Gimnazjum w Józefosławiu bierze udział w projekcie Comenius

W połowie kwietnia szkoła gościła 60 uczniów i nauczycieli z partnerskich szkół z Niemiec, Holandii, Rumunii i Bułgarii, które wspólnie, w okresie od 1 września 2012 r. do 31 sierpnia 2014 r. realizują projekt p.t. „School of the Future”.

W trakcie trwania projektu uczniowie klas I i II gimnazjum pracują nad zadaniami: szukania sposobów na bardziej efektywna naukę, zastosowania nowych technologii w procesie uczenia się, organizacja klasy i lekcji, uczenie różnorodnych grup językowych, porównywania tradycyjnych i innowacyjnych metod nauczania.

Jesienią 2012 roku 7 uczniów z Józefosławia wraz z nauczycielami wyjechało do szkoły w Holandii, która jest koordynatorem projektu. Kolejne spotkanie odbyło się w Zespole Szkół Publicznych w Józefosławiu w dnaich 15-19 kwietnia. Goście w towarzystwie uczniów i nauczycieli z naszej szkoły zwiedzili wiele ciekawych miejsc w Warszawie. Natomiast podczas warsztatów odbywających się w szkole uczniowie zaprezentowali rezultaty pracy nad projektem, wybrali logo projektu i stworzyli prezentacje podsumowujące spotkanie w Polsce. 18 kwietnia goście wzięli udział w Dniu Języków Obcych, corocznej imprezie organizowanej w szkole. Jesienią 2013 planowany jest kolejny wyjazd do Niemiec, a wiosną 2014 do Bułgarii.

Comenius jest jednym z czterech programów sektorowych Programu „Uczenie się przez całe życie”, który wspiera finansowo i merytorycznie partnerską współpracę europejskich placówek edukacyjnych polegającą na wspólnej realizacji projektu. Jednym z celów Comeniusa jest rozwijanie wśród młodzieży i kadry nauczycielskiej wiedzy o różnorodności kultur i języków europejskich oraz zrozumienia jej wartości. Szkoła w Józefosławiu na realizację dwuletniego projektu otrzymała 20 tys. euro dofinansowania ze środków europejskich.

Więcej informacji znajduje się na stronie Szkoła Józefosław

źródło: Biuro Promocji Gminy Piaseczno


Podoba ci się:

Komentarzy (3)

  1. Ciekawe czy mili goście podziwiali również obskurne budy handlowe sąsiadujące ze szkołą. Moim zdaniem w ramach zrozumienia polskiej/piaseczyńskiej rzeczywistości uczniowie z europejskich szkół mogliby popracować nad znalezieniem ostatecznego rozwiązania kwestii tych bud stojących na terenie należącym do naszego starosty/sołtysa, gdyż nasz samorząd i nasze lokalne władze nie są w stanie nie tylko zlikwidować tego interesu, który według części rodziców i radnych stwarza zagrożenie, ale również nie są w stanie jednoznacznie stwierdzić czy w tym przybytku pod szkołą sprzedawany jest/był alkohol.