Jozefoslaw24.pl

Burmistrz Piaseczna zabiega w PKP o stację przy Julianowskiej!

Wywiad z Burmistrzem Miasta i Gminy Piaseczno Zdzisławem Lisem w sprawie pomysłów na wykorzystanie linii siekierkowskiej do celów komunikacyjnych.


– Panie Burmistrzu już kilkanaście lat temu mówiło się o koncepcji wykorzystania linii siekierkowskiej do celów komunikacyjnych, temat jednak gdzieś zanikł.

– Gmina Piaseczno od początku jest zwolennikiem uruchomienia połączenia kolejowego z wykorzystaniem istniejącej infrastruktury do Siekierek, niestety projekt nie doszedł do realizacji. Tym bardziej cieszy mnie, że w ostatnim czasie Pan Starosta wykazał inicjatywę i wspólnie z burmistrzem Konstancina-Jeziorny oraz wójt Lesznowoli postanowiliśmy temat reaktywować i przygotowaliśmy rodzaj listu intencyjnego, który przekazaliśmy Prezesowi Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

– Czy koleje też są równie entuzjastycznie nastawione do tego tematu i można liczyć na współpracę w tej sprawie?

– Mamy sygnały, że obecnie jest duże zrozumienie dla tej idei ze strony PKP PLK, stąd nasza wspólna deklaracja, w której oferujemy wszelką pomoc i współdziałanie w realizacji takiej inwestycji, a zwłaszcza w zakresie aktualizacji dokumentów i uzgodnień niezbędnych do uruchomienia procesu inwestycyjnego.

– Co konkretnego mogą zaoferować gminy? Taka inwestycja jest z pewnością kosztowna i skomplikowana?

– Tak jak mówiłem, nigdy nie odpuściliśmy tego tematu, dlatego uwzględnialiśmy ten pomysł we wszystkich dokumentach strategicznych, m.in. w Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego oraz konkretnych planach miejscowych, w których zabezpieczyliśmy miejsce pod przystanki kolejowe oraz potrzebną infrastrukturę jak chociażby Parkingi P&R.

– Gdzie takie przystanki i parkingi miałyby być zlokalizowane?

– Na terenie naszej gminy przewidzieliśmy przystanki przy ul. Mleczarskiej, planowanej ulicy Elektronicznej oraz Julianowskiej. Deklarujemy też udział finansowy w realizacji infrastruktury towarzyszącej czy organizacji systemu linii dowozowych do przystanków kolejowych.


style="display:block; text-align:center;"
data-ad-layout="in-article"
data-ad-format="fluid"
data-ad-client="ca-pub-9388782753130193"
data-ad-slot="2655062740">

– Czy taka inwestycja ma rzeczywiście sens? Nie łatwiej i prościej byłoby uruchomić linie tramwajową wzdłuż ulicy Puławskiej?

– W przypadku linii Siekierkowskiej mamy gotową i przejezdną trasę. W 2010 roku był nawet zorganizowany pokazowy przejazd osobowy, który udowodnił, że technicznie jest to możliwe, a czas przejazdu z Nowej Iwicznej do Centrum Konstancina wynosił 12 minut. W drugą stronę linia łączyć może się z główną trasą kolejową w kierunku Okęcia. Tym samy dalibyśmy mieszkańcom północnego Piaseczna i Józefosławia alternatywne połączenie ze stolicą oraz z sąsiednimi gminami.

– Jakie są więc kolejne kroki w tej sprawie?

– Poprosiliśmy Prezesa PKP PLK Ireneusza Merchela o spotkanie, chcielibyśmy aby odbyło się ono jeszcze w czerwcu, przed wakacjami. Wtedy będziemy mogli porozmawiać o szczegółach i wytyczyć jakieś ramy współpracy.

