Fot. Koleje Mazowieckie

Co dalej ze wspólnym biletem ?

W związku z licznie wyrażanymi przez mieszkańców obawami i krążącymi, często nieprecyzyjnymi, informacjami dotyczącymi dalszej realizacji połączeń kolejowych na linii Piaseczno – Warszawa chciałbym wyjaśnić aktualną sytuację dotyczącą wspólnego biletu.

Porozumienie zawarte w 2010 roku pomiędzy Warszawskim Zarządem Transportu Miejskiego a Gminą Piaseczno umożliwia mieszkańcom korzystanie z połączeń kolejowych i autobusowych: „700”, N83, „L” w obszarze drugiej strefy przy pomocy karty miejskiej. Gmina Piaseczno dofinansowuje ZTM kwotą kilku milionów zł.

W dniu 20 grudnia 2012 roku ZTM zerwał w/w Porozumienie w zakresie dotyczącym realizacji połączeń kolejowych na linii Piaseczno – Warszawa w ramach wspólnego biletu. Porozumienie wygasa 31 marca 2013 r. i w konsekwencji zaistniało zagrożenie, że od 1 kwietnia br. zniknie możliwość korzystania z usług Kolei Mazowieckich przy pomocy karty miejskiej.

Nie jest więc prawdą jakoby to Gmina Piaseczno wycofała się z finansowania wspólnego biletu w zakresie dotyczącym przejazdów kolejowych. Przeciwnie, zdając sobie sprawę jak ważną i żywotną kwestią jest dla naszych mieszkańców możliwość korzystania
z dobrodziejstwa wspólnego biletu, jego zachowanie uznajemy za priorytet a czas, jaki nam pozostał, wykorzystujemy do konkretnych działań.

Jeszcze w styczniu zaprosiliśmy przedstawicieli ZTM, województwa mazowieckiego oraz KM do rozmów mających na celu utrzymanie dla mieszkańców połączenia kolejowego realizowanego w ramach wspólnego biletu.

Jednak już teraz mogę Państwa zapewnić, że wstępne rozmowy z przewoźnikiem KM oraz ZTM budzą optymizm. Dziś ryzyko utraty zintegrowanej taryfy dla mieszkańców Piaseczna w ramach aglomeracji warszawskiej jest niewielkie. 6 lutego ZTM poinformował Gminę, że w ciągu kilku dni przekaże projekt nowych warunków kontynuacji wspólnego biletu, które miałyby obowiązywać od 1 kwietnia. Wówczas poznamy i przeanalizujemy finansowe oczekiwania i warunki ZTM. Jednocześnie pragnę uspokoić mieszkańców i zapewnić, że jestem zdeterminowany do podjęcia wszelkich niezbędnych kroków, mających na celu utrzymanie wspólnego biletu na linii kolejowej. Mam nadzieję, że już niedługo będę mógł przekazać Państwu dalsze, pozytywne informacje.

Z wyrazami szacunku
Burmistrz Miasta i Gminy Piaseczno
Zdzisław Lis

NAKŁADY PONOSZONE PRZEZ GMINĘ NA KOMUNIKACJĘ ZBIOROWĄ W RAMACH WSPÓLNEGO BILETU

W ciągu ostatnich trzech lat Gmina Piaseczno wydała na wspólny bilet ponad 18,5 mln zł. Tylko w tym roku wydatki na utrzymanie wspólnego biletu oraz linii dowozowych zaplanowano na poziomie prawie 7,2 mln zł.

Gmina Piaseczno dopłaca do:
Koleji Mazowieckich – 1 497 708 zł
autobusów 707, 709, 710, 724, 727, 728, 739, i N83 – 4 025 688 zł
linii lokalnych L-1, L-2, L-3, L-5, L-13 – 1 644 444 zł
Razem: 7167 840 zł

W porównaniu z rokiem 2010, wydatki na utrzymanie wspólnego biletu wzrosły ponad dwukrotnie:
2010 r. – 3 337 676 zł
2011 r. – 5 092 584 zł
2012 r. – 6 423 644 zł
2013 r. – 7 167 840 zł

Więcej na ten temat :

Spotkanie w sprawie przyszłości wspólnego biletu

Zmiany w liniach dowozowych

Koleje Mazowieckie Piaseczno Rozkład Cennik


Podoba ci się:

Komentarzy (1)

  1. Mnie babka w Zetemie dziś powiedziała, że kolej nie chce podpisać z nimi umowy. Co to za bujda z tym siadaniem do rozmów ? Jakich ? O czym ?