Ścieżki  rowerowe

Budowa Zintegrowanej Sieci Tras Rowerowych na terenie gmin: Konstancin-Jeziorna, Góra Kalwaria, Piaseczno

Gmina Piaseczno w partnerstwie z dwiema sąsiednimi gminami, aplikowała o dofinansowanie na ścieżki rowerowe z funduszy europejskich w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych, uwzględnionych w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Mazowieckiego 2014-2020, Działanie 4.3. Redukcja emisji zanieczyszczeń.

Projekt „Budowa Zintegrowanej Sieci Tras Rowerowych na terenie gmin: Konstancin-Jeziorna, Góra Kalwaria, Piaseczno” został pozytywnie oceniony i znalazł się na 5 miejscu na liście projektów wybranych do dofinansowania.

Projekt zakłada stworzenie spójnego układu sieci infrastruktury rowerowej na terenie trzech gmin poprzez wyznaczenie 16 tras rowerowych o łącznej długości ok. 86,78 km. W ramach nowoprojektowanych dróg, wybudowanych zostanie 17,539 km tras, pozostałe zostaną oznakowane w ciągu istniejących jezdni. Wybudowana zostanie podstawowa infrastruktura towarzysząca, m.in. stojaki na rowery, stacje naprawcze. Celem projektu jest przesunięcie międzygałęziowego ruchu odbywanego za pomocą motoryzacji indywidualnej na rzecz ruchu niezmotoryzowanego i komunikacji zbiorowej.

Trasy rowerowe zostały zlokalizowane w ciągu dróg krajowych, wojewódzkich, powiatowych i gminnych.

Lider projektu: Gmina Piaseczno, wartość dofinansowania – 10 506 161,30 zł

Źródło: Gmina Piaseczno

Więcej na temat ścieżek rowerowych:

Dlaczego nie można było zrobić trasy rowerowej po której nie trzeba byłoby poruszać się slalomem między pieszymi? – Urząd odpowiada

Trasa rowerowa Puławska – Geodetów – Julianowska i inne

Drogą rowerową z Piaseczna na Ursynów i Mokotów

Ścieżka rowerowa petycja

Ścieżka rowerowa i wypożyczalnia Veturilo

Wiata non grata ?

Ścieżka wąskorowerowa

Trasa rowerowa Puławska-Geodetów-Julianowska

Tak wygląda logiczna lokalizacja przystanku przy ścieżce rowerowej

Kolejny bubel w Józefosławiu

Nie będzie buspasa na Puławskiej. Będzie ścieżka rowerowa…

Podoba ci się:

Komentarzy (7)

  1. Urzędasy z gminy Piaseczno jak zwykle się wysiliły.

    Zaprojektowały koncepcje do analizy projektowanego oznakowania.

    Celem tego nowego oznakowania jest (cytuje):

    „przesunięcie międzygałęziowego ruchu odbywanego za pomocą motoryzacji indywidualnej na rzecz ruchu niezmotoryzowanego i komunikacji zbiorowej”

    A tymczasem SKM, bus pasa, parkingów przy stacjach itp. ja nie ma,
    tak nie będzie.
    Nawet w planach do koncepcji do projektu do analizy.

    Piaseczyńskie urzędasy już nawet się nie kryją, że robią sobie z ludzi jaja.

    • Jest tyle pieniędzy do wzięcia z Unii na ścieżki, chodniki, parkingi
      bus pasy itp.

      Ale w Józefosławiu już wszystko jest i nic nie potrzeba,
      może oprócz 4-5 nowych tabliczek, które wytłumaczą że wszystko jest.

      Poprostu, qrwa żal.

    • Jeżeli jesteście tak bogaci i wszystko już jest,
      to z moich podatków nie zobaczycie więcej ani złotówki.

      A w następnych wyborach nie zagłosuję już na nic co ma w nazwie
      sylabę „po”.

  2. Wesołych Świąt!

  3. Faktycznie kpina jakaś, różowa linia to projektowane oznakowanie ….
    Urzędnicy powinni odpowiadać tez za brak zagospodarowania i skorzystania z możiwości dofinansowania na rozwój gminy.

  4. Coś czuję że ma być wymalowania pasa rowerowgo na jezdni – zablokowanie ruchu samochodowego.
    Już na ursynowie dobrało sie takie towarzystwo co zwęża ulice projektowane dziesiątli lat temu przez Twórców ursynowa, zawężają dwupasmowe jezdnie i robią ściezki.
    A niech sobie ludzie stoją w korkach

  5. Drodzy, dokładnie tak. To żaden wielki projekt i żaden wielki sukces. Przewiduje on przede wszystkim OZNAKOWANIE i w żaden znaczący sposób nie wpłynie na usprawnienie, polepszenie bezpieczeństwa czy unowocześnienie Za 10,5 mln zł (do kwota dofinansowania) powstanie tylko 17,6 km dróg rowerowych rozumianych w przepisach prawa o ruchu drogowym jako „(…) oddzielona od innych dróg lub jezdni tej samej drogi konstrukcyjnie lub za pomocą urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego;”.

    Niestety nie udało mi się dotrzeć do pełnego projektu. Zastanawiam się również w jaki sposób ten projekt wpisuje się w realizację II etapu (2017-2018) Programu Rozwoju Tras Rowerowych Warszawy do 2020, gdzie ul. Puławska od ul. ma zyskać drogę rowerową (od Domaniewskiej-Doliny Służewieckiej i od Rybitwy do Kuropatwy).