miejscach do 40 km/h. Wystarczyłoby postawić tam wieczorami patrol a codziennie można by zabierać prawa jazdy w ilości co najmniej kilkudziesięciu. Potencjalna ścieżka rowerowa powinna omijać drogę którymi jeżdżą auta.

    Ile trwa okres od „opracowania koncepcji” do wykonania w Józefosławiu?

    • Budynek Multiheku wchodzi na gminą działkę przy ul. Geodetów…
      Można? Można!

      • Przy budynku Trio Development też jest raczej za wąsko, żeby tam zmieścić ścieżkę rowerową i chodnik…

  2. Tak. Mam nadzieje ze nie będzie przystanków na ścieżkach rowerowych ani nagłej potrzeby przemieszczenia się na drugą stronę. Logika ruchu pieszo rowerowego na ul. Julianowskiej w okolicach Wenus jest conajmniej dziwna. Raczej jej brak….

    • nie przesadzaj ,jest ok,Polacy jak zwykle niezadowoleni ,bo nie ma ,a jak jest to milion problemów ,jak jest więcej jak jedna osoba to wiadomo że wszystkim nie dogodzisz

      swoją drogą ,no właśnie ,jest droga rowerowa ,to ta z czerwonej kostki dla tych co nie wiedzą ,kilka razy dziennie jadę Julianowską i zawsze trafiają się rowerzyści na ulicy ,a jak ostatnio dwóch jechało obok siebie i zatrąbiłem to jeszcze pretensje mieli

  3. Dlaczego nikt nie pomyśli o najważniejszym szlaku z przystanku Mysiadło do Poleczki i włączeniu Piaseczna i Józefosławia do systemu roweru miejskiego Veturilo? To jest przecież kluczowa sprawa. Latem można uniknąć korków i dojechać do Poleczki lub np. Lasem Kabackim na Ursynów do metra…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*