Źródło: Gmina Piaseczno


style="display:block"
data-ad-format="fluid"
data-ad-layout-key="-c4-1+1n-4h+2f"
data-ad-client="ca-pub-9388782753130193"
data-ad-slot="3379566028">

Podoba ci się:

Komentarzy (18)

  1. Temat jak stary kotlet, nty raz odgrzewany bo zbliżają się wybory a wrzuty są dla wyborców z krótką pamięcią, dla stwarzania pozorów działania niby w trosce o nas, przejmowane innym, którzy coś robili wcześniej. Nikt tego nie weryfikuje a co mnie smuci nawet chwali! Warto więc wspomnieć o pionierach tego pomysłu, min o naszym sołtysie Jan Adam Dąbek. Link do artykułu sponad 8 lat: http://wawkom.waw.pl/forum/viewtopic.php?f=35&t=7145

  2. More figures local this fallout

  3. To nie jest linia kolejowa.

    Tylko prywatna bocznica kolejowa,
    należąca do PGNiG (właściciel EC Siekierki).

    Co ma PLK do tej bocznicy?

    • Jakoś przed poprzednimi wyborami, zarządca tej bocznicy
      odpowiedział że nie widzi możliwości dla ruchu pasażerskiego
      bez dobudowania drugiego toru.

  4. Deja vu przed kolejnymi wyborami? To już co najmniej trzeci taki raz.
    A tak na marginesie, skoro na wschód linia idzie na Siekierki – to może warto by pomyśleć o umiejscowieniu tam przystanku końcowego i o przeniesieniu pętli ZTM z Sadyby w to miejsce. Jakby się udało – to byłoby świetne połączenie…. Ale, żeby nie wyszło, że mamy do czynienia z kolejną kiełbasą wyborczą: najpierw czyny, potem pochwały. Od samego zrozumienia tematu nic się jeszcze nie zmieni.

  5. 5 pytanie pokazuje podejście urzędników UMiG do nas. Po co kolejka w buraki, jak lepiej tramwaj do centrum Piaseczna! Co tam potrzeby jakiś mieszkancow z pobocza od Puławskiej, jeśli nie skozystają ci z Centrum. A poza tym, jeśli by pociąg ruszył, to może będzie mniej samochodów od strony K-J

    • Równie dobrze mogliby zapytać o teleporter albo wehikuł czasu do Piaseczna.

      Warszawa nie chce wydać 20 mln na buspas,
      a miałaby wydać 300 mln na tramwaj?

  6. Do przodu !

  7. do tyłu !

  8. Czy policja/straż miejska na poważnie weźmie się za „leasingowców” parkujących na chodniku w okolicy restauracji na ul. Wilanowskiej????

    • A dlaczego
      tylko za „leasingowców”
      i
      tylko w okolicy restauracji
      i
      tylko na ul. Wilanowskiej?

  9. To jest bardzo ciekawe że wystarczy trochę pogrozić
    utworzeniem metropolii (czyli likwidacją powiatu) żeby
    ten zaczął zajmować się takimi dziwnymi sprawami jak
    transport publiczny.

    A przecież każdy mieszkaniec Piaseczna wie że metropolia to samo zło.

    Na ten przykład, jak taki dyrektor dróg miejskich w Warszawie,
    mógłby szykować zwężenie i uspokojenie Puławskiej, gdyby jego szefa
    współwybierali mieszkańcy Piaseczna?

    • Als a co ma uspokojenie ruchu na Puławskiej do tego projektu? Czy źle że ktoś chce znowu rozmawiać o dobrym rozwiązaniu i to teraz kiedy kończy się remont linii radomskiej i zaraz ma pojawić się nowy rozklad SKM?
      Jeśli ten odcinek byłby od Konstancina do N.Iwiczna jako 20 minutowe wahadło, to jest to projekt wręcz idealny. Bo masz SKM kursującą co 20 minut, może częściej (bo będzie 2 przewoźników – SKM+KM) i masz realną alternatywę dla samochodu. Podniesienie prędkości na linii radomskiej skróci czas przejazdu pociągów z 25-30 minut do 12-16 w zależności od rodzaju pociągu. Na N.Iwicznej zatrzymuje się pirzyśpieszony, który np. na Służewiec dawniej jechał 11 minut. Masz taki czas samochodem? Nawet skuter jedzie dłużej i spala syf w korku. Przy tej linii rodzi się pomysł wielkiego parkuj i jedź np. w okolicy Fashon House, dla Góry, Warki i miejscowości za Piasecznem. Zobacz ile aut z Łosia, Prażmowa parkuje na stacji Zalesie Górne lub Piaseczno skąd rusza przyśpieszony pociąg. Więcej otwartości na stare projekty. Ja nadal trzymam kciuki za Burmistrza i Wójta Gminy Lesznowola by wsparli inicjatywą BUSPAS na Puławskiej, wzmocnienie pobocza, bo to koszt tylko 20 mln zł a dzięki temu moglibyśmy puścić autobusy co 2-3 minuty jako TRAMBUS. Póścilibyśmy wówczas jeden szybki, tj. zabiera pasażerów z ostatniego przystanku na Geodetów i pierwszy przystanek przy Płaskowickiej, może przy Ludwinowskiej przy szpitalu. A dalej Poleczki, Rzymowskiego, Wałbrzyska i Wilanowska i przejazd takie autobusu spada do 20 minut!!!! nie masz szybszego transportu niż BUSPAS i trambus na nim. Wówczas wszystkie linie poruszałyby się tylko wschód – zachód od Lesznowoli po Chynów i obrzeża konstancina, co 10-15 minut by dowieźć ludzi do Trambusa. A taka linia kolejowa jak wyżej, idealn!!! rozwiazanie do podwożenia ludzi do kolejki / buspasa i masz 2 niezależne transporty osiowe do transportu z naszej całej gminy. Nie zamykajmy się na każde rozwiązanie. Niech powstanie ja jestem bardzo za taką inwestycją.

