Odpowiedź ZTM w sprawie poprawy jakości podróżowania linią 739:
Zastosowanie przegubowych autobusów na linii 739 jest niemożliwe.
Manewr takim pojazdem na skrzyżowaniu Kameralna x Wilanowska powodowałby zajęcie 90 % powierzchni tego skrzyżowania z drastycznym przekroczeniem linii segregacyjnych.
Próba zawrócenia takim pojazdem na pętli w ul. Julianowskiej prawdopodobnie by się w ogóle nie powiodła.
Gmina wystąpiła zatem do ZTM z prośbą o rozważenie zagęszczenia kursów linii 739 w godzinach szczytowych.
O zajętym stanowisku przez ZTM poinformujemy w oddzielnej korespondencji.
Bogdan Krawczyk
Wydział Infrastruktury i Transportu Publicznego
Więcej :
Burmistrz dziękując za tańsze bilety ZTM, przypomniał o potrzebie udrożnienia Puławskiej
Lokalna linia L39 – PKP Jeziorki – Józefosław – Piaseczno – rozkład jazdy
Pasażerowie drugiej kate… strefy – problemy z linią 739
Więcej kursów 739 i lokalna linia L39 od 1 marca ?
Nowa linia autobusowa w Józefosławiu ?
Przegubowy 739 jednorazowym przypadkiem
Ciąg dalszy konsultacji z ZTM – oświadczenie gminy Piaseczno
Apel do Burmistrza w sprawie 739 ! Wyraźcie swoje zdanie w ankiecie -11.02.2012
Stanowisko Rady Rodziców ZSP Józefosław w sprawie 739 -15.02.2012
Konsultacje społeczne na temat komunikacji zbiorowej w Józefosławiu i Julianowie -20.02.2012
Opinia komendanta Straży Miejskiej w sprawie transportu publicznego w Józefosławiu i Julianowie- 20.03.2012
Poprawa jakości oraz dostępności transportu publicznego na terenie Józefosławia i Julianowa – 25.02.2015
Nowa linia lokalna w Józefosławiu – Cmentarz – Szkoła … już w marcu ? 1.03.2015
Od 16 marca nowa linia autobusowa w Józefosławiu – 11.03.2015
Nowa linia jest stara. Tą właściwą pojedziemy najpóźniej w przyszłym roku – 16.03.2015
Rzecznik Głównego Inspektoratu Drogowego głośno myśli o linii tramwajowej Warszawa – Piaseczno
Najwyższa pora. Ludzie jeżdżą jak śledzie. A przypomnę, że za kwartalny bilet trzeba zabulić prawie 5 stów. Jak dla mnie grube przegięcie. A podróż w warunkach jak w krajach trzeciego świata.
bo tu jest za dużo inwestycji budowlanych – trzeba to jasno powiedzieć po raz 19-ty
co z metrem? miało być ze stacja przy szkole?
Przecież jest…już od 10 lat
Częstsze kursy linii 739 to podstawowy warunek, nie muszą być przegubowce.
Poza tym wyjazd-przyjazd Geodetów- Puławska do Józefosławia to dopiero
koszmar. Co z nowym połączeniem z Puławską, omijającym Geodetów?
Przydałaby się też nowa linia łącząca nasze wsie ze stacją metra Kabaty,
sporo dzieci dojeżdża do ursynowskich szkół (stamtąd pochodzi) i na pewno takie
bezpośrednie połączenie ułatwiłoby uciążliwe dojazdy , mniej samochodów korkowałoby ulice.
Rozmawiałem z sąsiadami i są dwie propozycje:
-zostawić 739 jak jest, ale powołać do życia linię szczytową 839 kurującą od Zespołu Szkół na Ursynów poprzez Kameralną, Wilanowską, Geodetów, Puławską do Płaskowieckiej na Ursynowie i dalej Pileckiego, Ciszewskiego – Pętla Ursynów PŁD;
- przedłużyć L-39 w Piasecznie ulicami Jana Pawła – Dworcową pod PKP Piaseczno i dodać jeden wóz. To ważna, bo wiele osób deklaruje jazdy KM ale z Piaseczna.
Linia 839 – rozkład w szczycie co 10 minut po środku kursów 739.
L-39 – kursy co 30 minut.
Puścić kolejkę szynową lub tramwaj przez las Kabacki do metra. Rezerwat Przyrody niech sobie będzie, ale da się to pogodzić i ludzie też muszą jakoś normalnie funkcjonować i w cywilizowanych warunkach dojeżdżać do szkół i pracy.
jest to nierealne…..
szkoda, że wlot cyraneczki do puławskiej nigdy nie zostanie dostosowany do tego żeby ZTM tamtędy mógł puścić autobusy, bo to by była alternatywa dla geoodetów. Dojazd do okolic Julianowskiej by się skrócił o dobre 15 min;/
dlaczego nierealne?
Właśnie większość ludzi od razu tak zakłada, dlatego „niestandardowe” projekty jest trudno wprowadzić do realizacji. Mamy 21 wiek i wszystko jest realne
A 5 lat temu, gmina wielokrotnie mówiła że przebudowa Wilanowskiej
pozwoli na przejazd przegubowych autobusów na tym odcinku.
Przebudowa już się zakończyła o ile mi wiadomo,
a może jeszcze nie?
Pytanie do zorientowanych.
Nie mogę uwierzyć że wydano X milionów, i nie uwzględniono
tak podstawowej potrzeby oraz własnych obietnic.
Czy rzeczywiście muszą to być przegubowce? Uważam,że lepsze będą częstsze kursy linii 739, mniejsza strata czasu na oczekiwania na przyjazd autobusu, a jednocześnie rozładowanie tłoku. Nasze wsie nie muszą być rozjeżdżane przez przegubowce, tiry i betoniarki; zatracą resztki kameralności…
>Nasze wsie (…) zatracą resztki kameralności…
Kameralność na „naszych” terenach zniknęła wraz z ich rozbudową od co najmniej dwudziestu kilku lat. I TO SE NE VRATI, jak mawiają w Czechach. Wsiami J&J są raczej z nazwy i ze względów historycznych (kilkanaście tysięcy mieszkańców, zakłady przemysłowe, dom kultury, park, itp.).
Dla nas krótsze i częściej jeżdżące autobusy byłyby lepsze, gdyby nie zatrzymywały się praktycznie na każdym przystanku na Puławskiej, gdzie „ynteligenci” wbijają się do naszego „malucha” na siłę, a za chwile podjeżdża luźniejszy przegubowiec 709
Chciałbym zwrócić uwagę na to,że autobusy linii 739 nie mają oznakowania zarówno na tyle jak i w środku pojazdu. Wiele razy pisałem co do zastrzeżeń na temat linii 739 ale odnoszę wrażenie,że pasażerowie ww linii są traktowani jak coś gorszego…