Ursynów

Burmistrz Ursynowa nie chce skrótu dla mieszkańców Konstancina i klientów Galerii Kabaty

Przedstawiamy oświadczenie Burmistrza Dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy z 26.06 b.r. w sprawie połączenia drogowego Ursynowa z Wilanowem :

Za zdumieniem przyjęliśmy decyzję Prezydent m.st. Warszawy Hanny Gronkiewicz-Waltz w sprawie przeznaczenia 49,3 mln zł w Wieloletniej Prognozie Finansowej m.st, Warszawy na budowę ul. Nowokabackiej na Wilanowie w celu połączenia drogowego dwóch dzielnic: Ursynowa i Wilanowa. Nasze zdumienie jest tym większe, że odbyło się to bez żadnej konsultacji z mieszkańcami Ursynowa, jak również z Radą i Zarządem Dzielnicy Ursynów.

Zarząd Dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy nie zgadza się z tą decyzją, której negatywne efekty najbardziej odczują mieszkańcy Kabat i Natolina. Nowa ulica nie będzie łącznikiem dwóch dzielnic, ale zupełnie nową drogą wprowadzającą ruch samochodowy do Warszawy poprzez Kabaty. Jej realizacja doprowadzi do tego, że prestiżowe i spokojne osiedla na Kabatach staną się miejscem tranzytu tysięcy samochodów jadących z Konstancina do centrum Warszawy oraz dojeżdżających do przyszłej Galerii Kabaty, choć być może właśnie to ostatnie był głównym celem decyzji Prezydent m.st. Warszawy. Drastycznie pogłębią się też istniejące już dziś problemy z parkowaniem w okolicy, w której przy stacjach metra Kabaty i Natolin nie ma i nie planuje się w przyszłości parkingów Parkuj i Jedź.

Zwracam też uwagę, że wprowadzona do WPF kwota 49,3 mln zł na budowę po stronie Wilanowa ul. Nowokabackiej jest niewystarczająca do zbudowania połączenia drogowego Ursynowa i Wilanowa. W WPF nie przewidziano żadnych środków na budowę ul. Rosnowskiego (czyli przedłużenia po stronie Ursynowa ul. Nowokabackiej), a także niezbędną rozbudowę istniejącego układu drogowego (ul. Rosła, skrzyżowanie z ul. Wąwozową). W tym celu potrzebne będą dodatkowo co najmniej 23 mln zł.

Przypominam, że od początku kadencji obecne władze Dzielnicy Ursynów konsekwentnie apelują o budowę połączenia drogowego Ursynowa i Wilanowa poprzez przedłużenie ul. Ciszewskiego. Jest to rozwiązanie najbardziej korzystne dla mieszkańców obu dzielnic oraz możliwe do zrealizowania w najkrótszym czasie. Za takim rozwiązaniem jednogłośnie opowiedziała się Rada Dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy w swoim stanowisku z 9 grudnia 2013 r.

Z nieznanych powodów Prezydent m.st. Warszawy zadecydowała, że w pierwszej kolejności ma powstać rozwiązanie najmniej korzystne dla mieszkańców. Odbieram to jako kolejne działanie władz Warszawy na szkodę mieszkańców Dzielnicy, a w tym wypadku przede wszystkim na szkodę mieszkańców Kabat i Natolina. To oni w największym stopniu odczują negatywne efekty drastycznego zwiększenia ruchu samochodowego w tej części dzielnicy.

Informuję, że Dzielnica Ursynów nie zamierza realizować połączenia z Wilanowem budując ul. Rosnowskiego do czasu wybudowania połączenia obu dzielnic w śladzie ul. Ciszewskiego lub przedłużenia ul. Płaskowickiej. Oczekuję, że na kolejnej sesji Rady m.st. Warszawy pieniądze przeznaczone na budowę ul. Nowokabackiej zostaną przeniesione na budowę przedłużenia ul. Ciszewskiego. Jeśli tak się nie stanie, to takie przesunięcie na pewno nastąpi po wyborach samorządowych.

Piotr Guział
Burmistrz Dzielnicy Ursynów m.st. Warszaw

Podoba ci się:

Komentarzy (3)

  1. „Prestiżowy Ursynów”. Jasne, Ursynów chce ciągnąć kasę, ale nie chce żadnych obciążeń. Bez żenady zabiera się kasę na Puławską-bis (wylot S7 z Warszawy) by zrobić ultra-prestiżowy tunel samochodowy (pod meterem) na obowodnicę przez Ursynów, by pewnie by wartość nieruchomości paru decydentów nie spadła. Robi się dobrze kosztem wszystkich terenów leżących na połudne Ursynowa, a de facto kosztem wszystkich miast leżących przy S7, od Trójmiasta do Zakopanego.

    A teraz próba odkorkowania południowych podwarszawskich dzielnic napotyka na opór burmistrza Ursynowa.

    Brać od innych to chętnie, dać coś od siebie – nie ma mowy.

  2. No i ma racje, chca wybudowac uliczke która beda jezdzily tlumy skrótowiczów, podobnie dzieje sie z geodetó o 16 kiedy poBowie kierowców nie chce sie jechac okulickiego.
    Powinna powsta droga z prawdziwego zdazenia a nie prowizoryczny skrót który bedzie wiecznie zakorkowany i da w kosc okolicznym mieszkancom

  3. Fantastic blog! Do you have any suggestions for aspiring writers? I’m hoping to start my own website soon but I’m a little lost on everything. Would you recommend starting with a free platform like WordPress or go for a paid option? There are so many choices out there that I’m totally confused .. Any tips? Thanks!
    canada goose lance mackey jacket http://www.poetryinnature.com/nature/canada-goose-online/kdq98canada-goose-lance-mackey-jacket06ff.html