      • Małe sprostowanie.

        SKM w Piasecznie pojawi się za 4-8 lat.
        Nie wcześniej niż po przebudowie Dworca Zachodniego.

        A jak się pojawi, to nie częściej niż co 30 minut.
        Bo więcej pociągów na 2 torach linii radomskiej się nie wciśnie.

        Otwock, Pruszków, Wołomin mają lub (po remontach) będą miały więcej torów,
        z myślą o kolei podmiejskiej.

        • Inne wieści krążyły kilka miesięcy temu, po renowacji linii kolejowej do Zalesia, miały SKMi dobijać, tam ew. rozjazd kolejowy przed Piasecznem umożliwiłby zawracanie. Poza tym już Piechociński 8 lat temu mówił że nie wszystkie pociągi muszą wjeżdżać w linię średnicową i gro pociągów może kończyć bieg Warszawa Zachód, a tam? co 3-4 minuty masz pociągi jadące w kierunku zachodniej. SKM dołoży 2 swoje pociągi, KM miało 3 przed remontem. 8.09, 8.27, 8.43 i na upartego 9.03, więc było ich trochę, teraz jest jeden na godzinę. a jak dołożysz SKM co 30 minut (myślę że w szczycie będzie więcej to mmasz min. 4 pociągi na godzinę.
          Oprócz tego projektu poświęciłbym na miejscu Burmistrza wszystkie siły na remont pobocza na Puławskiej i wyznaczenie 4 pasa tylko dla autobusów i skuterów. Bo nas w tej gminie po zapędach developerów będzie tylko więcej. I przyda się każde „bezkolizyjne” rozwiazanie alternatywne do samochodów. Panie Burmistrzu, szanowni Radni, gminy Piaseczno, wesprzyjcie i przywróćcie na wokandę pomysł BUSPASA 4 pasa na Puławskiej i Trambusa na tym wygospodarowanym zniszczonym poboczu. To mikroprojekt w porównaniu z Linią Siekierkowską.

          • 4 pasa nie będzie.

            Warszawa tak projektuje ścieżkę rowerową,
            żeby w przyszłości nie można było tego pasa zrobić:

            „Dobudowanie pasa ruchu, to jak mówią aktywiści, koszt kilkudziesięciu milionów złotych. Wiadomo jednak, że taka budowa na Puławskiej jest już niemożliwa. – Dlatego, że tam będzie powstawała droga rowerowa – tłumaczy Konrad Marczyński – więc jedynym rozwiązaniem, tak naprawdę najlepszym, jest to, żeby tam wymalować buspasy za pomocą kubła i farby”

  10. To obtain an essay is really an increasing tendency in these modern times | Is not it considerably better to accomplish it when using the guide for the most effective essays for sale service | Learn about how it is really completed.

    http://yoamazing.com/2016/11/14/understand-the-way-to-write-essays-and-what-will/

  11. Swego czasu burmistrz obiecywał wraz zdm wydzielenie 4 pasa na Pulawskiej. Obiecanki cacanki